G: Mitä oot hamstrannut AKT:n lakon varalta?
Kommentit (23)
Kissoille on vähän vaikea selittää, että anteeks vaan nyt on lakko eikä ookaan ruokaa. Ihmiset syövät sitten pakastimen ruuat hätävaraksi. Jaa ostin kyllä pari purkkia hylamaitoo.
Pari maitoa, pussin porkkanaa ja sipulia.
Kaupassa kävin eilen ihan normaalisti ja ruokaa on noin viikoksi. Autossa on bensaa ehkä parin viikon ajoja silmälläpitäen. En koe, että pitäis ruveta hamstraamaan yhtään mitään.
Luuletteko tosiaan, et toi lakko vaikuttaa niin paljon, et nälkä tulee?? Mul on aina pakkasessa jotain ja kuivakamaa: makaronia ,jauhoja. Ja hanasta kai tulee vettä!
Pässit!
Mielenkiintoista seurata Suomea tämän palstan kautta... :D
en mä usko, että ruoka loppuu kaupoista. ja jos valikoima pienenee, niin sitten tullaan toimeen sillä mitä on saatavilla. Kotivaraakin meillä on kahdeksi viikoksi kotona jo nyt, että ei tässä mitään hätää ole.
maitotuotteita, hedelmiä, vihanneksia ja vauvalle vaippoja.
"Vihannekset, hedelmät, maito ja muut tuoretuotteet voivat loppua kaupoista jo 2-3 päivässä autoalan työtaistelun vuoksi."
Mun kersat tarttee ainakin maitoo, siksi hamstraan.
ap
Ihan riittävästi omankin maan uutisissa mietittävää.
Tätä palstaa kyllä seuraan satunnaisesti paitsi huumorin myös suomen kielen säilymisen vuoksi. Vaikkakin täällä kieli on välillä vähemmän esimerkillistä, mutta antaahan sekin jonkin kuvan suomalaisten kirjoitustaidosta.
10
suurin osa on sellaisia, että kuljetukset hoitaa joku yksityinen pikkufirma (jotka ei mene lakkoon).
"Vihannekset, hedelmät, maito ja muut tuoretuotteet voivat loppua kaupoista jo 2-3 päivässä autoalan työtaistelun vuoksi."
Mun kersat tarttee ainakin maitoo, siksi hamstraan.
ap
lehden artikkeli teille, jotka pelkäätte ruuan loppumista
http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2010/03/02/maito-ei-lopukaan-kaupois…
Eri ketjut suhtautuvat asiaan eri tavoin näköjään... toisaalta, kun on sitä maitoa kotona jemmassa, niin ei tarvitse arpoa..
10 päivän sapuskat on. Sinänsä sama tuleeko lakko vai ei, kun nuo kuitenkin tulee vauvalle syötettyä eli ostettu olis muutenkin, nyt vaan vähän enemmin ostettiin.
mitä jos tyyliin.
Jos, jos, jos, jos.
Itse en aio enää elää jos tyyliin. Elän tätä päivää tänään ja huomista huomenna, kunakin tilanteen mukaan. Piruja en ala maalaileen seinille, ennen kuin ne sinne itse piirtyy.
Hetkeäkään en usko tuohon AKT:n lakkoon. Mitä hiivattia edes lakkoilevat? Yhtenäänhän niillä on palkankorotuksia ollut jo muutenkin!
Ja jos nyt sitten pitää lakkoon asti mennä, niin sovitteleehan ne nyt tuon hetkessä kuntoon!
Mutta kuinkas olette varautuneet siihen myrskyyn, joka on tulossa suomeenkin piakkoin ja ranskassakin tappanut monta...?
No onko parin ylimääräisen maitolitran ostamisesta sit jotain haittaa? Juotuahan ne tulee kuitenkin?
kun muutenkin ostan 4 kassillista tavaraa joka toinen päivä, niin en jaksa hamstrata sen lisäksi enää yhtään.
ja vauvalle sapuskaa