Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjät maaliskuuhun

01.03.2010 |

uusi kuukausi, uudet yritykset. Helmikuun tarinat menikin yhtä pötköä tammikuun ketjuun, mutta jospa nyt aloitettaisiin taas uusi keskustelu.

Oman navan tuijottelua: tänään oli taas tuomionpäivä ja jälleen negatiivinen. :´( En yhtään uskonutkaan, että onnistuu, mutta kyllä tää aina tuntuu niin pahalta eikä itkua voi estää.

Lähipiirissä ihmiset kertovat vauva-uutisiaan ja tekee kyllä kipeää kuulla ihastuneita onnitteluita, vaikka olenkin vilpittömästi onnellinen näiden uutisten tuojien puolesta. Ei tätä p***aa kenellekään toivoisi! Kipeällä tavalla vaan muistuttaa oman tilanteen surkeudesta.

Sori tilitys...

Aamullakin taitaa olla testipäivä hyvin lähellä, toivotaan sulle parempaa tulosta!! b

Helinakeiju: mitäs sinne kuuluu?

Joko Ninni78 piikittelee?

Mitä zaagalle kuuluu? Entä haave2010?

Pakko potkia eteenpäin... toivottavasti tälle kuulle saadaan hyviäkin uutisia tähänkin porukkaan! Tsemppiä kaikille!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon ystäväni, menkkamaiset vihlaisut ja jomotus ei sittenkään ole pahasta!!

Ette voi uskoa tätä: 5 vuoden taistelun ja itkujen jälkeen sain juuri elämäni ensimmäisen PLUSSAN!! Herranen aika, kädet tärisee niin että tästä kirjoittamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään..

Eli siis virallinen testipäivä olisi vasta huomenna, mutta kun apteekki on tuossa vieressä, niin kävin pikasesti kahvitunnilla huomista varten hakemassa testin. No enhän tietenkään malttanut odottaa kun testipaketti poltteli laukussa, joten ajattelin, että antaa mennä sitten vaan.. Ihan selkeä plussa, eikä edes aamupissasta :-) Voi apua, arvatkaa vaan tuleeko töiden tekemisestä enää tänään mitään..

22/46 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, aamu, aivan mielettömästi!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulle onnea ja toivotaan, että perässä tullaan.

Meillä odotellaan ivf-juttujen alkua eli lähete on menossa...

Vierailija
24/46 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satttu olen pahoillani. Miten elämä voikaan heitellä. Mitkä on hoito suunitelman jatko?

Onnea Aamulle tuhannesti plussasta :) Ihanaa että täällä tapahtuu taas hyviä asioita.

Omat hoidot meneillään. Nyt siis yritetään vielä omilla munasoluilla.

Jospa nyt tärppäisi... jospa nyt.

Levollista viikkoa kaikille !!!

25/46 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuut: meillä on vielä yksi alkio pakastimessa ja heti seuraavassa kierrossa olisi tarkoitus tehdä siirto. Toivottavasti tuo ainokainen kestää sulatuksen! Sitten koko homma alkaa taas alusta jos ei onnaa... mut toivotaan, et kevätaurinko piristäisi tätäkin projektia toivotulla tavalla. :)

Vierailija
26/46 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mahtuisiko mukaan maaliskuun ketjuun. Meillä on 1.5 vuoden lapsettomuuden jälkeen alkamassa ICSI-hoito parin viikon kuluttua ja olisi tietenkin tarvetta kohtalotovereille :)

27/46 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta mukaan mahtuu!!

ICSI-hoidoissa itsekin olen/ollaan. Tähän mennessä 2 alkionsiirtoa takana (yksi tuore- ja yksi pakastesiiro) ja negat molemmista. Pakastimessa on vielä yksi alkio ja sen siirtoa varten eka UÄ tiistaina.

Tsemppiä ja peukkuja hoitoihin!! =)

28/46 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt siis suunnitelmissa toinen PAS. Sekä syksyinen tuore- että viimekuun pakastesiirto tehtiin hyvälaatuisilla alkioilla ja limakalvo ym. tilanteet oli hyvät, mutta ei vaan onnannut. Nyt sitten kokeillaan alkion kuoren avausta, josko siitä olisi apua. Toivotaan kovasti, että pakastimessa oleva ainokainen kestää sulatuksen ja kuoren avauksen hyvin! ...ja että vieläpä kiinnittyisi ja saataisiin elämän ensimmäinen plussa!

Vierailija
29/46 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olenlukenut näistä palstoja vuosia ja nyt kirjoitan minäkin. Odottelen menkkojen alkaua aivan näinä päivinä ja sitten edessä elämäni ekä IVF noin parin viikon päästä. Puregon pistoksilla aloitellaan, 100 mikrogrammaan päivä. On kuulemma aika pieni annos, mutta testataan kuinka käy? Millä annoksilla te muut olette menneet jamikä on ollut vaste? Aika hurjaahan tämä on.

Vierailija
30/46 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä pistelin 150 IU annoksella Puregonia muistaakseni 12 päivää ja lopusta sitten Orgalutrania muutamana päivänä (jarruaine). Punktiossa saatiin yht. 27 solua, joista 15 kypsää ja näistä 6 jatkoi hedelmöittymisen jälkeen kasvamista. Yksi siirrettiin 21.1., 5 jäi pakkaseen. Plussasin 3.2. :) ja nyt siis mennään rv 9 + 2. Ekasta IVF:stä siis tärppäsi, joten pidä mieli korkealla! IVF on tehokas keino. Itse olin hoidossa julkisella puolella ja IVF tehtiin Felisitaksessa, koska meidän sairaalassa ei tehdä noita hoitoja paikan päällä.

Tsemppiä koitokseen! Punktiota jännitin, mutta se ei sattunut yhtään, kun sain hyvät kipulääkkeet suoraan suoneen.

Alkuraskauden ultrassa kävin rv 7 + 2 ja siellä näkyi jo pikkuinen alkio ja sydämentykytyksetkin selvästi :). Nyt jännäilen ja panikoin 12 vkon niskapoimu-ultraa, että onko kaikki hyvin.

Hyvin se IVF menee, plussatuulia!!

Nuuna

Vierailija
31/46 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kanssasisaret olen pitänyt palstailutaukoa pitkän tovin, mutta kävin teitä kurkkaamassa ja ajattelin kirjoittaa omia ajatuksia taas tänne. Jos tämä toisi minulle jonkunmoisen helpotuksen tähän pettyneeseen olotilaani. Lääkäri siis totesi että -10kg painosta pois niin hoidot jatkuvat. Ennen sitä ei tule tapahtumaan mitään, joten sillä -10kg taipalella olen vieläkin toiveena ois että ja tietysti tavoitteena että vielä kevään aikana saataisiin jatkettua hoitoja. Jos en enne kesäkuuta pääse tavoitteeseen tulee klinikan puolesta taukoa kesän ajaksi. =(

Santtu kirjoitit hyvin viestiketjun alussa. Ajatukset olivat ihan kuin omasta päästäni, eihän tälläistä p*kaa todellakaan toivoisi kenenkään kokevan. Lapsen saanti pitäisi olla kuitenkin yksi elämän hienoimmista ja tärkeimmistä asioista, miksi siis joillekkin se on itkuisen ja kivisen taipaleen takana jos sittenkään tulee toivottua tulosta? Ken tähän osaa antaa vastuksen, minkä järjellä voi ymmärtää on mitalinsa ansainnut, mutta me naiset ei luovuteta, eihän??? Plussajunaan jokainen meistä toivottavasti vuorollaan hyppää!!! =)

Siitä piti vielä santtu kysymäni että, mitä tarkoittaa: alkion kuoren avaaminen? Tuli ihan uusi juttu minun eteeni en ole asiasta aikaisemmin kuullutkaan...

tuut: toivottavasti omat munasolut toisivat plussatuulia! =)

aamu ja Nuuna79: hirmusuperhyper onnittelut plussasta! tarrasukkia =)

Voimahalit kaikille ja aurinkoista viikonloppua! =)

32/46 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa siis sitä, että alkion kuoreen tehdään pieni reikä, jolloin alkion on helpompi "kuoriutua" ja kiinnittyä kohtuun. On harvinaista, mutta joissain tapauksissa alkion kuoriosa on niin sitkeä, että se estää alkiota "kuoriutumasta" ja näin ollen se ei pääse kiinnittymään. Alkion kuoren avaus ei ole ilmeisesti kovin laajalti käytössä, mutta sen on lääkärin mukaan todettu lisäävän kiinnittymismahdollisuuksia muutamalla prosentilla (olisko ollu 3-5%), joten hän ehdotti sen kokeilemista. Ja eihän meillä ole syytä olla kokeilematta. Siirto ja kaikki muukin tapahtuu aivan tavalliseen tapaan, klinikalle vain yksi työvaihe lisää.

Mirggu, ei luovuteta, ei!! Vaikka välillä tuntuu, että umpikujassa ollaan ja seinät nousee pystyyn, mutta perhana, mehän kiivetään ylös sieltä umpikujasta ja etsitään se plussajuna ja loikataan kyytiin!!

Mirgulle kovasti tsemppiä painonpudotukseen! Nyt kun on ihanan aurinkoiset ilmat, niin säähän suorastaan kutsuu lenkille! Tsemppiä!! Käyhän välillä kertomassa kuulumisia! Toivottavasti pääsette jatkamaan hoitoja ennen kesätaukoa.

Pullerot - tervetuloa mukaan!!

Nuuna, toi sun kertomus kuulostaa jotenkin niin liikuttavan ihanan onnelliselta! Tulee hyvä mieli! =)

Vierailija
33/46 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä onnea ja iloa!

Sain perjantaina tietää verikokeen tuloksen. Olen raskaana!

Minulla ikää 41v. luomu yritykset alkoi tammikuussa 2009. Syyskuussa aloitettiin hoidot. 1 inseminaatio, seuraavaksi punktio josta ei saatu yhtään alkiota siirtoon ja nyt tämä viimeisin IVF josta saaatiin 2 alkiota. Molemmat siirrettiin. Mitään ei saatu pakkaseen. Mutta lopputulos on NIIIIIN IHANA !!! RASKAANA :)

Se sana maistuu suussa mansikalle.

Nyt pitää vain toivoa että asiat menee hyvin loppuun asti.

Kiitos kanssasisaret suuresta tuesta. Teistä on ollut suurta tukea hädässä ja surussa.

Toivon teille kaikille onnea lasten saannissa.

Halaus :)

Vierailija
34/46 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut näitä palstoja kauan ja nyt rohkenen mukaan.. Kärsimme lapsettomuudesta, miehessäni ja minussa vikaa. Yritimme lasta kolme vuotta, siihen väliin mahtui ovulaation tikuttelua monia raskaustestejä ja itkuja. Aina ajattelin että minulla ei varmastikkaan tule ongelmia lapsen saannin suhteen mutta niin se vain oli/ on ja otin yhteyttä lapsettomuus lääkäriin. Ensikäynti ja tutkimukset tehtii ja ainut vaihtoehto oli meidän kohdallamme ICSI. Hoitoihin pääsimme suhteellisen nopeasti. Kun tuli päivä jolloin munarakkulat kerättiin olin seuraavana päivänä niin kipeä että konttasin kotona ja ajattelin että nyt on paras tärpätä. Menimme sitten Tayssiin ja jännitin montako olisi hedelmöitynyt ja paljonko saisimme pakkaseen. Karu totuus tuli vastaan.. 16 kerättiin, kolme oli hyviä- kaksi olivat hedelmöittyneet, kakkos ja kolmos laatuisia, kolmas meni roskiin (eli pakkaseen ei jäänyt yhtään) ja ne päätettiin kummatkin siirtää kun olivat huono laatuisia. Odotin malttamattomana kaksiviikkoa- päivää ennen kuin olisi saanut tehdä testin-kävin apteekissa..tuli himmeä plussa ja sitähän en meinannut uskoa. Soitin lääkäriin- verikokeisiin menin. Seuraavana päivänä hoitaja soitti ja kysyi että oliko kaksi alkiota siirretty kun hcg niin korkealla.. Olimme mieheni kanssa aivan innoissamme. Lähdimme lomalle ja rupesin vuotamaan verta jolloin menetin koko pelin, kotiin päästyämme menin ultraan jossa todettiin että siellä sykkii pienen vauvamme sydän ja kaikki näyttää hyvältä.. 20.11.2007 saimme sektiolla terveen pojan. Nyt yli 2 vuotta mennyt ja ei vauvaa kuulu. hoitoihin menossa ja ICSI edessä..toivon vain että kerkeisimme hoitoihin ennen kesätaukoa julkiselle.

35/46 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA, tuut!!! Voi miten upeaa!!! Toivotaan kovasti, että kaikki menee hyvin! Oikein kovasti onnea odotukseen!!

36/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perjantaina. Toiveet taas korkealla, mutta en uskalla antaa itseni toivoa liikoja. Siirrettävä alkio on ainokaisemme pakastimessa, sitten on aloitettava homma alusta. Toivottavasti siihen ei kuitenkaan tule tarvetta, vaan että tämä huurrenenä tarraisi tiukasti kiinni. Kunpa tähän toiveeseen vihdoinkin vastattaisiin... b

Vierailija
37/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä ihan hyperventiloin, kun pienen tauon jälkeen tulin taas palstailemaan... Hurjasti Onnea kaikille plussanneille:)! Aivan mahtavaa! Täällä taitaa puhallella nyt ne plussatuulet ihan oikeasti...:)

Ja sydämestäni pahoittelut puolestaan kaikille niille, joille tuota kaivattua plussaa ei ole vielä suotu... Mutta ei anneta periksi, eihän:)?!

Tervetuloa uudet joukkoon ja kuten tapana sanoa, toivotaan teille mahdollisimman lyhyttä vierailua;)!

Lyhyesti omat kuulumiset: Eli tammikuussa oli elämäni eka PAS, josta kuitenkin nega. Yks kierto jäi väliin ja nyt uutta PAS:ia pukkais.. Ens vko:lla suunniteltu siirto. Kaks alkiota pakkasessa ja molempia siirtoa suunniteltiin, jos vain toivottavasti selviäisivät.. Nyt vain toivotaan parasta, ei kai tässä muutakaan voi...:)! Jos tää kevät ja lisääntynyt valo sais itse kunkin hedelmällisimmilleen;)!

Huiskutukset kaikille yrittäjille:)!

Mette

Vierailija
38/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

Olen 31v nainen, jolle omaa lasta ei ole vielä siunaantunut. Yritys on aloitettu 5/2009, mutta kapuloita on rattaisiin laittanut kuukautiset, joita vain ei kuulu..:(

Tutkimukset julkisella on aloitettu 2/10, ja tuloksena vain yksi toimiva munasarja ja siinä ainoassakin PCO. Munanjohtimien aukiolotutkimus on suunnitteilla seuraavaksi, ja sitten clomit.

39/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

diipadaapa! Ikävää, että vain toinen munasarjoista on toimiva, mutta toisaalta yhdelläkin pärjää! Tsemppiä hoitoihin ja toivotaan hyviä tuloksia! =)

MetteMari: peukkuja siirtoon! Toivottavasti molemmat huurrenenät selviävät sulatuksesta ongelmitta!!

Meillä oli tänään toinen PAS. Alkiosta oli tuhoutunut 2 solua pakastuksessa eli se oli 6 soluinen siirrettäessä. Alkion kuoren avauksen tuomat lisämahikset kiinnittymiseen sai toisaalta hyvälle mielelle, mutta tuo 2 solun tuhoutuminen kuulostaa kaikkea muuta kuin lupaavalta... sekavilla fiiliksillä siis seuraavat kaksi piinaavan pitkää viikkoa.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
40/46 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin viestisi luovutuspyynnöstäsikin ja voi mikä fiilis kun luin olet raskaana. Ihanaa !!!

Virtuaalihalit.

Meillä... toivoa pidetään yllä. Tammikuussa tehtiin tuorealkiosiirto, menkat alkoivat lähes viikon myöhässä ja pettymys oli ihan oikeesti, aivan järkyttävä. Helmikuussa oli se pakollinen tauko ja pakkasessa oli 2 jäljellä. Lauantaina siirrettiin ja toinen ei selvinnyt, siirrettiin 1, oli jakautunut 8.soluiseksi. Mulla on pakastussiirtoja tehty varmaan 2 miljoonaa, top 10 yksilöitäkin ja ei mitään, joten hirveen kovassa täpinässä en täällä ole, mutta tietty innolla odottelen.

Nyt en muista kuka yllä kirjoitti 10 kg laihduttamisesta.

Suosittelen menet nyt heti esim Terhi.net palstalle, jossa on paljon laihduttajia.

Mä olen 2 krt laihduttanut loistavalla tuloksella. Ostin hyvissä ajoin ennen häitä puvun ja en tietenkään siihen mahtunut, joten menin painonvartijoihin ja 4 kk päästä mahduin. Hankin mukaan jumppakortin ja olin kyllä kaunis morsian.

2008 tammikuussa tultiin lomamatkalta ja painoin tonnin, aloitin Nutrilett-kuurin. 5 pv kuurin ja maistui pahalta !!! Juttelin tosi pitkään hoitajan kanssa, joka sanoi 2 kuuria voi pitää putkeen ja niin teinkin. 10 pv kuuria, sitten vähän taukoa ja taas pari päivää nutrausta.

Paino tippui aika helposti jälkikäteen sanottuna ton vaaditun 10 kg. Nyt niskasta kiinni. 10 kg keventää vauhtiasikin. Kohta lumet ovat pois maasta ja kun lähdet kävelylenkille huomaat 10 kg poislähdön oikein mukavana lisänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme