mistä johtuu, että laihdu vatsasta???
Olen laihtunut 15 kiloa, mutta YHTÄÄN senttiä ei ole lähtenyt vatsasta (tai lantiolta). Mistä tämä johtuu ja miten saisin kohdistettua tämän laihtumisen tuohon röllykkävatsaan?
Kommentit (15)
Raskaus jättää jälkensä. Monelta olen kuullut, että lääkäri on sanonut, että se röllykkävatsa ei lähde, vaikka kuinka laihduttaisi tai jumppaisi. Joillakin lihakset jotenkin repeää raskausaikana ja se nahkanaan ei kaikilla palaudu entiselleen.
Jää kummasti monta pullaa syömättä. Ruisleipä pitää verensokerin tasaisena ja näläntunteen poissa.
T. Vyötärönympärys -6 cm ja paino 2-3kg vähemmän
tosin mä olen vasta kahdeksan kiloa laihtunut, mut vatsasta ei ole lähtenyt senttiäkään. Painan nyt vähemmän kuin ennen raskautta, mut vanhat housut ei meinaa mennä vyötäröltä kiinni - silti lököttävät todella rumasti takapuolesta.
Mut mä näin kerran dokkarin jossa näytettiin raskauden jäljiltä venyneitä ja erottuneita vatsalihaksia, ja olihan ne aika karmean näköisiä. Ei niitä saa millään jumpalla kuosiin, vaan siihen tosiaan tarvitaa kirurgin apua.
yhteen. Minulla oli nyrkinlevyinen upottava kohta keskivatsalla, koska lihakset olivat siirtyneet siitä. Ja nyt sitä ei enää ole! Ekan raskauden jälkeen se ei umpeutunut kokonaan, mutta seuraavan raskauden jälkisupistukset yhdessä vatsalihasten supistelujen kanssa auttoivat.
Jännitä lihaksia ja rentouta niitä. Éhkä ei kannata tehdä varsinaisia vatsapunnerruksia, sillä tämä voi olla paras ja turvallisin tapa kuntouttaa vatsalihaksensa. Teho on paras jos samaan aikaan on myös jälkisupistuksia, imetät ja jumppaat.
Muista jumpata myös lantionpohjanlihaksesi. Jos olet taitava, niin voit yhdistää sen edelliseen tai jos haluat, niin vuoronperään vatsslihaksia ja lantionpohjanlihaksia.
Kumartavissa liikkeissä supista aina vatsalihaksesi, sillä se on oikea tapa käyttää lihaksia ja suojella esim selkäänsä. Jos olet unohtanut supistaa, niin ala tekemään se tietoisesti.
Mukavia supisteluhetkiä!
Noissa saavat kaikki lihakset treeniä, eivät vain "muutamat" vert. tavallinen jumppa tai kävely. Muutenkin se "venyttely" tekee hyvää, ryhti paranee jne. :)
Kuulostaa aika epäuskottavalta, ettet lainkaan olisi menettänyt senttejä keskivartalolta, jos peräti 15 kiloa olet laihtunut. Oletko mitannut ennen ja jälkeen ympärysmittasi? Täsmäjumppa eli päivittäiset keskivartalon lihaskuntoharjoitukset, vatsapunnerrukset ym. mukaan liikuntaohjelmaan, esim. reippaan kävelyn lisäksi. Aloita varovasti, ettet kipeydy moneksi päiväksi. Tuloksia pitää myös malttaa odottaa. Kävellessäsi, seistessäsi ja puuhastellessasi vedä vatsaa aina (kun muistat) hiukan sisäänpäin - siis siihen valokuvamallien poseeraustyyliin. Se myös vahvistaa vatsalihaksia. Positiiviset mielikuvat itsestäsi keskivartalo hoikkana voivat rohkaista eteenpäin. Mieti myös, mikä oikein kovasti motivoi sinua siihen tulokseen. Lisäksi ruokavaliossa lautasmalli aterioilla eli puolet lautasesta tuoreita tai kypsiä kasviksia, vihanneksia, salaattia, kaalia, juureksia. 1/4 lautasesta perunaa (eli 2 keskikoista)tai täysjyväpastaa tai -riisiä pieni kauhallinen ja loppu 1/4 joko tofua, papuja, kalaa, kanaa, lihaa tai makkaraa. Lisäksi ruisleipää. Varmasti lähtee kilot keskivartalostakin.
Satunnaisen kävelyn, vatsapunnerrusten ja ruokavalion lisäksi olen itse tehnyt haarahyppelyitä (haara-perus, kädet mukana)oman kuntoni mukaan joka päivä. Onnistuu missä välissä vain kotona, kun ei tarvitse sen enempää minnekään lähteä. Vatsapunnerruksia samoin pienissä erissä pitkin päivää. Pieneen poltteluun asti kumminkin on joka kerta päästävä, punnerrukset eivät ala tehota ennenkuin polte tuntuu lihaksissa. Itse olen ainakin tällä tavoin alkanut nopeasti laihtua. Ilman liikuntaahan lihasmassa alkaa laihtuessa kadota, joten ehdottomasti pitää jotain treenatakin, eikä vain nipistellä ruoassa. Ja proteiinit ja hiilihydraatit tuon lautasmallin mukaan syötynä eivät lihota, vaikka niin jotkut aina vain jaksavat väittää. Väärät suhteet ruoka-aineissa ja liian isot määrät ne ovat, jotka lihottavat.
oikeasti tuota jo mainittua vehnän pois jättämistä, se aiheuttaa turvotusta. Napapaita tytöilläkin on usein pömppövatsat vaikka ovat muuten hoikkia.
Sitten vielä kunnon vatsalihastreenit niin johan mammalla vatsanympärys pienenee!
niin lupaan että yhdistettynä jumppaan tekee taikoja. Itse luin juuri tutkimustuloksia eilisen svenska dagbladetista että sokeri jää keskivartalolle ym. Kokeile, niin minäkin parhaillaan!! Tuskaa pari päivää mut kohta helpottaa!!
niin lupaan että yhdistettynä jumppaan tekee taikoja. Itse luin juuri tutkimustuloksia eilisen svenska dagbladetista että sokeri jää keskivartalolle ym. Kokeile, niin minäkin parhaillaan!! Tuskaa pari päivää mut kohta helpottaa!!
Vehnäjauho pois kokonaan. Se on ihan turhaa tavaraa: et tosiaankaan tarvitse. Ole tarkkana, sillä sitä on paitsi leivissä, suurusteissa, kaikessa paneroidussa, pastassa... Ja samoin sokeri pois. Totut tähän viikossa parissa - ja tämän jälkeen huomaat olevasi pirteämpi, terveemmän oloinen, vähemmän turvoksissa - ja se painokin putoaa, just sieltä vatsalta. Näin kävi mulle, kun jouduin vehnän ja sokerin jättämään ihan muista syistä pois. Nimim. ex-pallopötsi
sain vatsalta löllön pois vesijumpalla, mutta vedinkin sitä hampaat irvessä ja syviä lihaksia ja lantionpoohjaa jännittäen mahdollisimman paljon.. kävin kyllä lisäksi myös salilla ja jumpassa, mutta vesijumppa oli se pääjuttu johon panostin.
mutta kiitos vinkeistä!
Autaisko toisaan tuo vatsan sisään-ulos supistaminen ihan vaikka tässä netissä istuessa, ollessa ? Mulla sama tilanne kuin ap:lla, ja takana 2 sektiota ja tuntuu etteä jostain aloitettava ne vatsalihasliikeett-onko siis kannattavia aluksi tehdä supistssarjoja ?
Kiva, että joku oli tämän nostanut. Ap on siis jo jättänyt vehnän ja sokerin pois ja siitähän tuo laihtuminen on johtunutkin. Ihmettelen vaan miksi en laihdu vatsasta vaan kaikkialta muualta. Kasvoistakin huomaa laihtumisen todella selvästi, mutta vatsa on ja pysyy samana röllönä kuin se on ollut ennenkin (mittasin siis laihdutuksen alussa mittanauhalla ja tosiaan yhtään senttiä ei ole alavatsasta lähtenyt (tai siis lantiosta ei, vyötäröltä kyllä).
Läskiä riittää näemmä muualtakin poltettavaksi, kuppikoko on pienentynyt ja takamus on ihan selvästi kaventunut koska housut eivät enää istu ollenkaan vaan roikkuvat rumasti. En siis sano, että tuo olisi ollut ollenkaan paha juttu, päinvastoin, itseäni vaan ärsyttää iso vatsa eniten ja siitä siis haluaisin päästä nopeasti eroon. Nyt en olekaan viikkoon mitannut, saapa nähdä mikä on mittanauhan tulos huomenaamulla.
Pitänee ottaa tosissaan tuo vatsalihasten treenaus...
Ainoastaan ns. puhdistettu, valkoinen vehnä ja kaikki siitä valmistettu on täysin tarpeetonta tavaraa elimistölle. Täysjyvävehnä ei! Tämä "kaikki vehnä pois"-vouhotus ei perustu mihinkään faktatietoon.
siis tähän, että nimenomaan laihtuisin vatsasta. Muualta ei olisi niin väliksi laihtuakaan, mutta vatsanröllö ois saatava pois. Nyt tuntuu, että kaikki lähtee vain rinnoista, perseestä, käsistä ja jaloista. Näihin olisin jo ihan tyytyväinen, mutta tuo pirun vatsa... Argh!