Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mä pakotan vauvan juomaan tuttipullosta???????

Vierailija
02.03.2010 |

Poika on nyt 8kk ja lopettelen imetystä, se ei vaan suju ja on alkanut ällöttämään. Nyt on ongelmana se että vauva ei kertakaikkiaan huoli tuttipulloa! Aikaisemmin joi ihan hyvin, mutta nyt on ollut pidempi väli kun ei ole saanut pulloa, ja yhtäkkiä ei huoli sitä ollenkaan!!

Kahteen päivään ei ole tullut kuin 2 pissavaippaa. Vauva on kuitenkin pirteä joten ei ainakaan vielä kuivunut.

Mikä on paras keino pakottaa juomaan tuttipullosta? Istunko tuntikaupalla vauva sylissä ja pidän väkisin pulloa suussa niin kauan että juo? Vai pidänkö koko päivän nälässä ja tarjoan sitten illalla pulloa? Vai mitä teen? Ja mitään nokkamukeja en halua edes kokeilla, vaan haluan että vauva juo PULLOSTA.

Tää on sama taistelu kuin esikoisen kanssa vuosia sitten. Kesti 4 kk ennen kuin se oppi juomaan pullosta. Tää nuorempi kyllä saa kuolla kuivuuteen jos ei opi juomaan, mä en enää jaksa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taatusti ole empaattinen äiti, ainakaan nuorimmastani kohtaan. Tällä hetkellä voisin vaikka tiputtaa sen parvekkeelta, sellaiset on fiilikset. Olen jo monta yötä nähnyt painajaisia ja ahdistavia unia siitä että poika ei juo pullosta, ja joku jo kirjoitti tuosta vihasta, tuntuu että vihaan vauvaa siksi kun se paska ei juo pullosta. Tuntuu että kuolkoot sitten jos ei pulloa huoli.

ap

Vierailija
42/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei todellakaan voi pakottaa pullolle. Meilläkin 6kk lapsi, ei suostu syömään pullosta. Joten nokkamuki se sitten olkoot. Ja siitä se alkukangertelun jälkeen lähti sujumaan. Enemmän ongelmia oli ku ensin pulloa yritin tuputtaa ja tuputtaa. Jos ei juo niin ei juo, ja sitten kokeillaan muita vaihtoehtoja.

Ja itse soittaisin lääkärille ja kysyisin tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taatusti ole empaattinen äiti, ainakaan nuorimmastani kohtaan. Tällä hetkellä voisin vaikka tiputtaa sen parvekkeelta, sellaiset on fiilikset. Olen jo monta yötä nähnyt painajaisia ja ahdistavia unia siitä että poika ei juo pullosta, ja joku jo kirjoitti tuosta vihasta, tuntuu että vihaan vauvaa siksi kun se paska ei juo pullosta. Tuntuu että kuolkoot sitten jos ei pulloa huoli. ap

Vierailija
44/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko että yksikään lapsi juo sitä vaadittua 5-6 dl päivässä nokkamukista! Ja en ikinä halua koko v*tun päivää juottaen vauvalle maitoa pitkin päivää, johan siinä menee hampaatkin pilalle! Se on se syy miksi en anna nokkamukia enkä tule antamaankaan ennen kuin joskus 1,5 v iässä.

Te joiden lapset juovat vain nokkamukista, ovat nekin taatusti kuivuneita, koska eivät varmasti juo yli 3dl päivässä!!

ap

Vierailija
45/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoitusta!!!!! Kauhea kohtalo pienellä vauvalla, noin käsittämättömän typerä äiti.

Vierailija
46/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lapsi vastustelee, jos teet asiasta noin suuren ongelman. En ymmärrä miksi 8 kk ikäisen edes pitäisi opetella juomaan pullosta. Mutta itsehän sen asian päätät.

Meillä kaikki lapset ovat olleet aika huonoja juomaan. Varsinkin imetyksen lopettamisen jälkeen (vaikka he itse lopettivatkin tissistä juomisen). En kuitenkaan ottanut asiasta stressiä. Esikoisemme ei suostunut juomaan nokkamukista ollenkaan. Joi tavallisesta mukista 6 kk ikäisestä.

Siirtymävaiheessa juomamäärät olivat tosi vähäisiä, mutta kun lapsella oli säännöllinen ruokarytmi niin maitoa sai menemään kuitenkin vähän. Aina ensin tarjottiin maitoa noin puolen desin verran (eivät todellakaan aina juoneet sitä). Sitten vasta ruokaa. Sotkin perunaan ja puuroon vastiketta paljon niin nestettä sai menemään niinkin. Soseet ja jogurtit olivat myös apuna. Aika pian alkoi maito maistumaan.

Vierailija
47/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko että yksikään lapsi juo sitä vaadittua 5-6 dl päivässä nokkamukista! Ja en ikinä halua koko v*tun päivää juottaen vauvalle maitoa pitkin päivää, johan siinä menee hampaatkin pilalle! Se on se syy miksi en anna nokkamukia enkä tule antamaankaan ennen kuin joskus 1,5 v iässä. Te joiden lapset juovat vain nokkamukista, ovat nekin taatusti kuivuneita, koska eivät varmasti juo yli 3dl päivässä!! ap

Hyvinhän tuo muksu ottaa vielä iltamaidonkin nokkamukista. Ja pissavaippoja riittää! Ei voi sanoa että olis lähelläkään kuivumista. Aamulla juo jo melkein 2 desiä aamupuuron kanssa, sitten välipala, lihasose jolloin juo taas melkein pari desiä, hedelmäsose, iltapuuro jolloin taas se melkein pari desiä ja vielä just ennen nukkumaan menoa hörpytän vähän maitoa että nukkuu.

Sä oot vain saamaton äiti.

Vierailija
48/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voi pakottaa vauvaa yhtään mihinkään.

Pullosta ja rinnasta imetetään eri tekniikalla, joten kyse ei ole siitä, että vauva tekisi sulle tahallaan kiusaa.

Mä en oikein tajua, miksi et voi imettää vauvaasi vielä paria kuukautta. Kyllä se sujuu, jos on tähänkin asti sujunut.

Vierailija
49/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos joukossa aventin pullot säädettävän virtauksen tuttiosalla? Tällä meidän lapsi oppi 6kk iässä pullolle, kun oli pakko opettaa. Reilulla virtauksella sai hyvin maitoa alkuun, ja kun alkoi sujua, niin virtausta pienemmälle ettei tikahtunut liikaan maitoon. Välillä kokeiltiin myös aventin pehmeää nokkaa (sopii samaan pulloon, ei tartte ostaa kuin nokkaosa) ilman venttiiliä, silläkin joi vähän. Välillä imi lääkeruiskusta...

Tosin, tuollakin metodilla kesti harjoittelu pari viikkoa. Jos olet jo väsynyt, voi se olla kovin pitkä aika kärsivällisesti syöttää... Jotkut ovat onnistuneet nälän voimalla. Kun ei muuta ravintoa ole, niin lopulta kelpaa maito pullostakin. Riittävän usein pitää yrittää tarjota!

Vielä tuli mieleen: voisiko vika olla enemmän maidossa kuin pullossa? Jospa lapselle ei sovi kokeilemasi korvike, oletko kokeillut eri merkkejä? Kestääkö talous, jos kokeilisit apteekin korviketta, vaikka Almironia?

Vierailija
50/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se kelpasi sille lapselle, joka just 8 kk piti saada juomaan muutakin kuin tissiä. Nokkamukeista meillä ei ole yksikään neljästä lapsesta suostunut juomaan, mutta toi juomanokka (se on pehmeää kumia) tuttipulloon toimi tuolla yhdellä. Ymmärrän turhautumisen.

Ja ei lapsi niin nopeasti kuivu, saahan ruuan yhteydessä paljonkin nestettä. Meillä 1 v lapsi oli tovi sitten kipeenä eikä suostunut juomaan ja kun kahden päivän kiellon jälkeen mentiin lääkäriin sanoi vain, että ei lapsi pääse kuivumaan, jos vähänkin nestettä saa, kun ei ripulia ole... Ellei nyt viikkokausia ole juomatta kokonaan.

Pullonokkia saa useimmista marketeista ym.

Vierailija
51/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat juoneet nokkamukista maitoa ja vettä puolivuotiaasta lähtien ihan itse sitterissä istuen. Ihan vaan nokkis käteen!

Nokkamukin, jossa vettä, jätän vaan vauvalle. Välillä vähän ravistaa, niin että naamalle vähän tippuu vettä ja nauru raikaa.

Kyllä nu ovat tosiaan juoneet nokkamukista ihan itse tarvittavan määrän + iltamaitopullo oli n.1,5 vuotiaaksi asti -ei muuten.

Vierailija
52/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääkärikin sanoi, että kyllä lapsi sitten alkaa juoda, kun ihan oikeasti on älytön jano.

Vierailija
53/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lusikoi sille vauvalle vaikka lusikalla ne maidot...kyllä oppii juomaan mukista tai pullosta ajan kanssa, nyt vaan on tärkeää saada lapselle sopivasti nesteitä, vaikka sulla menis sun koko päivä...

Vierailija
54/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut laittaa sitä valkoista nokkaa tuttipulloon, sellainen tuttipullon ja nokkamukin risteytys?

Vierailija
55/55 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän sun tuskasi täysin. Meillä oli aikoinaan 4 kk taistelu pullolle opettelussa, tyttö oppi sen sitten yhtäkkiä 9kk iässä. Oli jo jonkin verran kuivunut. Mä neuvoisin että pidä nälässä esim. aamupäivä, anna vaikka aamiainen mutta älä juotavaa, äläkä anna lounasta. Anna sitten pulloa ennen unille menoa. Ja kokeile työntää se tuttipullon tutin pää kitalakeen, ei suoraan suuhun. Mä ihmettelen sitä miksei tästä kerrota neuvolassa? Että lapselle pitää antaa KOKO ajan pullosta jotta taito pysyy yllä? Eikä mitään korvikkeita tarvitse antaa jos saa maitoa pumpattua. Ihmiset aina yhdistää pullon ja korvikkeen. Ja pullon juonti EI häiritse imetystä jos sitä nyt joku alkaa sanomaan. Maalaisjärki mukana. Mutta neuvoloissa pitäisi tosiaan valistaa ihmisiä tässä asiassa, niin että ne jotka haluavat lastensa osaavan juoda pullosta pystyisivät sen taidon ylläpitämään lapsillaan. Tsemppiä ap. Ymmärrän kiukkusi, mä oli monta kuukautta täynnä vihaa lastani kohtaan ja saan vieläkin kylmiä väreitä kun ajattelen sitä, vaikka lapsi on nyt jo 6v!

Miksi vauvan TÄYTYY osata juod atuttipullosta, jos rintamaitoa riittää ja imetys sujuu??!!

Pidättekö mielummin vauvanne nälässä ja annatte jopa kuivua, kuin imetätte! Pöyristyttävää!!!

Jos lapsi ei juo pullosta niin on todella älytöntä TAISTELLA asian kanssa monta kuukautta.

Ja tämä kommentti siis nyt tuohon, että pullosta tarjotaan rintamaitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi