Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäättekö vauvalle joka ateriaan kasviöljyä? Luin

Vierailija
01.03.2010 |

saksalaista vauvanhoito-opusta, jossa sanottiin, että ravintoaineiden imeytymisen kannalta on tosi tärkeä, että ruoassa on öljyä. Ja nimenomaan rapsiöljyä, joka on tosi tärkeä aivojen ja hermoston kehittymisen kannalta. :0 Neuvottiin lisäämään joka ateriaan 1-2 tl öljyä.

Neuvotaanko Suomessa näin? Miksi en ole tiennyt?

Onkohan vauvan aivot ja hermosto ihan pilalla kun on nyt 9kk saanut ihan rasvattomia soseita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä ja hoikka 6kk poika joka syönyt kiinteit' jo 1,5kk. viimeksi neuvolassa käski lisätä öljyä ruokaan kun paino menee -15 käyrällä.

jos käyttää kaupan soseita niin ei tarvi lisäillä sillä kaupan valmiisiin ruokiinhan on lisätty.

Vierailija
2/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteli käyttämään perus rypsiöljyä ,oliivi öljyä ruuanlaitossa.

1-ja 4 v lapsille suositteli lusikallista öljyä käyttämään päivässä lisäksi ruuan joukkoon.

Huomattavasti halvenpi tapa kuin ostaa jotai kalan maksaöljy juttuja sekä omega 3-6 nappeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiselimistö todellakin tarvitsee runsaasti rasvaa ja varsinkin aivot!! Aivot ovat pelkkää kolesterolia..

hohhoijaa ja sitten ihmetellään käytöshäiriöitä ja oppimisvaikeuksia ja syötetään tosiella kädellä lapselle rasvatonta tai jotain margariinipaskaa

Voita ja oliiviöljyä reippaasti sekä rasvaista lihaa ja kalaa!!

Voisit vähän googletella ja herätät tähän päivään äiti!!!

Vierailija
4/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos vauva painaa 7 kg, ja sinä 70 kg, tarkottaa se että omassa ruuassa olisi 10-20 teelusikkaa öljyä, 1tl on 5 ml, eli söisit 1/2 dl-1dl öljyä/ruokailu. Rasva on tärkeää, itse olen lisännyt voita, koska se saa ruuan paljon paremman makuiseksi, saa toki lisätä mitä haluaa, mutta tarkista aina maku.

Vierailija
5/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö neuvolassakaan ole mitään sanottu. Kuinka paljon sitten lisäätte öljyä per ateria?

Totta kai tiedän, että rasva on tärkeää, mutta en ole jotenkin vaan tullut ajatelleeksi. Ou mai gaad :(

Vierailija
6/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun imettää ei tarvitse lisätä ruokiin öljyä, koska vauva saa äidinmaidosta riittävästi rasvaa.... Enkä ole minäkään lisännyt, vauva tosin vasta 6,5 kk ja kiinteitä syöty noin kuukausi.

Vierailija
7/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä,e ttä maitorasva ja eläinrasva ovat terveellisiä EIFVÄTKÄ aiheut SV-tauteja niinkuin on väitetty. Päinvastoin kasviöljyt aiheuttavat elimistän tulehdustilan koska ovat pitkäketjuisia eikä solut pyusty niitä käsittelelmään.

Eli voita, kermaa oliiviöljyä ja rasvaista lihaa ja kalaa joka aterialla niin pysyy lapsi terveenä ja silkkisestä ihostakin sen jo näkee ;)

Vierailija
8/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tällä hetkellä lastenlääkärit ym. suosittelee tekemään?

Vierailija
9/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvatonta puuroa ja leipää lapsille aamusta iltaan!!!!! (riittä sedille töitä tässä maassa niinkauan kun uskotte ;)

Vierailija
10/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän sekaisin kuin kysyessään...)

Vierailija
11/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isompana siirrytty kalaöljy kapseleihin päivittäin

Vierailija
12/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakaan itselleni neuvolassa ei suositeltu rasvalisäystä, paitsi jos vauvan paino ei kehity toivotusti. Tosin mun vauva on jo 4 v :) Lisäsin kyllä joskus öljyä kasvissoseisiin tai voita perunamuusiin maun vuoksi.

Vierailija
13/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lorautan 6kk vauvalle molempiin ruokasoseisiin aina tilkan ruokaöljyä. Paino nousee hitaasti, siksi. Neuvolassa ei asiasta puhuttu, mutta ihan maalaisjärjellä tuon itse päätin.

Vierailija
14/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi kieltäytyi syömästä ruokaa sen jälkeen. Mä kokeilin ottaa itsekin pari lusikallista raakaa ruokaöljyä (suhteutettuna omaan painoon) ja mulle tuli siitä vaan jotenkin kutvelo olo.

Lapsi on jo taapero, ja öljyä en edelleenkään ruuassa käytä. Huolehdin siitä että lapsi saa rasvaista kalaa ja lihaa + täysrasvaisia maitotuotteita. Lisäksi teen lapsen leivän itse ja pistän sitten siihen reilusti ruokaöljyä. Kasvisten päälle pistän myös aina vähän voita, esimerkiksi porkkanat maistuu niin paljon paremmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän