Minkä sanan lapsesi oppi sanomaan ensin?
Kommentit (29)
ykkösenä on ollut "mopo" ja muu siihen liittyvät sanasto...
meillä oli eka sana meidä koiran nimi ja ei perään...
ja kuopuksen ensimmäinen sana oli "auto" 11kk iässä.
Esikoinen sanoi sen 7kk ja kuopus 6kk iässä minua osoittaen.
onko nämä teidän vauvojen sanat tulleet vain kerran? vai onko vauva käyttänyt niitä sitten useamminkin ja tarkoituksella?
kyllä meilläkin 8kk sanoo, vauva ja hauva ja pappa, mutta mitään noista ei tarkoita vaan kun jokelteltelee niin sieltä tulee kaikenlaista :)
onko nämä teidän vauvojen sanat tulleet vain kerran? vai onko vauva käyttänyt niitä sitten useamminkin ja tarkoituksella?
kyllä meilläkin 8kk sanoo, vauva ja hauva ja pappa, mutta mitään noista ei tarkoita vaan kun jokelteltelee niin sieltä tulee kaikenlaista :)
vasta siinä kohti, kun tyttö osoitti minua ja sanoi sen. Siitä lähtien käytti sanaa toistuvasti. Oli toki hokenut sanaa jo jonkun aikaa, samoin kuten vauvaa, pappaa jne.
Mä ainakin siis lasken ekan sanan vasta siitä, kun vauva on selvästi ymmärtänyt, mihin sanalla viitataan.
-16
kukka oli ensimmäinen jolla ihan oikea merkitys. Aina kun näki kukan, niin sanoi kukka ja koru oli toinen. Hienosti äänsi ärrän ja koon silloin 9 kk iässä kun nyt 2v pukki on putti ärrä on ällä. puhetta tulee paljon, mutta jotenkin tuo ääntäminen laiskistunut. Ehkä tällä hetkellä määrä korvaa laadun:)