Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletatko yövieraiden osallistuvan ruuanlaittoon ja kotitöihin ?

Vierailija
27.02.2010 |

Mua vaan nauratti, kun veljeni soitti ja valitti äidillemme miten on vaimonsa kanssa ihan poikki ja vittuuntunut, kun tämän vaimon sisko perheineen ( 2 lasta ja Intiasta kotoisin oleva mies )eivät ole tehneet mitään: eivät edes astioitaan korjanneet pöydästä ja ovat valvottaneet aamu kolmeen isäntäväkeä. Nää vieraat tuli Ameriikoista saakka. Mä ainakin sanoisin suoraan asiasta enkä kattelis tollasia tolloja vieraita, jotka vaan tulee kun hotelliin. Mitä mieltä te ootte ?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en kutsukaan ihmisiä yövieraiksi, ellei tunnu siltä, että jaksaisin emännöidä heitä niin pitkään.

Meille tullessa saa kyllä nauttia vieraanaolosta. Se tuo ainakin itselleni stressiä kyläillessä, jos ei käy ilmi odotetaanko minun osallistuvan keittiöhommiin ym. Autan kyllä pyytämättäkin, mutta mikäs sen kivempaa kuin jos sanotaan, ettei missään nimessä tarvitse.

Kuitenkin niin kylässä kuin kotonakin toivoisi, että mies ei jättäisi hommia vaimon vastuulle, se kun tuntuu olevan tyypillistä ja tietysti johtaa siihen, että vaimo on usein sidottuna keittiöön. Vieraille ne puuhat eivät kuitenkaan kuulu.

Vierailija
22/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monesti riippuu vieraista. Itse otan usein ho petivaatteetkin mukaan jos menen vaikka yhdeksi yöksi kylään..itsestäni on tympeää pestä petivaatteita yhden nukkujan jälkeen.

Kesällä bunkkasin kaverin luona viikon kerrallaan koska tyttömme oli 300 kilometrin päässä keskolassa tehohoidossa. Koin kyllä velvollisuudeksi tiskata ja käydä kaupassakin.

Mutta jos tosiaan kyseessa on havinaisia tai hieman oudompia vieraita niin en vaadi mitään.

Tosin usein apua tarjotaan ja esim. ruuanlaittoon tms. osallistutaan pyytämättäkin. Kivaa yhdessä tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaveriperheiden äidit yleensä ymmärtävät itsekin autella, kattaa pöytää ja korjata pöydästä astioita yms. Ja vähintään leikittävät ja vahtivat pieniä lapsia, kun mä kokkailen. Tosin odotan miehenikin osallistuvan vähintään lastenhoitoon.

Kaverini tuovat myös omat lakanansa ja petaavat itse sänkynsä.

En varsinaisesti oleta mitään lyhyt aikaisilta vierailta, mutta hienoa, että ymmärtävät itse autella pikkuhommissa. Pitkäaikaisvierailta odotan kyllä apua ja jopa oma-aloitteisuutta esim. aamupaloissa yms.

Vierailija
24/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetko oman perheesi astiat? En ihan oikeasti pysty nakemaan miten yhden perheen vierailu toisi tuohon tyomaaraan kamalasti lisaa. On pesukoneet, tiskikoneet ja muut vermeet helpottamassa hommaa. En mina ainakaan vieraiden sankyja sentaan mene petaamaan, vaikka ehtoisa emanta olenkin. Jarkea ja suhteellisuudentajua saa sentaan kayttaa palvelemisessakin. Mutta sulle voisi neuvoksi antaa ainoastaan sen, vieraita kannattaa tosiaan kutsua vain silloin kun ajatus siita tuntuu kivalta ja kun oma jaksaminen on vahan paremmin hanskassa kuin sinulla kuvaamassasi tilanteessa.

Vaan erityyppisillä harhautuksilla saa sukulaiset pidettyä poissa sen aikaa, että juuri ehtii synnytyksestä toipua. Olisvat muuten olleet odottamasssa palvelua varmaan jo synnäriltä tultuani. Onneksi sekin olisi sinun mielestäsi ollut vain tökeröä käytöstä emännältä, jos olisin kehdannut apua odottaa. Sympatiaa on turha odottaa sen paremmin heiltä kuin tältä palstaltakaan.

Vierailija
25/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta vitussa, mutta kun mieheni marmattaa niin täytyy levittää eikä saa hiiskahtaakaan

Vierailija
26/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee viikoks tai kahdeksi kylään tekee edes jotain auttaakseen. Ei ole tähän päivään mennessä pistänyt tikkua ristiin. Heillä vieraillessamme kuluu minun tehtäviini kuitenkin ruuanlaitto, tiskikoneen täyttö/tyhjennys jne..Tästä on kyllä kauniisti sanottu, mutta ei mene perille.

Jos joku tulee lyhyemmäksi ajaksi, niin mielelläni teen itse kaiken.

Vierailija
27/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selkeästi omaan hyvin fiksuja ystäviä ja sukulaisia. Yleensä aina kysytään, tarviiko apua jne. Vieraampien vieraiden apua en yleensä ota vastaan (jotain salaattia voivat tehdä), sillä homamt sujuu helpommin, kun itse tekee.

Itse olen hyvin varovainen vieras,ts en tuppaudu auttamaan, vaan kysyn avun tarvitsemista, joten en ole meilläkään kylässä olevien osallistuva.

Siskoni perheen tullessa etenkin hänen miehensä jynssää keittiöni aina kiiltäväksi (on hyvin tarkka myös kotona) ja se alkuun ärsytti miestäni tosi paljon. Nykyään molemmat nautitaan, kun keitttiö on niiiin siisti ja välillä soitankin, että keittiö on sen näköinen, että XXää kaivattaisiin se siivoamaan.. :D

Vierailija
28/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille tulee vieraita, niin olen valmistautunut passaamaan. Tykkään siitä.

Mutta meillä kyllä yökyläilee vain sellaisia ihmisiä, jotka oma-aloitteisesti tarjoaa apuaan ja vähintään omat sotkunsa siivoaa. Yleensä osallistuvat ruoanlaittoon ja keittiön raivaukseen joka aterialla ja ennen lähtöään siivoavat vierashuoneen siihen kuntoon, missä se oli ennen heidän saapumistaan.

Jos joskus tulisi muunlaisia vieraita, niin todennäköisesti passaisin, vaikka vähän väsyttäisi. Meillä tuksin kukaan viikonloppua pidempään viihtyy, niin ehtii siitä sitten toipua kuitenkin aika nopeaa...

Vierailija
29/29 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat ovat vieraina, eivät töissä!

Edes äitini ei tarvitse osallistua mihinkään, joskus haluaa itse leipoa pullaa ja saa tietysti leipoa, koska itse en ole innostunut pullan leivonnasta, syömisestä kyllä...

Teen aina vieraille hyvät kotiruoat, ilta- ja aamupalat, lakanat ja pyyhkeet on vieraille valmiina (osa tuo aina omat ja se on tietysti ok). Siivous, astioidenpesu ym. eivät kuulu vieraille, vaikka minä en mikään siivousintoilija olekaan.