Millaiset nimet on nyt nousussa? Entä menossa pois muodista?
Kommentit (58)
Nimet, jotka ei tyypillisesti minkään aikakauden nimiä, nousevat. Esim. Maria.
jotka eivät ole merkitysnimiä, esim. pojilla Kalle, Olli, Ville, Lasse
- uskokaa mua, mä olen hyvä haistelemaan heikkoja signaaleja :)
Vajaa 10 000 Sannia löytyy Väestörekisterin mukaan..
On muuten karmaiseva nimi!
ja 50-lukulaiset tule tilalle.
Eino -> Mauri
Hilma -> Ritva
Itse tykkäisin myös nimestä Helena.
Mies ei voinut noita ajatellakaan kun tytön nimeä mietittiin.
Laila ja Leila ovat muuten tosi kivalta kuulostavia nimiä!
Varmasti ihmiset kyllästyy pikkuhiljaa näihin nimikikkailuihin. On ollut vanhanaikaista, kansainvälistä, luontonimeä, lällyä ällänimeä, sokerista J-nimeä, harvinaista nimeä jne. nyt lähiaikoina. Kaikki mahdollinen on jo käyty läpi, joten eiköhän perusnimet ala nousta taas.
Itse tykkäisin myös nimestä Helena. Mies ei voinut noita ajatellakaan kun tytön nimeä mietittiin.
Laila ja Leila ovat muuten tosi kivalta kuulostavia nimiä!
että muutaman vuoden päästä kuuminta hottia ovat Pentti, Mauri, Veikko, Aarne, Mirja, Arja, Pauli, Raija, Raimo, Risto, Aili jne.
eli on just nyt muotia.
Myös Marja... :) ja Leena... :) mutta ei Marja-Leena, ehkä.
Eipä ole pahemmin lapsikaimoja näkynyt.
aika eleettömät nimet nousussa, yleisnimet. Ei kovin vanhat eikä merkitykselliset. 50-lukuiset.
Pojilla Kalle, Ville, Olli, Jussi, Tuomas, Juho..
Tytöillä Anni, Kaisa, Liisa, Maija, Saara..
Niin luulen. Ehkä sitten ohessa semmoisia "kansainvälisempiä", niinkuin Mimi, Max, Linus. Niin luulen myös.
Tytöillä varmaan kanssa pidemmät nimet, kuten Tuulikki, Päivikki ja Helena.
haluaisin lapselleni nimeksi jonkun näistä
-Kalle, Jussi, Martti, Pekka
-Kaisa, Liisa/Liisi, Maria, Helena, Anneli
Ritvaa mä en usko että tulis uutta nousua... se on sellainen hetken humaus, kuten vaikka myös Jessica ja Sari. En usko, että noi toistuisi.
Ja tytöille Noomi. Tiedän jo kaksi tämän nimistä tyttölasta (alle 2-v). En ollut moisesta nimestä kuullutkaan. Kuten en myöskään Eeli -nimestä ennen viime syksyä.
mutta nyt on ollut muotia helpot ja lällyt nimet, jota noi ei ole.
Jos Nykäs-Mattia ei olisi niin Matti olisi suuri nousija juuri nyt. TOP5 ensi vuonna.
haluaisin lapselleni nimeksi jonkun näistä
-Kalle, Jussi, Martti, Pekka
-Kaisa, Liisa/Liisi, Maria, Helena, Anneli
kun kaikki vanhat luokkakaverit ja työkaverit on joku noista ja tunnen heti ainakin kaksi per nimi.
että muutaman vuoden päästä kuuminta hottia ovat Pentti, Mauri, Veikko, Aarne, Mirja, Arja, Pauli, Raija, Raimo, Risto, Aili jne.