Ajattelin olla pirullinen miehelle...
Tänä iltana lasten kylpyilta. Mies lähti käymään tuttavaperheen luona ja tuli viestiä, että "Juon kahvit ja tulen sitten." Joo, vissiin pari tuntia juonut sitä kahvia? Yrittää livistää kylvetyksestä, josta varsin hyvin hänelle mainitsin. Aion odottaa niin kauan että herra suvaitsee saapua, istua tässä ja antaa lasten leikkiä, vasta kun hän tulee niin alkaa kylpyhommat.
Kommentit (12)
Ap; hyvä! Miehet usein tarvitsevat jotain konkreettista näyttöä siitä miten käy jos yrittää livahtaa velvollisuuksia karkuun, eivät he usko puhetta ja kauniita pyyntöjä.
kylpyhommista, mies siis? Entäs jos on kiva nähdä kaveria ja hyvät jutut kesken niin pitääkö lähteä kun se vaimo niin odottaa että mieskin auttaa siinä kylvetyksessä? Mä en ymmärrä miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita?
Entäs jos oisit vaan kylvettänyt tenavat ja sanonut miehelle, että kylvetin jo ja jos sä kylvetät ensi kerralla niin menen lenkille/leffaan/kaverille...
Reilua, jo lapsiakin kohtaan!
omat tunteensa, väsymyksensä ja tarpeensa syrjäänsysäämisen mestarimarttyyri:
etta miksi niita lapsia tehdaan kun niiden hoito sitten vituttaA.
Jos kahdestaan lapsia hommataan, mutta hoito lankeaa vain yhdelle liialliseen rasitukseen asti, niin tottahan se vitutuskin jonain kauniina päivänä voi iskeä. Kyllä jopa yh:kin tarvitsee säännöllisesti lepoa lasten kanssa olemisesta. Katsos, hauskatkin asiat alkavat väsyttää, jos niiltä ei saa koskaan lepoa, tai niinkuin tässä tilanteessa, jos toinen menee sieltä missä aita on matalin, ja itse on aina se, jonka on pakko jaksaa.
sulle vaikka huomisillalle vapaata lastenhoidosta kun tajuaa että kylvetys jäi nyt kokonaan sun vastuulle
omat tunteensa, väsymyksensä ja tarpeensa syrjäänsysäämisen mestarimarttyyri:
Jos kahdestaan lapsia hommataan, mutta hoito lankeaa vain yhdelle liialliseen rasitukseen asti, niin tottahan se vitutuskin jonain kauniina päivänä voi iskeä. Kyllä jopa yh:kin tarvitsee säännöllisesti lepoa lasten kanssa olemisesta. Katsos, hauskatkin asiat alkavat väsyttää, jos niiltä ei saa koskaan lepoa, tai niinkuin tässä tilanteessa, jos toinen menee sieltä missä aita on matalin, ja itse on aina se, jonka on pakko jaksaa.
Kostaisi vain ukolleen mutta ei lapsille... Ja tarkoitan että lapset kärsii jos ei pääse ajoissa nukkumaan.
Eihän se nyt mikään joulusiivoukseen verrattavissa oleva homma ole...
laita lapset nukkumaan(tietty normaali iltapesut) ja siirrä kylpypäivä huomiseen? Oletteko sopineet, kylvetysvuorot, vai? Minusta kylvettäminen on kaikista kivointa, mies voisi siivota, kun minä kylvetän.
sulle vaikka huomisillalle vapaata lastenhoidosta kun tajuaa että kylvetys jäi nyt kokonaan sun vastuulle
Varmaankin näin teki.
En ole ap, mutta kokemukseni mukaan aika usein miehillä on taipumusta naisia useammin luistaa kotia koskevista velvollisuuksistaan vailla kovinkaan kauniita ajatuksia. Se on ihan puhdasta biologiaakin.
kauppaan jne. kun pitäisi kotona siivota tai tehdä muuta ei-niin-mukavaa pakollista hommaa.
Olen miesvaltaisella alalla ja monesti miehet jäivät tarkoituksella väkertämään siivouspäivänä jotain työpäivän jälkeen tai hidastelivat muuten kotiin menoa, että vaimo ehtii tehdä kotihommat.
Aika onnetonta, jos teillä todella tarvitaan 2 aikuista kylvettämään lapset, ettehän voi kumpikaan mennä minnekkään kylpypäiväinä - oletan, että niissä ei teillä myöskään voi joustaa.
Mieheni oli paljon työmatkoilla lasten ollessa pieniä, ei mitään ongelmaa. Tuolla mentaliteetilla mies olisi joutunut hankkimaan perheystävällisemmän työpaikan ja jäämään työttömäksi.
Kannattaa vähän miettiä!
Vai oliko tämä provo? Lienee provo, ei kukaan ole noin avuton.
Aika onnetonta, jos teillä todella tarvitaan 2 aikuista kylvettämään lapset, ettehän voi kumpikaan mennä minnekkään kylpypäiväinä - oletan, että niissä ei teillä myöskään voi joustaa. Mieheni oli paljon työmatkoilla lasten ollessa pieniä, ei mitään ongelmaa.
Uskon että tässä on enempi kyse periaatteesta! Kyllä minuakin ärsyttää jos mies lähtee lenkille tms.just silloin kun alkaa iltapalat ja pesut yms.meillä on kolme lasta. Onneks sitä on tosi harvoin ja monesti mies menee lenkille sen jälkeen kun lapset on saatu nukkumaan.
Työhommat ovat asia erikseen ainakin minun mielestä! Tehdään molemmat vuorotyötä ja silloin kun mies on illassa niin asia on ihan ok.