Lapsuudessasi näitkö äitisi ja isäsi hellyyden osoituksia
näitkö jotain muuta. ? Jäikö traumoja, jäitkö miettimään mitä ne tekivät, kysyitkö , olitko minkäikäinen?
Kommentit (15)
Sitten kerroin mummolleni että isä kiusaa äitiä.
en halaavan, en suukottavan, en edes kuullut sanovan mitään nättiä. Omat lapset ovat nähneet isin ja äitin sitten halaavan senkin edestä, tulevat meidän väliin ja halataan sitten kaikki yhdessä
mutta ne oli kaukana hellyydestä. honk honk. viitaten erääseen kadonneeseen ketjuun.
vanhempani olivat aika pidättyväisiä eli juurikaan ei nähty pusuja ja haleja.
En tiedä onko yleensäkin nykyään yleisempää halailla lasten nähden, vai oliko se vain meidän perhe, missä ei varsinaisesti "tunteiltu".
kun oltiin pieniä ja samaa tekevär vieläkin
kerran yöllä heräsin kamalaan voihkintaa ja menin katsomaan mikä hätänä(ikää 8v) isäni ja äitini rakastelivat makuuhuoneessa(silloin en tiennyt mitä se oli) kauhuissani jäin katsomaan ja juoksin huoneeseeni. muistan vieläkin isäni voihkinnan oh baby oh baby, puistattaa vieläkin.
En nähnyt ikinä edes heidän halaavan, pitävän toisiaan kädestä tai mitään muutakaan hellyyttä.
Äiti oli varmaan tyytyväinen isän rakkaudenosoituksista, mutta ei koskaan itse näyttänyt tunteitaan. Omassa parisuhteessa on ihan sama kaava.
Sen sijaan paljon kireyttä, vihaa, mykkäkouluja yms ennenkuin erosivat. Ei väkivaltaa, ei kunnon riitoja (ja sovintoja). Joskus kyllä nauroivat yhdessä, saattoivat katsoa kauniisti toisiaan.
Meidän lapset näkee vanhempiensa suutelevan ja halaavan toisiaan.
Ei jäänyt traumoja.
En tiedä jääkö meillä traumoja tytölle, mutta sitä tuntuu yököttävän meidän pussailu. Pojat ei oo moksiskaan.
en ole koskaan nähnyt isän ja äidin osoittavan mitään hellyyttä toisilleen, vaikka ilmeisesti ihan onnellisia ovat, tai ainakin elävät sovussa keskenään. Äiti on joskus leikannut isän varpaankynsiä, en muuten muista heidän edes koskaan koskeneen toisiaan lasten nähden.
omat vanhempani ihan avoimesti halivat ja pusuttelivat ja äitini istui joskus isän sylissäki. Joskus minä tai veljeni ängettiin vielä äidin syliin niin että oltiin kaikki pinossa ja tasapainoiltiin tuolilla. Mitään sänkyhommia en muista kuulleeni tai en kiinnittänyt huomiota. Itse olemme mieheni kanssa myös hyvin avoimia ja pussailemme ja halailemme ihan julkisesti kaikkialla. Lapsia meillä e vielä ole vaikka yritys on kova, mutta varmasti näytämme ja jaamme hellyyttä myös lasten läsnäollessa ja lapsille, jahka niitä saamme.
niin äiti pyristeli irti. kauhukseni olen huomannut olevani kuin äitini!!Vaikka rakastan seksiä, niin iljettää lasten nähden käpälöinti.
joskus jopa enemmänkin mitä olisin halunnut, mutta se oli silkka vahinko. pienempänä heräsin yöllä painajaiseen ja menin sitten itkuisena vanhempieni huoneeseen. vähän pelästyin kun en tajunnut mitä tapahtui mutta tilanne ratkesi nopeasti ja äiti tuli perässä huoneeseeni ja selitti asiasta. pieni ihminen oli siinä ymmällään :D muut hellyydenosoitukset olivat normaaleja, avoimesti vanhemmat pusuttelivat ja halailivat toisiaan, muttei tietenkään sen enempää. näin opin hellyydenosotukset jo pienenä mitkä on mielestäni tärkeitä
pikkusiskon syntymän jälkeen, olin 12 vee.
Hellyyden sijaan näin paljon muuta, paljon traumatisoivempaa.