onko muilla samanlaista: lapset herättävät aina klo 7
Tosi ärsyttävää!!!meillä 3 lasta ja vanhin herää aina klo 7, oli arki tai pyhä.vaik valvois myöhään herää aina aikasin. rasittaa. sit se herätää koko perheen mouruamisella. ei osaa itse ottaa ruokaa eikä pukea eikä mitään (MUKA) ja on siis jo 8 vuotias!!!!!!ARGH!!
Kommentit (20)
kaksoset heräävät 5-6.30. 7 olis luksusta!
kaksi lasta löytyy, 4 v. ja 2 v. Molemmat ovat kello 6:30-7:00 hereillä. Ei saa nukkua viikonloppusinkaan sen pidempään. Eikä tuon ikäiset osaa vielä leikkiä sievästi että vanhemmat saisivat nukkua edes tunnin pidempään. Ja nuorempi herää AINA sellaisella rääkymisellä että säikähdän joka aamu. Mitenhän sen saisi loppumaan?
Eli heräävät kuuden jälkeen. Meillä homma toimii niin, että minä herkkäunisempana herään samaan aikaan lasten kanssa, hoidan aamupalat ja pukemiset. Mies herää myöhemmin ja minä pääsen vielä ottamaan tirsat. Ja Luojalle kiitos viikonloppuaamujen lastenohjelmista.
meillä nuorin herää viimeistään kuudelta :o
On tullut isäänsä ja pärjää keskimääräistä vähemmällä unella :/
ITSE HOITAA AAMUPALANSA JA ANTAA MUIDEN NUKKUA. Vauva, iso vauva.
10, 8 ja 6 heräävät ties millon mutta eivät herätä meitä. Katsovat lastenohjelmia ja joskus ottavat aamupalaakin, usein kuitenkin odottavat että me (mies, minä ja 1v) herätään. 1v nukkuu yleensä viikonloppuisin puoli ysiin.
ja kyllä siis osaa. on ihan normaali tokaluokkalainen, osaa vaikka mitä. Mutta haluaisi lumilautailee heti kun herää eikä kukaan lähe rinteeseen klo 7. ja sit pitää meteliä yksikseen..
ap
Ennen herättiin kuudelta, joten arvostan "vasta" seitsemältä heräämistä.
Vanhin on kahdeksanvuotias, toki minä nousen hänen kanssaan, kun kerran haluaa. Menen itse ajoissa nukkumaan iltaisin. Kuulen kyllä siitä aukomista monelta, mutta näin pysyn itse pirteänä ja jaksan lapsen kanssa.
Kuopus nukkuu hieman pitempään, mutta on yleensä hänkin kahdeksaan mennessä hereillä.
Minusta tämä rytmi on hyvä. Ei ole ongelmia arkenakaan. Lapset menevät ajoissa nukkumaan ja jaksavat hoito/kouluaamuina nousta ajallaan.
On koitettu laittaa myöhemmin nukkumaan, aiemmin nukkumaan, pimennys verhot, tuhdit iltapalat, paljon ulkoilua jne. Mutta 5.30 heräävät oli arki tai pyhä.
meidän alle kouluikäisetkin kun nukkuisi viikonloppuisin helpostikin yhdeksään tai kymmeneen, ellei joku kaveri olisi jo ovikelloa rimputtamassa tai pommittamassa kännykällä.
Teinikin nousee seiskan pintaan, vaikka niiden pitäisi kuulemma nukkua puoleenpäivään:-O
Nykyään nuorimmainenkaan ei enää herätä aamuisin, joten aika aikaansa kutakin.
Mä olen sinänsä tilanteeseen tyytyväinen, koska aamuvirkut lapset saa iltaisin ajoissa nukkumaan ja toisaalta ne saa arkena helposti sängystä ylös.
Sympatiat teille, joilla herätään 5-6. Aargh! Meillä herätään siinä 7 maissa aina. Eikä tosiaan vaikuta aiemmat tai myöhemmät nukkumaan menot tai pimennytsverhot... Ihme sisäiset kellot noilla lapsilla.
Mielellään sitä itse nukkuis 8 asti viikonloppuisin.
Yrittäkäähän jaksaa av.siskoset. Varmaan joskus saadaan herätellä teini-ikäisiä puoleltapäivin :)
Itse olen ollut niin tyly, että tyttäreni oppi jo 4v ikäisenä olemaan herättämättä muita. Kohta täyttää jo 7v. Tytär herää usein vapaapäivinäkin klo 7-8 ja muu perhe nukkuisi vähän pidempään.
Tytär siis on aamunvirkku. Joten olen opettanut häntä, miten esim. tv avataan lastenkanvilta. Tai sitten lukee jotakin tai leikkii. Olen myös sanonut, että jos tulee jokin hätä niin tietysti sitten herättää vanhemman.
kuitenkin kaikki kolme ovat vielä alle 3v.
tee lapselle ylläriksi aamupalaleivät illalla valmiiksi jääkaappiin, niin voi sieltä käydä ottamassa ja lupaa vaikka että saa tehdä kaakaota sen seuraksi (tmv). sitten sovitte pelisäännöistä mitä sen jälkeen tapahtuu.. keksit varmasti aikuisena jotain extrakivaa näihin aamuihin niin viihtyy lapsi tyytyväisenä hetken ja muut nukkuu vielä vaikka sen 30min
ovat heränneet aina myös 7 aikoihin vaikka kuin valvoisivat. Mutta onneksi vanhin(kohta 8) on neljä vuotta pikkuveljeään vanhempi ja on jo noin pari vuotta herännyt pikkuveljen kanssa hiljaa, laittaa lasten ohjelmat päälle ja aamupalaa molemmille:) Mutta... nyt kolmonen 7kk, herättää minutkin 7 aikaan, aluksi nukkui jopa 8.30 ja olin tosi tyytyväinen, mut eihän se niin voinu jatkua... Mut tosiaan jollain tapaa pitäs kyllä jo 8v:n tajuta olla hiljaa jos muut nukkuu...
Ikää heillä 6 v ja 4 v ja vanhempi herää viikonloppuisin 8.30-9 välillä, nuorempi yleensä lähempänä klo 9. Kun olivat nuorempia, heräsivät yleensä vasta klo 9-10. Itse en nouse viikonloppuna ennen klo 9. Jos lapset heräävät ennen sitä, leikkivät hiljaisia leikkejä tai menevät katsomaan kakkosen lasten ohjelmia. Klo 9 jälkeen tulevat herättämään meitä vanhempia. Yleensä en nouse kyllä vielä silloinkaan, vaan mies nousee tekemään aamupalaa ja mä nousen vasta klo 9.30-10.
Itse olen ollut niin tyly, että tyttäreni oppi jo 4v ikäisenä olemaan herättämättä muita. Kohta täyttää jo 7v. Tytär herää usein vapaapäivinäkin klo 7-8 ja muu perhe nukkuisi vähän pidempään.Tytär siis on aamunvirkku. Joten olen opettanut häntä, miten esim. tv avataan lastenkanvilta. Tai sitten lukee jotakin tai leikkii. Olen myös sanonut, että jos tulee jokin hätä niin tietysti sitten herättää vanhemman.
ja kaipaa aikuisen seuraa, olkoonkin kahdeksan vuotias, nousen hänen kanssaan, että saa sitä seuraa. Ei minusta lapsen tarvi osata olla itsekseen. Ei vielä moneen vuoteen. On meillä niitäkin aamuja, jolloin lapset keskenään leikkii ja touhuaa, mutta herään minä aina siihenkin ja nousen hetken perästä. Lapset 8v ja 5v. Minä teen aamupalan. Ainakin sen lämpimän kaakaon.
Meillä on lapset olleet aina aamu-unisia. Viikollakin saa repiä sängystä ylös. Tänään heräsivät 10-11. Ja lapsilla ikää 10-13v, mutta näin on ollut aina.
Eli aikansa kutakin.