Saako Piltti- ym. soseita pakastaa??
Siis tarkotan maissi, kukkakaali ym. vihannessoeita. Perunan ja porkkanan keitän ite, mutta perunaahan ei voi pakastaa. Jääpalamuotteihin oon ainaskin porkkanasoseen laittanu. Ja toki hedelmäsoseita ei saa pakastaa..
Kommentit (6)
jos sen pakastaa. En ole kyllä koettanut, oletko sinä kakkonen?
Peruna-porkkana soseet teen itse, jätän pari annosta jääkaappiin ja loput pakkaseen, annosrasioihin, enkä mitään vikaa oo kyllä huomannu?? Toi oli ihan uus juttu mulle.. Ja siis voisin kyllä kuvitella pakastavani myös noita valmis soseita, esim jääpala muotteihin..
Meidän vauveli vasta maistelee, niin eihän sosepurkista mene juuri mitään (tojki syön ite loput)..siksi aattelin pakastaa niitä. Pitänee vaan ostaa vähän enemmän jääpalamuotteja..tais sit pieniä minigrip-pusseja..
Meillä vaavi nyt syönyt 2,5vk perunaa, maissia, porkkanaa ja kukkakaalia (siis vuorollaan otettu ruokavalioon) ja olen itse keittänyt vauvalle ruoan ja joka kerta osan pakastanut ja aina aamusta ottanut sulamaan sopivan annoksen "jääpaloja". Seuraavaksi otetaan parsakaali mukaan kuvioon loppuviikosta ja jälleen aion tehdä isomman satsin kerralla ja pakastaa osan. Enkä kyllä ruoan tuossa pilaantuvan. En toki ole maistanut lapseni ruokaa, mutta näyttää maistuvan eikä vaivoja ole tullut ja nyt menee jo 4 jääpalallista kerta-annoksena (enempikin menisi, mutta en ole antanut).
etteivät suosittele pakastamista..tämä pätee varmaan muihinkin soseisiin..
ap
miten niin ei voi pakastaa??