Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena lapsia saaneet: alkoiko biologinen kello tikittää 30v+ iässä?

Vierailija
01.02.2010 |

Ts. tuliko uusi vauvakuume tuossa iässä vielä? Teittekö silloin vielä iltatähtiä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kuulunko ihan tarkoittamiisi. Minulle ei ole tullut vauvakuumetta, mutta aika paljon "järkeilen", pitäisikö yrittää vielä kolmatta. Vahvin vauvakuume minulla tuli esikoisen jälkeen ennen tokaa. Nyt ei ole lainkaan sellaista. Tosi paljon vain mietin, jaksaisinko vauva-aikaa, kannattaako enää ryhtyä siihen kun nyt lapset on aika helppoja, mutta toisaalta järjellä ajatellen nykyistä isompi perhe olisi kiva.

Vierailija
2/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olen saanut 20v (täytin esikoisen syntymästä 1 kk päästä 21v), 23v ja 25v (ehdin juuri täyttää ennen kuopuksen syntymää).

Nyt on sellainen vaihe, että tiedostan, että hedelmällisyyteni alkaa pikkuhiljaa hiipua. Vielä toki olisi hedelmällisiäkin vuosia edessä, mutta pikkuhiljaa enemmän takana kuin edessä.

Ei ole suunnitelmissa lisää lapsia meille. Lapset ovat meille erittäin rakkaita ja toivottavasti pysyvät läheisinä koko elämänsä ajan. 3 lasta on kuitenkin niin paljon, meille sopivasti, ettei nyt ajateltu alusta enää aloittaa. Helpompaa tavallaan kun kaikki lapset on suunnilleen samassa ikävaiheessa, kuin jos tässä lisäksi alkaisi olla vauva/taapero "menoa hidastamassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain hyvin nuorena 18 ja 19 vuotiaana kaksi lasta. Kyllä tuli hirveä vauvakuume noin 28 vuotiaana, pieni vauvamme syntyi juuri ennen 30 vuotiaspäivääni. Nyt meillä on onnellin kolmen lapsen perhe.

Vierailija
4/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöri ajatuksia lapsesta ja siitä että vielä kerkeis. Lopputulos oli kuitenkin se että ei enää lapsia.

Vierailija
5/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. kaksi lasta tuli tehtyä vielä yli kolmekymppisenä, vaikka neljä teiniä oli jo ennestään.

nyt lähentelen neljääkymmentä ja mies on alkanut katsella kaupungilla vauvoja haaveileva ilme kasvoillaan. olen yrittänyt varovasti jutella hänelle, että tässä iässä en ehkä jaksaisi uutta raskautta, enkä välttämättä haluaisi enää palata niihin yövalvomisrumbiin takaisin.

Vierailija
6/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksaisi vauvoja enää, täytän 32 nyt keväällä.

Vierailija
7/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, jonka sain 25-vuotiaana, nyt ikää 32 v. Toisaalta järki sanoo, että helpommalla pääsee, kun ei enää aloita alusta, toisaalta taas mietityttää, että katuuko sitten joskus, jos toista lasta ei tee. Miehellä samanlaiset fiilikset, joten yhdessä sitten joudutaan tätä pähkäilemään, kun kummastakaan ei ole tekemään päätöstä...

Vierailija
8/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöri ajatuksia lapsesta ja siitä että vielä kerkeis. Lopputulos oli kuitenkin se että ei enää lapsia.

Kaksoset saatu 23-vuotiaana. Olen vm. -78.

Vierailija
9/23 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun täytin kolmekymmentä reissasin maailmaa ja biletin :) Kaverit lisääntyi ja sanoivat että kun minä sitten joskus alan lisääntymään niin he voivatkin jo vapaana viilettää. No monella näistä tapauksista tekaisi vielä yhden tai kaksi yli kolmekybäsenä.

He huomasivat jo paljon sinua aikaisemmin, että elämässä on fiksumpaakin tekemistä ja halusivat lisääkin lapsia, koska viilettäminen ei ollutkaan sen arvoista, kuin mukava elämä perheen parissa. :) Toiset hogaa aikaisemmin...

Vierailija
10/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausi sitten syntyi kolmas lapsi ja ikää minulla nyt 28. Vielä haluaisin sen neljännen lapsen alle 30 vuotiaana. Sitten olisi haave toteutettu :)

Vierailija
11/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku ipanat on jo isoja ja elämä nii-in paljon helpompaa perusrjessa kuin mitä pienten kanssa.

34v, ipanat 13v ja 8v

Vierailija
12/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen sain 18 v.

Toisen 30 v.

Kolmannen 31 v.

Neljännen 36 v.

Lapset nyt 19v, 7v, 6v ja 1,5v.

Itse pian 38v, ja vauva vielä toiveissa.

Vierailija
13/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jotain pientä vauvakuumetta, vaikka luulin ettei sellaista enää tulisi.

En kyllä tiedä haluaisinko oikeasti aloittaa taas alusta.

Nykyiset lapset on 7v ja 9v.

Vierailija
14/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi riittää meille, joskus haaveilen mutta ei sovi tähän elämäntilanteeseen, nyt on niin paljon muuta meneillään, vaikka periaatteessa kaikki ok. Olen oikeastaan helpottunut, että noiden kahden leikki-ikäisen kanssa pärjää ihan kivasti jo ;)

t.31-v.

Vierailija
15/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisen sain 16v iässä ja 1v 4kk tuon jälkeen syntyi kaksoset ja pari vuotta kaksosten jälkeen syntyi vielä yksi vauva. Meidän lasten piti olla tuossa, mutta kun alkoi 30v ikä lähestyä niin mies alkoi ehdotella, että josko tehtäis iltatähti ja vauvakuumetta oli itsellänikin ja vauva syntyi kun olin 30v ja 32v iässä syntyi toinen. Nyt kun olen kohta 40v niin taas meinaa alkaa vaivata vauvakuume, mieskin vaikuttanut suostuvaiselta, mutta mietin vaan, että jaksaako sitä enää...

Vierailija
16/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain esikon 20-vuotiaana,kakkosen 23-vee,kolmosen 28-vee ja nyt odotan 30-vee neljättä.

Itsellä oli kesällä kolmenkympin kriisin poikasta,kun ei ole kunnon ammattia eikä omaa taloa=)Lohduttauduin silllä että onneksi lapsia on jo noin monta,romahdus ois tullut jos oisin vielä lapsetonkin=)

Vierailija
17/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset olen saanut alle 25-vuotiaana. Lisää lapsia en halua, mutta viime aikoina vauvat ja pienet lapset ovat alkaneet näyttämään tosi söpöiltä. Ehkä olen vihdoin toipunut lasteni äärimmäisen rankasta pikkulapsivaiheesta -tai sitten biologinen kelloni tosiaan ilmoittelee olemassaolostaan :).

Lisää lapsia en silti aio tehdä :)

Vierailija
18/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen sain 19-vuotiaana ja toisen pari vuotta myöhemmin.

Kun olin 26v ajattelin, että nämä on kyllä tässä, pääsee niin helpolla jo.

Olin 32-vuotias, kun kolmas syntyi ja sitten tulikin ensimmäinen "pakko saada vauva"-kuume.

Kuopuksen saadessani olin 34. Viimeisillä raskausviikoilla tiesin jo, että tämä on viimeinen.

Ja päätös pitää, vaikka vielä ehtisi ennen nelikymppisiä. Seuraavat vauvat meillä saa olla lapsenlapsia.

Vierailija
19/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ikää 33 vuotta ja voi ehkä sanoa, että pientä vauvakuumetta on ilmassa. Tai ehkä sen pohtimista, että yksi lapsi mahtuisi meille ja vielä ehtis jne.

Mutta sitten toisaalta noiden kahden kanssa on jo ihanan helppoa. Jaksaisiko sitä vielä vauvan kanssa.

Ehkä mä vaan pohdin tätä vauva-asiaa niin kauan, että on jo ihan myöhäistä. Ja oottelen niitä lapsenlapsia...

Vierailija
20/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ei kuitenkaan, kun näiden kahden kanssa on alkanut jo helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän