Kuka hitto ostaa KOIRALLEEN vaatteita? Ov
Esim. Huutiksessa on ties mitä rättejä koirille. Manttelit, sadehaalarit ym. ymmärrän ja meilläkin on koirilla sadehaalarit. Mutta noita velourasuja, naamiaisvaatteita, collegepuku, T-paitoja ym. en voi ymmärtää. Ja ylläri, ylläri. Vaatteet ovat aina jotain kääpiörodun kokoa.
Kommentit (10)
Meillä pidetään pahinpaan kura-aikaan nöffillä kurarukkasia tassuissa. Sitä kuraa muutenkin ihan tarpeeksi sisälle. Eli nekin vielä ymmärrän. Ja pompulatkin jossain määrin, jos kyse on esim. vanhastaenglanninlammaskoirasta tms. vastaavasta rodusta, jonka turkki todellakin menee silmille ja koira parka ei näe kunnolla. Mutta "hienostelu" käytössä en niitä tajua enkä varsinkaan jos ne on jotkut bling bling pinnit tms.
Ja timanttipannatkin menee kyllä yli hilseen.
Esim. Huutiksessa on ties mitä rättejä koirille. Manttelit, sadehaalarit ym. ymmärrän ja meilläkin on koirilla sadehaalarit. Mutta noita velourasuja, naamiaisvaatteita, collegepuku, T-paitoja ym. en voi ymmärtää. Ja ylläri, ylläri. Vaatteet ovat aina jotain kääpiörodun kokoa.
pukee sille söpöjä vaatteita. Ei kai siinä mitään. koira näyttää nauttivan moisesta paijaamisesta.
on kaksi pikkukoiraa ja molemmille löytyy vettähylkivä takki, joka peittää hyvin vatsan alueen turkin. Matalilla koirilla vatsa tulee vesi- ja kurakelillä aina aivan kaameaan kuntoon tuolla maastossa, jollon kunnon kura-asu on loisto juttu. Talvipakkasia varten noihin takkeihin on lämmin fleece-vuori. Muita vaatteita ei meidän "fifeille" laiteta.
Muutta muuten kyllä sitten huuhtaistaan koiran tassut ja vatsapuoli aina lenkiltä tullessa. Pienen koiran kanssa tuokin on ketevästi tehty parissa minuutissa.
kirjotella ja ihmetellä joku jolla ei omaa koiraa ei ainankaan pientä ja pakkasella palelevaa.
kirjotella ja ihmetellä joku jolla ei omaa koiraa ei ainankaan pientä ja pakkasella palelevaa.
ET näköjään.
Kuten kirjoitin, ymmärrän nuo manttelit ja kuravaatteet. Mutta SISÄvaatteita EN tajua, koira EI ole mikään nukke.
Tuskinpa joku ohut T-paita tai velourpuku lämmittää pientä Fifiä pakkasella..
Löytyisiköhän jostain myös mun tanskandogille kurakinttaat ja sadehattu? Olisi varmasti tosi söpöä! :)
Tosin vain ns. käyttövaatteita esim. sadeasun. Mulla on pieni koira jonka säkäkorkeus ei oo järin suuri. Jos haluan koiraa säästää pesulta niin pistän sille märillä säillä "sadetakin" päälle. Ei se siitä tykkää, mutta ei tykkää suihkustakaan ja itse pääsen vähemmällä kun laitan sen puvun sille päälle.
Nyt kun oli kunnon pakkaset niin meillä oli käytössä "toppatakki". Ihan siitä syystä että mun koira ei kestä kylmyyttä yhtä hyvin kuin jotkut toiset rodut. Meillä on pörroisen näköinen koira, mutta siltä puuttuu ns. lämmittävä alusvilla, eli meidän koirasta ei lähde karva, se vain kasvaa. Rotu on bishon frise.
Asutaan omakotitalossa ja koira saa halutessaan olla niin paljon ulkona kuin haluaa (aidattu piha) mutta pakkasilla ja sateilla se ei edes halua.
Mulle on sinänsä ihan sama miten kukakin koiraansa kohtelee, mutta kyllä se takki lämmittää meidän koiraa ja lenkki tekee hyvää. Ja mitä pahaa on siinä että omistaja itse haluaa päästä vähän vähemmällä vaivalla? Mielummin mä pesen pelkät tassut (koirakin onnellinen) sakekeleillä ja pidän sitä sadetakkia kuin että joudun pesemää koko koiran.
No, ihan sama. Oma rakas koira, mä pidän siitä huolen muut ajatelkoon mitä ajattelee.
Ne joilla on ylimäätäistä rahaa. Toinen porukka on sitten ne koirat jotka niitä tarvitsevat. Pompulat on todellakin tarpeen jos koiralla on sellainen karvoitus että menee silmiin vai onko silmätulehdus parempi vaihtoehto? Iäkkäillä koirilla voi tulla kylmä myös sisätiloissa vedosta tai muusta johtuen. Naapurini terrieri nakuttaa 17 vuotta ja palelee jatkuvasti kuten vanhat ihmisetkin.
Omilla koirillani käytän talvimanttelia ja toisella kelistä riippuen tossuja koska tassut menevät rikki ja vuotavat verta.
Mitään röyhellyksiä ja naamiaisasuja en ymmärrä minäkään jollei ole sellainen tapahtuma kyseessä. Kukaan tuskin pitää jatkuvasti kotonaan koiralla jotain batman-asua vaan ne on juuri eritystilanteita varten. Osallistumme joka vuosi paikallisen koirakerhon karnevaaleihin ja omistajat ja koirat puetaan koiran alkuperämaan mukaan.
Parikymppinen tuttuni on hankkinut koiran jolle on antanut nimeksi suositun tytönnimen. On ostanut koiralleen "timanttipannan", karvat ovat hiuslenkillä etteivät vaan mene silmille, hankki mussukallensa ihan lasten kurakinttaat tassuihin ym. vähän outoa... Lapsia tämä tuttava ei halua 10-15-vuoteen. Mutta miksi haluaisikaan kun on tuo lapsenkorvike.