Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko suojata esim. tulevat perintösi avioehdolla?

Vierailija
01.03.2010 |

Ihmettelen että miksi ihmiset ei ota avioehtoa joka suojaisi mahdollisen perinnön. Minusta olisi kauheaa jos perisin vaikka kesämökin tai vähän enemmän rahaa ja se menisi erossa puoliksi miehelle. Ajattele vaikka kauhuskenaariota että mies menisi sekaisin jotain uudesta nuoresta naisesta ja jättäisi sinut ja lapset ja katoaisi ja asianajaja ottaisi myöhemmin yhteyttä ja kertoo että miehelle kuuluu puolet vanhempieni työllä ansaitsemasta omaisuudesta jonka todennäköisesti törsäisi vaikka matkusteluun uuden tyttöystävän kanssa. Samalla kannattaa tehdä myös testamentti joka varmistaa että perintö pysyy verisukulaisilla. Meillä avioehto koskee myös lahjoja ja ennen liittoa ansaittua omaisuutta, mutta ei yhdessä liiton aikana ansaittua omaisuutta joka laitettaisiin kiltisti puoliksi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sanoo että en halua sun pappas huvilaa yms. jos ero tulis. mut kun mies onkin tehnyt sikatempun niin erossa on kosto ja haluaakin osansa. tietty papan pitäis olla niin fiksu että testamenttaa sen niin että vain sukuun.

Vierailija
22/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluaisin vaikeuttaa lasteni elämää tahallaan?

Kommentoidakseni jotain aikaisempaa, onhan se helppo kuvitella olevansa moraalinen ja oikeudentajuinen kun kaikki on hyvin, mutta kaikenlainen katkeruus saa tekemään ihmeitä kun mies vaihtaakin puolet nuorempaan ja ne yhteisten lasten perinnötkin jaetaan sitten uusien lasten kanssa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies tekisi sikatempun niin en kyllä millään peirntöjutulla ryhtyisi kostamaan. Paras kosto olisi antaa kaikkien tietää sikatempusta - ja siitä että minä en alennu vastaavaan...

jotka sanoo että en halua sun pappas huvilaa yms. jos ero tulis. mut kun mies onkin tehnyt sikatempun niin erossa on kosto ja haluaakin osansa. tietty papan pitäis olla niin fiksu että testamenttaa sen niin että vain sukuun.

Vierailija
24/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien olisi parasta rajata perintönsä avio-oikeuden ulkopuolelle, mutta kuinka monen vanhemmat on oikeasti tehneet testamentin?

Ja tosiaan kannattaa ottaa huomioon jos ajattelee että "molemmille tulossa samansuuruiset perinnöt" että jos omat vanhemmat kuolee avioliiton aikana niin hänen miehensä omistaa puolet perinnöstä eron sattuessa. Jos hänen vanhempansa kuolevat vasta eronne jälkeen, sinulla ei olekaan mitään oikeutta hänen perintöönsä vaikka itse on maksanut omasta perinnöstä miehelle puolet.

Vierailija
25/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies tekisi sikatempun niin en kyllä millään peirntöjutulla ryhtyisi kostamaan. Paras kosto olisi antaa kaikkien tietää sikatempusta - ja siitä että minä en alennu vastaavaan...

Okei, sinä et siis ryhtyisi perintöjutuilla kostamaan, mutta menetkö takuuseen miehestäsi?

Vierailija
26/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän ei ole itsestäänselvyys.

vaikka itse on maksanut omasta perinnöstä miehelle puolet.

Vierailija
27/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, sinä et siis ryhtyisi perintöjutuilla kostamaan, mutta menetkö takuuseen miehestäsi?

Äkkiäkös miehen uusi nuori naikkonen vakuuttaisi miehesi siitä että kyllä se puolet siitä omaisuudesta kuuluu hänelle lain mukaan ja hän olisi tyhmä jos ei tuota oikeutta käyttäisi.

Vierailija
28/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä nimittäin vielä korkeampi moraali kuin minulla (nähty ihan käytännössä).

Vierailija
29/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen kaikkea siitä tuleeko sitä uutta naikkosta, kaikki kun eivät eroa.

Äkkiäkös miehen uusi nuori naikkonen vakuuttaisi miehesi siitä että kyllä se puolet siitä omaisuudesta kuuluu hänelle lain mukaan ja hän olisi tyhmä jos ei tuota oikeutta käyttäisi.

Vierailija
30/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopputuloshan on joka tapauksessa se, että yhteenlaskettu omaisuus menee puoliksi. Koska se exähän voi vaatia TASINKOA. Se ei voi vaatia puolikasta jostain tietystä omaisuuden palasesta.

Vierailija
31/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi lapsellista ja kapeanäköistä uskoa ettei ole mahdollista ettei eroa tule. Itse olen ollut naimisissa 14 vuotta ja aion olla loppuikäni. Samoin mieheni suhtautuu kunnianhimoisesti ja ylpeänä pitkään liittoomme. Mutta eihän KUKAAN voi olla varma! Kyllä kaikki tuntee varmaan jonkun puolison joka ei ikinä olisi voinut uskoa että se kaikkien mielestä niin luotettava mies löytäisi uuden ja lähtisi yllättäen.

Vierailija
32/32 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska onnettomuuksia tapahtuu vain muille ihmisille.

ja ennen kaikkea siitä tuleeko sitä uutta naikkosta, kaikki kun eivät eroa.