Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lastenhoitajanne tekee?

Vierailija
03.03.2010 |

Mitä muuta tekee kuin hoitaa lapsia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivoaa lounaasta tulleet sotkut (teen ed. iltana ruuan valmiiksi eli vain lämmittää). Ja muutenkin siivoaa päivän aikana tulleet jäljet. Muihin kotitöihin en velvoita sillä olen palkannut lastenhoitajan, en kodinhoitajaa. Meillä tosin niin superihana hoitaja, että vapaaehtoisesti imuroi, vie koiraa ulos, leipoo jne.

Vierailija
2/8 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiorja hellan ja nyrkin välissä kyselee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö hoitajalle käteen se 1200e/vko?

Vierailija
4/8 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen päälle me maksamme vielä työnantajamaksut ja vakuutukset (siis ei tietenkään hoitajalle vaan muille tahoille)

Hoitaja saa lisäksi lämpimän ruuan ja syödä kaapeista mitä haluaa : )

Vierailija
5/8 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pohjois-Suomessa pienemmät palkat lastenhoitajilla kuin etelä-Suomessa? Vai onko kaikki vain perheestä kiinni?

Olisko muilla kokemuksia???

Vierailija
6/8 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa eräässä tein kaikki mitä lapseen kuului.

HS:ssa oli ilmoitus että lastenhoitaja palkataan vastasyntyneen tullessa kotiin.

Johtaja oli 49v ja äiti oli 39v ensisynnyttäjä, ei ollut ansiotyössä, mutta halusivat kotiin hoitajan äidin avuksi. Äiti oli sittemmin esim. johtajan mukana matkoilla työasioissa, äiti esitteli tehtaan vaatetuotantoa ulkomailla jne. jolloin olin vauvan kanssa Suomessa.

Siivooja kävi, samoin vanha perhetuttu kävi aikuisille valmistamassa ruokia.

Minä valmistin kaikki vauvan soseet ym. Huolehdin vauvan vaatteet ja huoneen, mm. pyyhin pölyt päivittäin vauvan huoneesta, siivooja hoiti perussiivoukset.

Muistan kun olin siellä vauvan kastepäivänä. Vauva se vaan nukkui joten menin auttamaan keittiöön, mutta johtaja tuli sanomaan kuinka minun paikkani on vauvan huoneessa vauvan luona.

Hieman hymyillen muistan aikoja jolloin aamuisin alkaessani työpäivän oli rouva jättänyt lapun , jos oli jotain tiettyjä töitä. Laput ovat säiolössäni, joskus vilkaisen ja muistelen aikoja. - Voisitteko pujottaa tämän nauhan tähön, kiitos. Oli tossu, nauha ja hakaneula, tai muuta yhtä hauskaa mielestäni. Rouva ei ehkä ollut koskaan joutunut pujottamaan nauhaa mininkään, joten tein sen.

Sain mukavan yllätyksen silloin tällöin, tullessani työhön. Pöydällä, jossa niitä lappujakin töineen oli, odotti paketti minua.

Vaatethtailijoita kun olivat sain vaatteita. Halusivat myös että lastenhoitaja on edustavan näköinen kun vieraita käy. Minut haettiin "toiselta puolelta" usein näyttämään vauvaa vieraille, sinne paremmalle puolelle.

Helsingin naistenklinikalla synnytyslääkärinä ollut Nieminenkin kävi vauvaa tervehtimässä...

Palkka oli ihan OK, vauvan vanhemmat olivat fiksuja ja ystävällisiä, mutta minun sairastuessani kuumeeseen he olivat "kauhuissaan", Vauva oli 4kk ikäinen silloin ja eikä ollut tottunut muihin kuin vanhempiinsa ja minuun...-kuka nyt tulee tilalleni kunnes paranen.

No, vanha perhetuttu haluttiin olevan mukana vauvan touhuissa enemmän, hän oli tehnyt vain ruokaa ja tiskannut, ei ollut omia lapsia naimattomana, eikä uskaltanut vauvaa pitää sylissään, arkaili. Kuumeessa ollessani huomasivat minunkin olevan tavis, voin sairastua enkä pääse työhön jonain päivänä.

Lämmöllä muistelen hyvää työpaikkaani lastenhoitajana.

Vierailija
7/8 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rikoit vaitiolovelvollisuutta kertoessasi kaiken tuon. (Jos tuo oli totta mitä kerroit) Joku voi tunnistaa perheen!!!

Vierailija
8/8 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko koskaan hoitajalle palkankorotusta jos on hyvä hoitaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme