Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö kätenne lemmikin silittämisen jälkeen?

Vierailija
04.03.2010 |

Entä lapsenne?

Luin Iltasanoman lemmikki ohjeista, että pitäisi pestä.

Koska eläin nuolee turkkiaan ja siitä voi käsiin tarrrua vaikka mitä pöpöjä ja sitä kautta siirtyvät sitten ihmiseen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on huonotuuri niin ihminen saa tartunnan. Lasten naama en anna koirien nuolla, jos suupieli esim. rikki niin voi saada tartunnan. Muutenkin muistutan lapsia, ettei koira saa nuolla rikkoutunutta ihoa.

Vierailija
22/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta se syö. En anna nuolla ihmisten käytössä olevia lautasia jne. Olen joskus nähnyt kavereilla kuinka astiat ovat lähes samat ja esim. pesevät samalla tiskiharjalla niin eläinten kuin ihmistenkin ruokia.

Meillä ei kissa saa hypätä pöydille, joissa syödään jne. En edes leivo leivinpöydällä ilman erillistä alustaa sillä kissamme saattaa olla käväisyt yöllä salaa makailemassa...

Koiralle oma juomakulho ja ruoka-astia. Tiskataan erillään muista.

Lapset pesevät kätensä jaaikuiset ovat esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt jo useita tutkimuksia juokaistu siitä, miten juuri tämä hysteerinen bakteerikammo on aiheuttanut paljonkin haittaa terveyteemme. Useat allergiat rehottavat täällä ylipuhtaassa Suomessa, kun taas esimerkiksi rajan takana venäjällä huonomman hygieniatason takia ei ole paljon allergioitakaan. Allergia ja astmaliitto suosittaakin koiraa kaikkiin vauvaperheisiin, sillä koira (pöpöineen päivineen) perheessä on paras lääke vielä puhkeamattomia allergioita vastaan. Lieviä allergioita kannattaa myös siedätellä eläinpölyllä hallitusti, useat allergiat väistyvät näin ajan kanssa.

Mitä tulee koiran suun puhtauteen, niin joku oli nyt käsittänyt hieman väärin... Koiran suu on puhtain paikka-sanonnalla viitataan siihen, että KOIRA itse voi syödä hyvinkin bakteeripitoista ruokaa tai pitää suussaan "saastaista" lelua siitä sairastumatta. Koiran suun omat bakteerit ovat niin tehokkaita, etteivät pöpöt vaikuta koiran terveyteen. IHMISELLE koiran suu ei todellakaan ole puhtain paikka, ei lähimainkaan!! Koiran nuollessa myös pöpöt kukeutuvat ihmiseen. Tästä syystä on viisasta todellakin keiltää koiraa nuolemasta haavoja koirat mielellään näiti haavoja "hoitavat"), eikä kasvojenkaan nuoleminen välttämättä kovin ihastuttavaa ole.

Koirat ovat ihania, enkä päivääkään voisi elää ilman niitä:) Jyrsijöiden käsittelyn jälkeen pesaisen aina käteni.

Vierailija
24/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla koirista on ns. tappajabakteeri. jos on huonotuuri niin ihminen saa tartunnan.

Niin mikä? Oisko tosta jotain faktatietoa? Mitenhän tässä itse on selvinnyt hengissä kun kohtuullisen paljon on noiden koirien kanssa tullut pelattua ja joskus tullut purruksikin..

Meillä koirat putsaa ihmisten astioita joskus syönnin jälkeen, ja samalla astiaharjalla pestään niin omat kuin koirienkin astiat. Joskus olen miettinyt että onko se jotenkin epähygieenistä ja pitäisikö käytäntöä muuttaa. Mutta kun asiasta 25 vuotta on tällä systeemillä menty ilman ongelmia niin mun maalaisjärkeni väittää että tuskin tämäkään tapa kuolemaksi on.

Vierailija
25/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bakteerin takia jonka sai koiralta. Ei ole leikin asia tuo nuoleminen.

Vierailija
26/26 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tapauksessa, että kädet haisevat. Ihan tosi, se on tosi ällöttävä haju joillain koirilla turkissa. Mm. tutun pikku sheltti, sitä kun silittelee ja rapsuttelee, pitää kädet pestä sen jälkeen. Ja varsinkin jos olen menossa syömään.

Riippuu siis koirasta. Olen koiraihminen, joten ei tässä mistään koiranvihaamisesta ole kyse (tuossa käsienpesussa meinaan).