Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miksi niitä ultira tehdään alakautta?

Vierailija
05.03.2010 |

Oikeesti, milloin ja miksi ultria tehdään alakautta? Mulla on nyt tokaraskaus, rv 30, ja ekassa ultrattiin 3 kertaa, alkuraskauden ultra, niskapoimuultra ja rakenneultra, tokassa kanssa kolme kertaa, hupiultra neuvolan tädin kanssa, neuvolan lääkärin tekemä ultra, kaiketi vastasi alkuraskauden ultraa sekä tietty rakenneultra. Kaikki on tehty vatsan päältä.

Miksi niitä alakautta tehtäviä ultria tehdään, ja milloin? Ei mulle oo kukaan sellaisia laitteita tuotte työnnellyt. onko se vanhaa tekniikkaa, tai jotain tarkempaa tai jotain?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultra tehdään joko vatsalta tai alakautta. Tarkkuudessa ei eroja. Minulle kätilö totesi tokassa raskaudessa, että tehdään alkuraskauden ultra vatsalta koska olen hoikka ..

Vierailija
2/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pää oli niin alhaalla jo,ettei normaalilla ultralla sitä pystynyt näkemään tarpeeksi tarkasti. Oli aivojen rakenteen tutkimus, kaikki normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ultraaja totesi että useimmiten tehdään alakautta mutta kun mulla niin ohuet vatsanpeitteet niin voi tehdä myös vatsan päältä.

Vierailija
4/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taisit tarkoittaa raskauden aikaisia ultria.

Vierailija
5/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen Jorvissa, toinen P-KKS:ssa

Vierailija
6/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on pervosetä yleisenä ultralääkärinä.

Kyllähän kunnon laitteilla sen saa aina vatsan päältä nykyään.

Vierailija
7/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos raskaus on hyvin varhaisessa vaiheessa, näkyy kuulemma paremmin. Kohdunkaulan ultra tehdään myös alakautta, muuten on vaikea mitata kohdunkaulan pituutta tarkasti.

Vierailija
8/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos raskaus on hyvin varhaisessa vaiheessa, näkyy kuulemma paremmin. Kohdunkaulan ultra tehdään myös alakautta, muuten on vaikea mitata kohdunkaulan pituutta tarkasti.

(jota jopa ultrannut lääkäri kommentoi), silti tehtiin alakautta myös tuo alkuraskauden ultra, ja lisäksi monta monituista kohdunkaulan ultraa (riskiraskaus).

Vierailija
9/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen hoikka, mutta silti tehtiin np-ultra alakautta, lääkäri sanoi sen olevan tarkempi. Rakenneultra sitten mahan päältä, samoin ylimääräinen seurantaultra rv 26.

Vierailija
10/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minut otettiin raskauspahoinvoinnin vuoksi sairaalaan. Oli naislääkäri, ei siis mikään pervo.

Vierailija
11/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdun seinämän myoomien seurantatarkastukset alakautta

Vierailija
13/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pervosetä suuttuu, jos ei saa tehdä alakautta.

Musta se on outoo.

Vierailija
14/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapään kautta koska ei näkynyt kunnolla kun vaavi oli hassusti siellä, ja tietenkin alkuraskauden ultra viikolla 6 tehdään alakautta kun alkio on niin pieni vielä.

Vierailija
15/15 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi ultria voidaan siis tehdä kummin vaan. Tuo pervosetä on kyllä hyvä selitys...

Mutta itse en siis ole lainkaan hoikka, tosin en ole vyötäröläski, vaan kunnon päärynä ja silti kaikki ultrat on tehty vatsan päältä.

Kiitos vastauksista! Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi