Hyi oksetus: tuttavaperheen keittiössä nähtyä
Olipa kiva viikonloppuvisiitti. Kohteliaisuudesta oli pakko syödä jotakin, vaikka yökötti kaiken näkemäni jälkeen. Mies ja lapsiparat ahmivat tietämättöminä hyvällä ruokahalulla, ja vasta paluumatkalla pääsin autossa valistamaan miestä kys. perheen tavoista.
Näin tuttavilla:
-keitiörätillä pyyhittiin myös keittiön lattiaa
-samalla leikkuulaudalla pilkottiin lihat ja salattiaineet (pestiin tosin välillä, mutta ei silti saa KOSKAAN käyttää samaa lautaa)
-kahvimittaa ei pesty varmaan ikinä (oli likaisen näköinen), kahvipannuakin ja suodatinosaa vain huuhdeltiin
-ei pestu saippualla ruuanlaiton lomassa käsiä, huuhdeltiin vain vedellä
Kommentit (30)
ei pyyhitä lattiaa keittiörätillä. Niin ja mitään lihoja ei koskaan millään laudalla pilkota, kaikki menee suoraan paistinpannulle pakkauksesta.
Meillä ei edes ole leipälautaa, ja varmaan sellainen puuttuu aika monelta muultakin, joka on oivaltanut että kaupoissa myydään myös valmiiksi siivutettua leipää :)
Ei tulis mieleenkään ostaa leipää, joka pitäisi itse viipaloida.
Meillä ei edes ole leipälautaa, ja varmaan sellainen puuttuu aika monelta muultakin, joka on oivaltanut että kaupoissa myydään myös valmiiksi siivutettua leipää :) Ei tulis mieleenkään ostaa leipää, joka pitäisi itse viipaloida.
Ootsä ihan tosissas? Missä sä leikkaat lihan, pilkot vihannekset? pyyhitkö niidenkin laudan tiskirätillä? jos sulla nyt sellaista ylipäätään on.
Lisäksi ihan pikkuvinkki, lapsilles tullaan nauramaan tulevaisuudessa jos ne ei osaa edes leipää leikata, sitäkin kun pitää harjoitella.
Ootsä ihan tosissas? Missä sä leikkaat lihan, pilkot vihannekset? pyyhitkö niidenkin laudan tiskirätillä? jos sulla nyt sellaista ylipäätään on.
Meillä ei koskaan syödä lihaa, joka pitäisi pilkkoa, emme ole kovin innokkaita lihansyöjiä.
Leikkuulautoja kasviksille meillä on 3 erilaista, niitä vuorotellaan ja ne pestään aina käytön jälkeen pesukoneessa.
superhygieenisiä olla, mutta toisaalta sanotaan, että nykyisin alkaa ruokamyrkytykset lisääntyä taas, kun ei enää tajuta, miten esim. lihaa pitäisi käsitellä. Kyllä minäkin tiedän paikkoja, joissa liharuoat jätetään lojumaan pitkin pöytiä ja tarjoillaan sitten taas joskus.
Tuo nyt ei ole vielä mitään mitä minä olen nähnyt eli eräässä perheessä, jossa olin työni vuoksi päivän, oli pojalla diabetes ja keittiön pöydällä kannussa pojan virtsaa. Perheen äiti pesi tämän kannun ja laittoi sen astaikaappiin kun oli mitannut proteiinit.
Eräässä toisessa perheessä oli foliossa ruokaa, jota oltiin kohta tarjoamassa vieraille. Folio oli auki ja perheen kissa (ei sisäkissa) kävi syömässä tästä paketista pöydältä sitä ruokaa eikä perheen äiti tehnhyt mitään, vaikka näki. Oikein näkyi kauan kun kissan hampaat järsi lihaa hyvällä ruokahalulla.
Perheen jääkaappi oli kerran ihan kamalassa kunnossa eli esim. pilaantunutta lihaa hyllyllä, joka vuotsi verta ja nesteitä alas kaapin pohjalle ja sitä isoa klönttiä ei saatu kaapista pois.
Kerran perheen äiti antoi lapsellensa n. 2-3-vuotaalle, appelsiinia viipaleina. Poika söi niitä paloja ja samalla tonki takapuoltaan eli siis ihan persreikäänsä kun oli vain vaippa ja pusero päällä. Appelsiininpalasia jäi lautaselle vielä ja kun äiti alkoi tehdä salaattia vieraille nämä appelsiininpalaset kipattiin salaattiin mukaan. Jää varmaan toiseksi ap juttut vai mitä?
Ym, ym. En voi käsittää kuinka jotkut elävät kuin siat.
ihan oksettaa.Minunkin siskoni aina vaahtoaa, kun käymme niitten kesämokillä.Ettei pese järvivedellä astioita,Kantaa raanavettä vesipisteeestä .Ihan kiehuvalla veillä pesee ,että ruoka palaa kiinni.Itse pesen järvivedellä,hyvin usein laiturilla ,kun on hyvä ilma.Eikä olla ikinä sairastettu,järvivedestä.
huolestua niistä ylihygieenisistä äideistä, niiden lapsille ne allergiat tulee. Olin nuorempana lapsenlikkana kesälomalla perheessä, missä äiti pesi lapset joka aamu ja ilta, aamulla suihku, illalla kylpy, joka ikinen ilta. Lisäksi iltapäivän pihaleikkien jälkeen ne lapset piti pyyhkiä märällä pesusienellä päästä varpaisiin.
Sitten juostiin lääkärissä kun tuli ihottumaa ja ties mitä. Siis aivan sairalloista siisteyttä, joka takuulla on lapselle haitallisempaa kuin se, että olisi käyttänyt kylvyssä kerran viikossa.
Äiti itse usko vakaasti että hoitaa lapsiaan hyvin, vaikka se ylihoitaminen ja ylisiisteys voi tehdä äidistä myös huonon, ainakin minun mielestäni...
Tuo nyt ei ole vielä mitään mitä minä olen nähnyt eli eräässä perheessä, jossa olin työni vuoksi päivän, oli pojalla diabetes ja keittiön pöydällä kannussa pojan virtsaa. Perheen äiti pesi tämän kannun ja laittoi sen astaikaappiin kun oli mitannut proteiinit.
Eräässä toisessa perheessä oli foliossa ruokaa, jota oltiin kohta tarjoamassa vieraille. Folio oli auki ja perheen kissa (ei sisäkissa) kävi syömässä tästä paketista pöydältä sitä ruokaa eikä perheen äiti tehnhyt mitään, vaikka näki. Oikein näkyi kauan kun kissan hampaat järsi lihaa hyvällä ruokahalulla.
Perheen jääkaappi oli kerran ihan kamalassa kunnossa eli esim. pilaantunutta lihaa hyllyllä, joka vuotsi verta ja nesteitä alas kaapin pohjalle ja sitä isoa klönttiä ei saatu kaapista pois.
Kerran perheen äiti antoi lapsellensa n. 2-3-vuotaalle, appelsiinia viipaleina. Poika söi niitä paloja ja samalla tonki takapuoltaan eli siis ihan persreikäänsä kun oli vain vaippa ja pusero päällä. Appelsiininpalasia jäi lautaselle vielä ja kun äiti alkoi tehdä salaattia vieraille nämä appelsiininpalaset kipattiin salaattiin mukaan. Jää varmaan toiseksi ap juttut vai mitä?
Ym, ym. En voi käsittää kuinka jotkut elävät kuin siat.
miten jätkät Valiolla räkivät raejuustoastiaan ja HK.lla yhden naisen lähti palanen sormenpäästä, eikä sitä makkarasatsia poiskaan heitetty...
se kissa joi sitä kahvia. mut ällöttä kyllä et kissa istuu perseellään pöydällä! niinku ihan asian vierestä =)
No en ole saanut koskaan mitään myrkytystä vaikka olen jo vuosia pilkkonut lihoja ja kasviksia samalla leikkuulaudalla. Eipä tuolla ole paljoa merkitystä kun leikkuulauta pestään välillä kunnolla.
Tuo nyt ei ole vielä mitään mitä minä olen nähnyt eli eräässä perheessä, jossa olin työni vuoksi päivän, oli pojalla diabetes ja keittiön pöydällä kannussa pojan virtsaa. Perheen äiti pesi tämän kannun ja laittoi sen astaikaappiin kun oli mitannut proteiinit. Eräässä toisessa perheessä oli foliossa ruokaa, jota oltiin kohta tarjoamassa vieraille. Folio oli auki ja perheen kissa (ei sisäkissa) kävi syömässä tästä paketista pöydältä sitä ruokaa eikä perheen äiti tehnhyt mitään, vaikka näki. Oikein näkyi kauan kun kissan hampaat järsi lihaa hyvällä ruokahalulla. Perheen jääkaappi oli kerran ihan kamalassa kunnossa eli esim. pilaantunutta lihaa hyllyllä, joka vuotsi verta ja nesteitä alas kaapin pohjalle ja sitä isoa klönttiä ei saatu kaapista pois. Kerran perheen äiti antoi lapsellensa n. 2-3-vuotaalle, appelsiinia viipaleina. Poika söi niitä paloja ja samalla tonki takapuoltaan eli siis ihan persreikäänsä kun oli vain vaippa ja pusero päällä. Appelsiininpalasia jäi lautaselle vielä ja kun äiti alkoi tehdä salaattia vieraille nämä appelsiininpalaset kipattiin salaattiin mukaan. Jää varmaan toiseksi ap juttut vai mitä? Ym, ym. En voi käsittää kuinka jotkut elävät kuin siat.
Muuten, päivän hygieniavouhkaus löytyy tuolta kylpypyyheketjusta, mikäli tämä ei ota tuulta alleen.
Joo, älkää enää menkö sinne kylään. Ajatelkaa edes lastenne parasta, jos ei muuta.
Itsekin noin teen kotona. Tosin ehkä olisin tiskiharjalla ja aineella pessyt sen leikkuulaudan. Töissä sitteneri juttu tietysti, siellä on paljon tiukemmat puhtaussäännöt.
Saanko ap kysyä mikä olet ammatiltasi?
kävittekste meillä kylässä? hengissä ja terveinä tääl ollaan oltu lapsia myöden... anteeksi jos ei teille kelpaa, kutsuttehan meidät mieluummin teille ens kerralla sitten?
kaapista otettua puhdasta leikkuulautaa? Miksei se peseminen hävitä mahdollisia raa'asta lihasta tulleita pöpöjä?