Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

puhtaiden sukkien jako taloudessa - mä lopetan NYT tämä

Vierailija
03.03.2010 |

passaaminen. Miten teillä toimii? Eli meitä on 6 perheessä (3 teiniä ja yksi 6v), minä olen se joka aina hoidan puhtaat pyykit, viikkaan ja vien ne lasten (ja miehen) laitettavaksi kaappeihin itse. Niin pitkälle ok koska mies kyllä pesee, hoitaa tiskit jne. Mutta nämä sukat alkavat nyt ottaa päähän - siis se parien löytäminen siitä isosta kasasta. Nyt päätin että teiniti ja mies saavat itse etsiä omia sukkia, olen passannut liikaa siinä että saavat kaiken valmiiksi pareittain, ei hel...i kukaan touta pyykkinarua tyhjennä muuten jos en pyydä. Eli olen laittanut korin mihin heitän kaikki heidän sukat kun ovat kuivuneet, saavat sitte sieltä mennä ja etsiä omiaan. Pikkutytön ja mun omat hoidan niin ku ennen. Miten teillä toimitaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa sukat riisuessaan sukkaparin nipsuun. Pysyy sukat yhdessä pesussa ja helppo laittaa myös kuivumaan. Merkkiä en muista, mutta myydään ihan tavallisissa marketeissa.

Vierailija
2/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jalkaa perheessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat ne johonkin likapyykkikorin lähelle ja sanot että nyt loppuu irtosukkien pesu :) Mulla meni kans hermo tuohon sukkarumbaan mutta nuo pidikkeet on ihan huippuja, niistä on helppo myös ripustaa sukat narulle.

Vierailija
4/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos satun pyykkitelineestä bongaamaan lähekkäin olevat samanpariset sukan, laitan ne yhteen ja vien oikean omistajansa laatikkoon. Eriparisukat laitan yhteen kassiin, ja silloin tällöin pidetään lapsen kanssa sukkatalkoot ja kaadetaan kaikki sukat lattialle ja etsitään pareja. 10 v ottaa asian leikin kannalta ja tykkää hommasta.

Vierailija
5/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niillä perheenjäsenillä joilla on mustia sukkia on jokaisella oma merkkinsä, sitten on vielä pienen pojan sini-sävyiset sukat ja pienen tytön punasävyiset sukat.

Ripustaessa jo yritän laittaa parit vierekkäin, ja sitten otan narulta ja viikkaan suoraan pareina yhteen.

Vierailija
6/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pysyvät myös pesussa kiinni? ap

Vierailija
7/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat ne johonkin likapyykkikorin lähelle ja sanot että nyt loppuu irtosukkien pesu :) Mulla meni kans hermo tuohon sukkarumbaan mutta nuo pidikkeet on ihan huippuja, niistä on helppo myös ripustaa sukat narulle.

Vierailija
8/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vaate on selkeästi jonkun, sen voi laittaa puhtaan pyykin koriin omistajansa viikattavaksi ja huolehdittavaksi. Sekalaiset sukat voi laittaa omaan koriinsa, josta saa hakea omansa. Sukkakori kannattaa vaikka parin viikon välein kipata olkkarin lattialle ja parittaa yhdessä "ylijäämäsukat".

Meidän 9-vuotiaalle viikkaan vaatteet valmiiksi ja itse vie kaappiinsa. Me aikuiset pesemme ja hoidamme omat pyykkimme.

Vierailija
9/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että kullakin on vain yhdenlaisia sukkia kerrallaan. Ja kunkin sukat on aina yhdessä pesupussissa. Silloin ei tarvitse lajitella.

Vierailija
10/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vahingoita muita vaatteita. Oikein arat vaatteet nyt kuitenkin pestään erillään.

T.2

Vierailija
11/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjullinen verkkopussi, joka heitetään koneeseen. Jokaiselle oma verkkopussi, johon kerää sukkia ja tasaisin väliajoin heittää sen pyykkiin. Pusseihin voi kirjoittaa omistajan nimen.

Tällä tavalla voi esim. pestä vain yhden henkilön sukat per pesukone, jolloi ne on helppo parittaa kuivumasta.

Vierailija
12/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä pesen ja laitan kuivumaan. Sitten kerään kaikki parittomat pussiin ja mies etsii parit kerran viikossa. Hyvin toimii!

Perheessä 2 aikuista ja 4 lasta.

Vierailija
13/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa oman värisellä supilla omat likaiset sukkansa yhteen heti kun riisuu ne/ tuo pesuun.

siitä on tosi helppo lajitella ne sukat kuivuttuaan oikeaan vaatepinoon. parittomat heitän armotta yhteen sankoon ja sieltä saa etsiä sukkiansa, jos ilman supia tuo pyykkiin. kaikki oppivat parissa viikossa, että on paljon helpompi vaan käyttää niitä supeja.

Vierailija
14/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies just kiukutteli kun hänen sukkalaatikossaan on niin paljon yksinäisiä sukkia. Voi luoja että kilahdin! Mies kun kylvää sukkiaan jokapaikkaan, niitä on kaikki lattiat ja sohvanaluset täynnä. Minunko pirtäisi siis kerätä niitä lattioilta ja etsiä vielä paritkin niihin?! Eiköhän aikuisen miehen pitäisi osata ihan itse etsiä parit sukkalaatikostaan! Ja jos ITSE yrittää saada ne pareittain pesuun!

Vierailija
15/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipsuja. Mietä on 7 henk.

Kyllähän lapsien sukat suht´helposti löytävät parinsa, mutta miehen mustien sukkien parien etsinnässä menee hermo.

Eli kyllä tältä palstalta saa hyvääkin tietoa ;)

Vierailija
16/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän välittömästi hankki dressmanista sellaisia sukkia, jotka laitetaan toisiinsa kiinni nepparilla. laittaa nepparit heti jalasta otettuaan ja saa aina parin pesusta :) niinpä tietysti

Vierailija
17/17 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän välittömästi hankki dressmanista sellaisia sukkia, jotka laitetaan toisiinsa kiinni nepparilla. laittaa nepparit heti jalasta otettuaan ja saa aina parin pesusta :) niinpä tietysti

Loistava ketju