Jos joutuu lomakohteeseen mennessä vaihtamaan konetta,
onko vaaraana, että ulkomaisella lentokentällä menee vahingossa väärään koneeseen. Mites sieltä lomakohteesta osaa sitten pois lähteä, jos huono enkussa. Olen kyllä käynyt jo Turkissa ja ihan Suomeen pääsin. Huono olen enkussa enkä muista ollenkaan miten pääsin.
Kommentit (5)
"onko vaaraana, että ulkomaisella lentokentällä menee vahingossa väärään koneeseen. Mites sieltä lomakohteesta osaa sitten pois lähteä, jos huono enkussa. Olen kyllä käynyt jo Turkissa ja ihan Suomeen pääsin. Huono olen enkussa enkä muista ollenkaan miten pääsin."
Väärään koneeseen et pääse! :) Ja lomakohteesta pääset pois kun muistat milloin kone lähtee (jos valmismatka kysy suomea puhuvilta oppailta moneltako tulet hotellin aulaa tm. lähtöpäivänä matkalaukkujesi kanssa)
Jos taas omatoimimatka, niin selvitä kauanko taksilla menee lentokentälle, ja jos esim. 1h niin tilaa taksi 1,5h ennen hotellille, ja laske tuohon että olet 2h ENNEN lennon lähtöä lentoasemalla.
Eli jos lento lähtee klo 12 ja tunnin ajaa taksilla kentälle, niin lähde hotellilta klo 8.30. lentokentälle.
Hotellin respa varaa taksin kun pyydät. Niin,kentällä sinua neuvoo kuka vain henkilökuntaan kuuluva mille portille menet jne. Uskon että enkkua osaat sen verran että ymmärrät esim. "Gate 53" ;)
Eivät ne päästä sinua muihin koneisiin sisälle. Toki voit oikeasta koneesta jäädä pois.
Jos on epävarma selviämisestään, niin ainakin lähtiessä kannattaa varata paljon aikaa koneeseen pääsyyn eikä syöksyä paikalle viime tipassa. Ja petrata kielitaitoa mahdollisimman paljon ennen matkaa.