Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos edellinen lapsi syntyessään 4.5kg

Vierailija
03.03.2010 |

Eikä edes yliaikainen niin mitkä mahdollisuudet saada tästä seuraavasta käynnistys aikaisemmin? Vai ovatko kovinkin nihkeitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi oli 3900 gr , toine 4120 gr ja tämä viimeinen nyt 4485 gr...ei millään meinannut tulla ulos, jäi päästä ns kiinni ja oli sitten suýntymän jälkeen vähän huonossa kunnossa raukka..oli yön teholla tarkkailuussa mutta äkkiä palautui ja nyt kaikki ok.

Mulle sanoi lääkäri kun ajattelin että ei ehkä mahdu tulla että joo joo sulla on kyllä tilaa kun olet niin pitkäkin..? olen 173 cm enkä mielestäni niin kovin pitkä..

nyt käynnistettiin n 3 pvä ennen laskettua aikaa kun painoa oli jo tuon verran, mikä oli onni!! ei kyllä olisi yhtään isompaa mahtunut tulemaan!

Vierailija
2/3 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat käynnistellä aikaisemminkin. Mulla eka syntyi käynnistettyna 42+2 ja painoa oli 3800g. Painoarvio tällä kuitenkin reilusti yli neljä kiloa.

Toinen oli arvioiden mukaan myös isokokoinen, joten pyysin, ja sain käynnistyksen viikolle 38. Ei vaan auttanut, viikon olin käynnistettävänä ja kaikki keinot kokeiltiin. Leikkaukseen päädyttiin 42+5 ja vauvalla oli painoa 5040g. Arvion mukaan kaksi päivää aiemmin 4200g. Lääkäri totesikin, että pää olisi kyllä tullut, mutta hartiat ei, eli molemmille paljon parempi että juttu päättyikin niin..

Itse aikoinaan ekasta jo ruikutin sitä käynnistystä (niin kuin varmaan aika moni 40 -> viikoilla kun odotetaan isoa vauvaa) mutta pyyntöihin suhtauduttiin tosi nihkeästi, taputettiin olalle "ethän sinä tiedä tästä hommasta vielä mitään" -meiningillä.

Tokasta olin varautunut samaan, mutta positiivista oli, että lääkärit ottivatkin asian mielestäni tosi hienosti, kuuntelivat minuakin ja ottivat huomioon edellisen yliajan, ja sen, että vaikka eka oli normaalin kokoinen, jouduttiin turvautumaan imukuppiin että saatiin tyttö maailmaan. Nyt toisella kertaa siis tosiaan yritettiin ihan tosissaan se viikko.

Kuitenkin on otettava huomioon, että jos synnytys ei ole käynnistyäkseen, ei sitä käyntiin saa pakotettua (cytotecit, oksitosiinit, kalvojen puhkaisut, mikään ei 100% varmuudella käynnistä) eli kannattaa varautua myös siihen. Itse tosiaan viikon olin sairaalassa, tämän jälkeen meni vielä kotona kolme viikkoa ihan vaan odotellessa, että josko sitten tulis itsekseen, ja sen jälkeen vasta leikattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kiloinen ja kuopus sitten 3,6 kiloinen. Voi siis olla, ettei seuraava vauva olekaan edellisen kokoinen.