Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

likinäköiset! Paljonko teillä on miinusta linsseissä?

Vierailija
02.03.2010 |

Käytätkö piilareita vai laseja?

Itsellä tänään optikon tarkastuksessa -4,5 ja -5

Ikää 30v.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin käytän piilareita, joskus uidessa.

Vierailija
2/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä piilarit, kotona rillit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yötäpäivää piilareita. Silmälaseja sen 1-2 päivää kuukaudessa kun piilarit vaihdan uusiin.

Vierailija
4/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkaus paransi elämänlaatua huomattavasti!! Ihan mahtavaa nähdä ja olla ilman rillejä.

Vierailija
5/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilarivoimakkuudet on 2,0 ja 2,5, silmälasien voimakkuutta en muista mutta hieman enemmän. Käytän molempia, piilareita mahdollisimman vähän eli enimmäkseen rillit päässä.

Vierailija
6/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilarivoimakkuudet on 2,0 ja 2,5, silmälasien voimakkuutta en muista mutta hieman enemmän. Käytän molempia, piilareita mahdollisimman vähän eli enimmäkseen rillit päässä.

Vierailija
7/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laseja käytän yleensä, piilareita urheillessa, koska lasit huurustuvat helposti hikoillessa.

Vierailija
8/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän päivisin piilolinssejä ja kotona ollessani laseja.

Vierailija
9/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa edes huomata, että täällä on kohtalotovereita! Sain lasit tokalla luokalla ja heti aika voimakkaat.

Käytän kotona silmälaseja ja kun meikkaan ja lähden jonnekin, vaikka töihin, piilolaseja. En näe edes meikata, jos ei ole piilolinssit silmissä.

Vierailija
10/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ex-miinus 9 (silmät leikattu jo yli 10 vuotta sitten enkä laseja ole sen koommin tarvinnut)

Mukavaa edes huomata, että täällä on kohtalotovereita! Sain lasit tokalla luokalla ja heti aika voimakkaat.

Käytän kotona silmälaseja ja kun meikkaan ja lähden jonnekin, vaikka töihin, piilolaseja. En näe edes meikata, jos ei ole piilolinssit silmissä.

Vierailija
11/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän lähes aina laseja, piilareita vain harvoin. Silmäni ovat valitettavasti lisäksi todella herkät.

Vierailija
12/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette voi nähdä laseitta mitään! Minulla -1,25 ja -1,0, ja en tosiaankaan voi olla ilman laseja, en nää paria metriä kauemmaks kun menee sumeaksi, ja päässä alkaa "humista" ja tuntua ilkeältä.

Vierailija
13/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähes sokea todellakin olin :)

puoli vuotta sitten femto-lasik takana ja

voi tätä elämää, aivan ihmeellistä....

suosittelen todella, nuo hinnat ei ole mitään verrattuna yhden aistin palautumiseen.

Vierailija
14/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hajataittoa siihen päälle.

Oletteko muut huomanneet, tai vertailleet kenenkään tutun kanssa, kuinka hyvin tunnistatte ihmisiä ilman laseja? :)

Kerran testattiin töissä tätä (olen ope ja katseltiin välitunnilla olevia oppilaita toisen open kanssa ilman rillejä) ja vaikka hänellä on huomattavasti parempi näkö kuin minulla, niin silti tunnistin oppilaat paremmin. Veikkaan, että sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että tunnistin joitakin liikeestä, kävelytyylistä, pituudesta yms seikoista.

Ja minä kyllä pystyn meikkaamaan ilman piilareita, silmälasien kanssa pohjat ja joko käsipeilin kanssa tai seinässä olevan peilin avulla silmät. (Ripsivärit, luomivärit, rajaukset)

Olen vasuri ja oikeastaan ainoa vaikeus on ripsentaivuttajien käyttö, kun pitäis taivuttaa oikean silmän ripsiä. Tämäkin kyllä onnistuu vähän kikkailemalla pienen käsipeilin avulla.

Itse joskus harkitsin leikkausta, mutta olen sitä mieltä, että leikkauksista ei ole tehty vielä tarpeeksi pitkäaikaisia seurantatutkimuksia, jotta uskaltautuisin siihen menemään. Ehkä sitten, jos piilarit ei jostain syystä enää sopisi.

Samoin hirvittää se, että mitä jos hämäränäkö tästä vielä heikkenee leikkauksen seurauksena, kun jo nyt on todellan vaikeaa ja raskasta ajaa pimeällä kelillä. Muutamat ystävät sekä monet nettipalstojen keskusteluissa ovat tuoneet jälkiseurauksena esille nimenomaan tämän hämäränäön heikkenemisen :(

Vierailija
15/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en käytä linssejä, koska näen ihan riittävän hyvin ilmankin.

Vierailija
16/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmälaseja käytän silloin tällöin kun jaksaa/huvittaa. välillä pakko pistää lasit päähän kun tuntuu että pitäisi siristellä koko ajan. tilasin juuri linssit ekaa kertaa ja niitä nyt odottelen.

Vierailija
17/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vapaus koittaa syksyllä, aion mennä laaseroimaan silmäni ja hyvästi rillit.

Vierailija
18/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko tuli saikkua?

Vierailija
19/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tuo maksoi muistaakseni markoissa n. 20 000 mk, minkä summan olen jo saanut takaisin kun ei ole tarvinnut hankkia silmälaseja ja piilolaseja 13 vuoteen (puhumattakaan muusta kuin rahallisesta hyödystä :)

Käsittääkseni nykyään hinnat ovat suhteessa edullisempia.

Minun silmäni leikkasi Juhani Pietilä, joka on alan uranuurtajia koko maailmassa.

13

Vierailija
20/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä varsinaisesti tarvinnut sairaslomaa. Toimistotyöläiselle sairasloma on varmaan vain muutama päivä (seuraavana päivänä näki jo loistavasti ja ihan normaalisti voi elelellä, paitsi ei saunomista, hikijumppaa tms.), mutta jos taas teet vaikkapa fyysistä työtä pölyisessä ympäristössä, se on varmasti pidempi.

13/22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme