Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako aikuinen tykätä twilight-sagasta?

Vierailija
01.03.2010 |

Itse 27v ja oon lukenut kirjasarjan ja tykkäsin todella, vaikkakin huomaan että kirjat on suunnattu teini-ikäisten romantiikan nälkään. Oon paljon lukenut kirjoja ihan a-a:lta asti, ja tämä on Larsson trilogian ohella ainut sarja joka on koukuttanut heti alkumetreiltä asti.

Jostain syystä tuntuu olevan häpeä jos pitää twilightista. Tiedän muitakin ikäisiäni (kiitos fb:n), jotka saagaa hehkuttavat. Ja mua ei kiinnosta yhtään vaikka Meyer olisi kuinka kopioinut ideansa muista vampyyrisarjoista. VIELÄ en ole true bloodia nähnyt mutta epäilen että se ei oo läheskään niin hyvä kuin tämä Stephen Meyerin luoma tarina.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä jokapaikassa kohistiin ja tuo sana, twilight, kuulosti niin mukavalta.

katselin leffan just äsken ja nyt muuten haen huomenna sen kakkososan... Ja montako niitä osia on?

Vierailija
2/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette ole yksin :D

Ja Houkutus dvd löytyy hyllystä, Uusi Kuu tulee sinne varmasti myös, molemmat käynyt katsomassa leffassa kummitytön kaverina (pitää se joku tekosyy olla siellä 17vuotiaiden keskellä istuessa, LOL), niin intona olin että Aamunkoi piti englanniksi lukea kun ei vielä suomeksi saanut. Koko sarja luettuna kolmisen kertaa.

kuka kieltää tykkäämästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan kykene eläytymään teidän fiiliksiinne.

Mä luen kirjoja, missä on aina joku yhteiskunnallinen juonne. Oikeastaan vain tutkimuksia ja sellasia. En voi sille mitään. Ne kiehtoo mua eniten,

Mulla on ystävä, kuka on julkaisuut kirjoja, siis kirjailija:) Hän pitää kyseisestä sarjasta..

Vierailija
4/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omalla tavallaan hyvinkin viihdyttävää ja kiihdyttävää

se, että kyse on vampyyri-tarinasta, on mulle ainakin ihan toissijainen juttu, mulle kysymys on rakkaustarinasta

ja kertakaikkisesta todellisuuspaosta :D

Vierailija
5/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaikka kirjallisuustieteen appron lukemista. Onhan se nyt vähän noloa, että aikuisena ei ole vielä päässyt Neiti Etsivä -vaihetta pidemmälle kulttuurinnälässään.

Vierailija
6/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän hänenkin kirjoistaan. Myös Larssonin trilogia oli erittäin koukuttava, menee ihan ykköseksi kaikista lukemistani kirjoista. Anna-Leena Härkönen.. Anyway, pointtini on se että luen kyllä enimmäkseen aikuisille suunnattuja kirjoja. Otin kerran vahingossa kirjastosta twilight sarjan ekan osan. Olin vain kuullut jotain juttua kyseisestä sagasta ja kun kirja osui käteeni ajattelin että luetaanpa se nyt.

Vierailija
7/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tosissaan: tietenkin, kuka sen kieltäisi.

Vierailija
8/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 37-vuotias, luin tyttäreni Twilight-kirjat juuri.

Älä välitä, saathan pitää mistä haluat.

Vierailija
9/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosenkin olisi vissiin kannattanut lukea enemmän neiti etsiviä kulttuurinnälkäänsä jotta tietäisi mitä on tarinoihin ja henkilöihin samaistuminen. Saa sitä aikuisenakin pitää romantiikasta ja kutkuttavasta kemiasta..

Ja monet aikuiset tykkää harry potterista ihan kympillä. En ymmärrä miksi vampyyrit olisi eri juttu?

Vierailija
10/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sentäs olen jo 33v,ja mukaansa on se vienyt tän mamman:)

Vierailija
11/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukukokemus ei ollut mikään nautinto. Vielä kökömpi kuin Harry Potterit.

Vierailija
12/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sen verran komppaan jotain aiemmin vastannutta, että kieli ei ole ihan niin sujuvaa, mitä toivoisin. Siis ei ole kielellisesti niin nautittavaa mitä esim Harry Potterit (siinä on muuten kirjailijalle annettu todella kirjoittamisen lahja).

Mutta todellakin käy aivan hyvin aikuisten kirjasta siinä missä nuortenkin. Niiden lukemista ei tarvi hävetä :)

Mikä tuon ap:n mainitseman toisen trilogian kirjoittajan koko nimi on, ja mitä kirjoja sarja sisältää?

Minä ajattelen, että on mielen köyhyyttä ottaa ennakkoasenne johonkin kirjaan vain siksi, että se ei kuulu omaan "genreen". Itse aloitin mm. lukemaan Pottereita veljeni pyynnöstä, hän kun halusi tietää, voiko antaa lastensa lukea niitä. Jäin totaalisesti koukkuun, valtavan paljon lukevana ihmisenä osaan tunnistaa kirjallisen lahjakkuuden ja sitä nämä on parhaimmillaan. Ja nyt äitini (70 vuotias) toimitti mulle juuri seitsemännen kirjan ja huokaisi, miten hän tykkäsi sarjasta kovasti :D

Vierailija
13/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja ikää 28 ,kahden lapsen äiti :D

Vierailija
14/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stieg Larssonin trilogiaa tarkoitin, en vain aiemmin muistanut kirjailijan etunimeä. Ensimmäinen kirja osa on nimeltään Miehet jotka vihaavat naisia, kakkososa on Tyttö joka leikki tulella ja viimeinen on Pilvilinnat romahtaa. Siinä on sellainen kirjoittaja, joka tempaisee heti mukaansa ja on niin koukuttava että oli pakko lukia kaikki 700 sivua yhteen pötköön (ja tarkoitan nyt per kirja!). Ei vaan malttanut lopettaa kesken, ja toisaalta harmitti lukia eteenpäin ku tiesi että se loppuukin sit nopeampaa. ;D

Vierailija
15/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se FANITTAMINEN jo aika noloa. Tulee sellainen kuva muille, että olet jäänyt tunne-elämältäsi sinne teiniajoille.

Vierailija
16/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silmäillyt tyttäreni Twilighteja.

Mä en vaan jotenkin PYSTYNYT lukemaan niitä. Ne sivut oli jotenkin jo heti vilkaistessa luettu. Enpä osaa selittää muuten..Jotenkin niin itsestään selviä juttuja. Ei älyllistä haastetta.

Eipä tuo tytärkään enää niitä kuulemma jaksaisi lukea, vaikka on vasta 14, mutta meitä on moneksi.

Olisi toki kivaa, jos tykkäisin. En vaan pysty.

Vierailija
17/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten sanottu, kylläsen huomaa että ne on tarkotettu teineille mutta jotenkin mä silti pidän niistä. Ei oo aina sitä samaa juonta.

Vierailija
18/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunneasteikossa. Olin puoli vuotta saikulla ja luin ( monen muun kirjan lisäksi) kyseisen kirjasarjan KAHTEEN kertaan. Ok, olen vampyyrifani muutenkin, kuten Buffy tv- sarja (joka sekin mulla on), mutta entäs sitten. Ikää mulla on 40 v ja olen tosi korkeasti koulutettu ja korkeassa virassa. Ensimmäisen kirjan teksti oli aika köyhää, mutta parani sarjan loppua kohden. Esimerkiksi Pottereiden kielenkäyttöön ei voi verratakaan, mutta niissähän onkin aivan loistava suomennos. Rakkaustarina vetoaa aina, vaikka ehkä enemmän olenkin dekkarifani. Ostin jopa jo eka elokuvan blue-rayna ja toista tässä odottelen innolla. IPhonessa on pari levyä ostettuna ekasta elokuvasta ja biisejä kuunnellessa pääsee mukavaan elokuvan tunnelmaan. Jos olen muiden mielestä lapsellinen ja höpö, niin siitä vaan, saapahan rankan työpäivän jälkeen rentoutua ja palata saikun vapaaseen tunnelmaan.

Vierailija
19/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin oon aina ollut vampyyrifani! =)