Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka lopettaneet kaikki viljat vaikkei olekaan mitään keliakiaa tms?

Vierailija
01.03.2010 |

ITse lopetin tammikuun alusta viljat, pl. satunnainen kaurapuuro luomuna.

Luin kiran "vaaralliset viljat" ja koin todellisen herätyksen asian kanssa!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viljojen jättämien voi auttaa suoliston kanssa? Eikös viljat ole se tärkein joka auttaa??

Vierailija
2/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska maha niin huonona. Ei ole todettu keliakiaa, tosin ei ole tähystystä tehty. heti kun kokeilin palata normaaliin ruokavalioon, iski kaamea närästys, aftoja ja mahakipuja.

Eli takaisin gluteenittomaan.En pysty enää palaamaan normaaliin, vatsa ei kestä.

Närästys oli niin valtavaa, että joka päivä piti syödä 4-5 Rennietä. Jätin hiilarit (leivän, pastan, riisin, perunan) pois ja närästys katosi päivässä.

Tämä vain minun henk. koht. kokemuksenani, muista en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksissa on niin vähän mitä saattaa syödä ja ei kai sitä pelkällä lihallakaan jaksa kauaa olla?

Vierailija
4/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viljojen jättämien voi auttaa suoliston kanssa? Eikös viljat ole se tärkein joka auttaa??

ainoa mikä auttaa on viljojen poisjättäminen, loppuiäksi.

Vierailija
5/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteko mukaan mahdollisesti myös ns ulkomaiset viljat eli esim riisi, maissi, kvinoa, amarantti...? Entäs lasketteko mukaan myös hirssin ja tattarin joita useasti käytetään nk kotimaisten viljojen korvikkeena? Mulla on kokemusta näiden kaikkien poissaolosta ruokavaliosta.

Vierailija
6/13 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaralliset viljat kirjassa nimenomaan vehnä, ruis ja ohra ovat ne pahimmat.

Kvinoa ja tattari ovat hyviä. Tietty jos noudattaa vhh:ta niin niissähän on myös hiilareita.

Mutta vehnä on se pahin kaikista! Aiheuttaa mm. astmaa, ms-tautia, ihotumia (atoopppista ihottumaa), ihokeliakiaa, refluksia, anemiaa...lista on loputon.

Vierailija
7/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lopettaisin? täysjyvähän on terveellistä!!!

Vierailija
8/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään enää syön joskus vähän Elovenan kauramuroja tai (täys)ruisleipää. Ja 1 olut joskus saunassa.

Vierailija
9/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska maha niin huonona. Ei ole todettu keliakiaa, tosin ei ole tähystystä tehty. heti kun kokeilin palata normaaliin ruokavalioon, iski kaamea närästys, aftoja ja mahakipuja.

Eli takaisin gluteenittomaan.En pysty enää palaamaan normaaliin, vatsa ei kestä.

Vierailija
10/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin karpata eli en myöskään syö viljoja!

Olon on aivan mahtava.

Vierailija
11/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää juurikaan pastaa tai leipää ja olen alkanut huomata miten kaikki maistuu nyt SELKEÄSTI vaikkapa sokerille (peruna), liian suolaiselle (einesruoka) jne.

Vierailija
12/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti erilaisista leivistä, couscousista, bulgurista, riisistä (onko se vilja :)), pastasta, tattarijauhoihin tehdyistä blineistä, kvinoasta (onko SE vilja?). Kohtuus kaikessa ja elämässä saa olla myös nautintoja. Mutta jos viljaton elämä sopii, niin hieno juttu!

Nimim. Kotikokki

Vierailija
13/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin tutkimuksesta, jonka mukaan viljattomalla ruokavaliolla olleiden terveiden ihmisten suolistossa hyvälaatuiset bakteerit olivat vähentyneet huomattavasti. Eli vastustuskyky huononee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän