Kuinka pian alkaa kiinteytyä kun käy salilla 2 krt/vk?
Kommentit (39)
kun teet kiinteyttäviä liikkeitä noin 5 min joka ilta niin eron huomaat kahdessa viikossa. ja se on tosi.
että noin nopeasti ja pienellä vaivalla huomaisi tuloksia?
niin kannattaa kuluttaa enemmän, jos haluaa että kiinteys myös näkyy.
1. Menete selällesi ja nojaat kyynärvarsiin, sitten poljet kuin pyörää. Muista pitää vatsa tiukkana
2. Menet kontalleen ja nostelet jalkoja suoraan taaksepäin vuoron perään. Samalla puristat pakaraa :) Näit noin 20/jalka
3. Kontallaan, mutta nyt nostat jalat koukussa sivulle- siitä ojennat yläviistoon ja palautat alas. Tee liike hitaasti ja taas pakaraa "puristaen" myös 20 toistoa/jalka
4. Askelkyykky, ei varmaan tarvitse neuvoa? Myös niin että et palaudu ylös vaan jäät jalan varaan tekemään pientä liikettä. 20/jalka
5. Menet kyljelleen makuulleen ja nostat päällä olevaa jalkaa noin 30cm ilmaan ja palautat. Toistoja 30/jalka. Vaihda sitten puolta
Toistoja voi lisäillä omaan tahtiin, pääasia että viimeinen liike tehdään jo vähän "naama irvessä"
Liikkeet kun oppii niin ei vie tosiaan kauan illasta ja tulokset kyllä näkyy tai ainakin huomaat ne itse aluksi. Jos paljon ylipainoa niin tietenkin hikiliikunta mukaan...
Niin ja ei pidä unohtaa vatsaa joten päin makuulta nousut kyynärvarsien varaan, varpaat lattiaan. Tässä asennossa lasket noin 30, tauko ja uudestaan. Helpompi versio polvet lattiaan. Ja katse lattiaan.
On olemassa rasvakudoksen pienenemistä ja lihaksen kasvua. Kiinteä olomuoto tulee vähäisestä rasvan määrästä ja lihaksesta siellä alla. Kotijumppa on parempi kuin ei mitään, mutta jos haluat kunnon tuloksia, niin suosittelen sitä kuntosalia ja kunon treeniä; ei mitään hinkkaamista pienillä painoilla ja pitkiä sarjoja.
20-30 min. pilatestreeni muutaman kerran viikossa, tai vaikka päivittäin (siihen jää koukkuun: ihana aamun avaus tai illan lopetus). Kroppasi tulee taipuvaisemmaksi, ryhtisi paranee ja nimenomaan kiinteydyt eli kavennut ja jäntevöidyt "tanssijatyylisesti" siinä missä salitreeni "paisuttaa" lihaksia.
Aikaa ja rahaakin säästät, kun voit kiinteyttää itseäsi kotona omassa olkkarissa vaikka lasten nukkuessa eikä tarvitse raahautua määräaikaan salille ja maksaa kausikorttia.
20-30 min. pilatestreeni muutaman kerran viikossa, tai vaikka päivittäin (siihen jää koukkuun: ihana aamun avaus tai illan lopetus). Kroppasi tulee taipuvaisemmaksi, ryhtisi paranee ja nimenomaan kiinteydyt eli kavennut ja jäntevöidyt "tanssijatyylisesti" siinä missä salitreeni "paisuttaa" lihaksia.
Aikaa ja rahaakin säästät, kun voit kiinteyttää itseäsi kotona omassa olkkarissa vaikka lasten nukkuessa eikä tarvitse raahautua määräaikaan salille ja maksaa kausikorttia.
kovan työn takana saada lihaksia, eli mitään bodaria siellä ei itsestään saa. Ihmeellisiä mutu-juttuja täällä. Itse olen salilla käynyt reilu 10v ja saanut sulatettua itseni vaatekoosta 44 kokoon 36-38 ja mulla on nykyään kapoinen vyötärö, mitä en tiennyt edes omistavani. Nuo dvd:t ovat siinä mielessäkin huonoja, että harvalla oikeasti riittää innostus hinkata niitä viikosta toiseen kotioloissa.
kyllä minulla ainakin kasvoi muutamassa kuukaudessa melkoiset muskelit. En mahtunut farkkuihinkaan ja t-paidat jäivät ahtaaksi.
Ei kannattaisi yleistää. Kyllä se on yksilöllistä. Minä olen aina ollut atleetti ja lihas näkyy ja kasvaa melkein itsestään ihan kotiruualla.
T: 11cm mies
kyllä minulla ainakin kasvoi muutamassa kuukaudessa melkoiset muskelit. En mahtunut farkkuihinkaan ja t-paidat jäivät ahtaaksi.
Ei kannattaisi yleistää. Kyllä se on yksilöllistä. Minä olen aina ollut atleetti ja lihas näkyy ja kasvaa melkein itsestään ihan kotiruualla.
T: 11cm mies
kovan työn takana saada lihaksia, eli mitään bodaria siellä ei itsestään saa. Ihmeellisiä mutu-juttuja täällä. Itse olen salilla käynyt reilu 10v ja saanut sulatettua itseni vaatekoosta 44 kokoon 36-38 ja mulla on nykyään kapoinen vyötärö, mitä en tiennyt edes omistavani. Nuo dvd:t ovat siinä mielessäkin huonoja, että harvalla oikeasti riittää innostus hinkata niitä viikosta toiseen kotioloissa.
kannattais perehtyy siihen nosteluu enemmä, ei ne kasva jos ei osaa asiaa
kyl mul kasvo myös reidet ja käsivarret
t: punkkari äiti
mutta ei niin että susta tulee fitnesskilpailija ihan tosta noin vaan.
joten tietoa löytyy kyllä tarpeeksi. Pointti oli se, ettei sieläl salilla yhtäkkiä pullahda hirveäksi lihaskimpuksi, kuten moni tuntuu pelkäävän. Omat lihakset ovat jo ihan kivat, mutta en mä kehonrakentajalta näytä siltikään.
Mutta mulla meni joskus vuosia sitten niin, että ensin laihdutin ruokavaliomuutoksella ja kävelylenkeillä noin 10kg ja tämän jälkeen aloin käydä salilla 3xvk mutta koska en ollut harrastanut mitään liikuntaa (paitsi ne kävelylenkit) niin sain käydä siellä salilla aika kauan ennen kuin alko näkymään. Siis ehkä 6kk, vaikka tietysti nitä tuloksia oli näkyvissä jo aikaisemmin, mutta omasta mielestä mitään ei tapahtunut kovinkaan äkkiä.
Jos on olemassa jo jonkinlainen pohjakunto niin toki ne tulokset näkyy jo nopeammin.
Eiköhän se oo aika pitkälti ihmisen henk. koht. ominaisuuksista kiinni. Itselläni on aikamoinen haba, selkälihakset ja hartiat (vatsalihaksista yms ei tietoa ku ovat tuola jossain piilossa :) ) vaikka en ole koskaan käynyt salilla. Teen opiskelun ohessa fyysisesti aika raskasta työtä ja esim. kesäaikana kun enempi duunia, alkaa heti massa lisääntyä. Mun äiti on käynyt vuosia salilla ja vaikka onki sellaista mummosalimeininkiä, on sen hartiat ku ladonovet ja sille on tosi vaikea löytää naisellisia vaatteita.
Että eipä tulis mieleenkään lähteä salille ruhoaan leventään. Luotan Zumbaan :)
Eiköhän se oo aika pitkälti ihmisen henk. koht. ominaisuuksista kiinni. Itselläni on aikamoinen haba, selkälihakset ja hartiat (vatsalihaksista yms ei tietoa ku ovat tuola jossain piilossa :) ) vaikka en ole koskaan käynyt salilla. Teen opiskelun ohessa fyysisesti aika raskasta työtä ja esim. kesäaikana kun enempi duunia, alkaa heti massa lisääntyä. Mun äiti on käynyt vuosia salilla ja vaikka onki sellaista mummosalimeininkiä, on sen hartiat ku ladonovet ja sille on tosi vaikea löytää naisellisia vaatteita.
Että eipä tulis mieleenkään lähteä salille ruhoaan leventään. Luotan Zumbaan :)
joten tietoa löytyy kyllä tarpeeksi. Pointti oli se, ettei sieläl salilla yhtäkkiä pullahda hirveäksi lihaskimpuksi, kuten moni tuntuu pelkäävän. Omat lihakset ovat jo ihan kivat, mutta en mä kehonrakentajalta näytä siltikään.
teet jotain väärin jos ei lihas kasva.
teet jotain väärin jos ei lihas kasva.
[/quote]
Olen harrastanut liikuntaa pienen ikäni, jopa kilpaillut tietyissä lajeissa. Ennen lastensaantia kävin puntilla ja treenaamiseni ei ollut edes kovatahtista, mulla hartiat leveni niin, ettei vanhat takit mahtuneet päälle. Nytkin on selkeät muskelit olemassa, vaikka nykyään lösöilen kotisohvalla. ;)
Mulla on atleettikroppa, johon tulee helposti lihaksia. Ystäväni, joka harrastaa todella paljon liikuntaa, kadehti aina minun kroppaani. Hänellä kun on pullohartiat ja vaikka kuinka treenaa, ei se oikein näy muuna kuin kiinteytenä. Näin me olemme erilaisia.