Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletatko yövieraiden osallistuvan ruuanlaittoon ja kotitöihin ?

Vierailija
27.02.2010 |

Mua vaan nauratti, kun veljeni soitti ja valitti äidillemme miten on vaimonsa kanssa ihan poikki ja vittuuntunut, kun tämän vaimon sisko perheineen ( 2 lasta ja Intiasta kotoisin oleva mies )eivät ole tehneet mitään: eivät edes astioitaan korjanneet pöydästä ja ovat valvottaneet aamu kolmeen isäntäväkeä. Nää vieraat tuli Ameriikoista saakka. Mä ainakin sanoisin suoraan asiasta enkä kattelis tollasia tolloja vieraita, jotka vaan tulee kun hotelliin. Mitä mieltä te ootte ?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pikkuvauvavaihe perheessä, niin silloin tarjoan apua. Ja jotain astioita kannan tiskipöydälle. En itsekään kaipaa vieraiden apua meillä kyläillessä, korkeintaan saavat lapsia leikittää kun minä laitan ruokaa.

Vierailija
2/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijat saavat meillä ihan vapaasti vetää lonkkaa. Niin teen itsekin kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat on vieraita, ei palvelijoita. Toki jos tapana on perheessä, että jokainen vie omat astiansa ruuan jälkeen tiskikoneeseen, sen voisi pyytää tekemään ja tietty omat petipaikkansa sijaamaan tms, ja jos haluavat pyykkiä pestä saavat pestä, mutta jos itse pesen, kysyn haluavatko heittää mukaan muuta...

Yleensä sivistyneet ihmiset kuitenkin ruuanlaitto puuhia nähdessään tulevat kysymään voiko auttaa jne, mutta en todellakaan mitään sellaista oleta.

Ja kyllä, meillä on ollut monia yövieraita eri pituisia aikoja eri puolilta maailmaa...

Vierailija
4/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo. Ja minä kyllä myös sanoisin ihan suoraan että esim. Ne lautaset voi laittaa sitten tänne tiskikoneeseen huuhdeltuna kun on syönyt jne.

Vierailija
5/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat on vieraita.

Vierailija
6/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se nyt muuten ihan nurinkurista, että minä, suurperheen äiti, hoidan oman perheeni ja sitten siinä lisäksi vielä jonkun toisen perheen. Ei nyt mitään siivouksia, mutta voi sentään sotkunsa korjata, astiat laittaa tiskikoneeseen ja kattaa pyydettäessä vaikka pöydän.

Vierailija
7/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyva huoli! Eipa siita kamalan paljon suurempaa vaivaa ole tehda isommat annokset ruokaa ja ladata useamman lautasen tiskikoneeseen. Teen sen vieraiden hyvaksi ihan mielellani.

Vierailija
8/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraanvarainen.

Vierailija
9/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee joku iltakylään päivälliselle, niin en halua tai oleta että vieraat osallistuvat pöydän korjaamiseen tai ruoan laittoon. Mutta jos ovat yökylässä niin esim. aamiaisen kattamiseen saa minun puolesta tarjoutua.

Kesällä meille tulee usein mökille vieraita 2-3 päiväksi ja silloin kyllä odotan, että jokainen kantaa kortensa kekoon auttamalla vaikka saunanlämmityksessä (siis täytyy sytyttää kiuas ja huolehtia puiden lisäämisestä, vesiä ei tarvitse meillä kantaa), pöydän kattamisessa ja astianpesukoneen täyttämisessä. Lähtiessä myös mielellään siivoavat itse huoneensa eli petaavat sängyt, ottavat lakanat sängyistä pois ja tuovat ne pyykkiin ja imuroivat tai lakaisevat oman makkarinsa. Niin teen itsekin aina tai vähintäänkin kysyn mistä siivousvälineet löytyvät.

En kestä ihmisiä, jotka tulevat useammaksi päiväksi kuin hotelliin. Silloin et oikeasti itse ehdi edes seurustella ja nauttia vierailusta kun koko ajan valmistelet seuraavaa ateriaa, siivoat ja pyyhit pöytiä ja täytät ja tyhjennät konetta. Jos porukkaa on vaikka 6-10 henkeä, niin kyllä siinä riittää puuhaan muillekin kuin isäntäparille.

Vierailija
10/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mistä mikäkin löytyy ja miten haluan että asiat tehdään. On kyllä noloa kun joutuu jatkuvasti kieltelemään varsinkin ulkomaalaisia vieraita, jotka haluaisivat auttaa. Mutta on niin turhauttavaa selostaa vieraalla kielellä että ota niitä paksumpijalkaisia laseja sieltä tarjoiluvälikön oikeanpuoleisen kaapin keskimmäiseltä hyllyltä niiden samppanjalasien takaa. Got it?

Vierailija
11/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailta mielestäni tökeröä käytöstä. Lapsettomassa perheessä ihan ok, mutta ei pikkulapsiperheessä.

Mieheni ainakin tähdentää pidemmäksi aikaa kyläilemään tuleville sukulaisilleen, että auttaisivat. Ettei minun tarvitsisi 2 alle 3v:n hoitamisen lisäksi olla koko aikaa passaamassa muita, jotka vetää lonkkaa sohvalla ja valvottaa kolmeen, kun mulla herätys klo 7.

Jostain syystä omille sukulaisilleni on ihan itsestäänselvyys auttaa?

Vierailija
12/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin ehka kannattaa harkita kannattaako vieraita kylaan kutsua. Jos ei loydy halua olla ehtoisa emnta ja isanta, ja vieraat nahdaan suurelta osin vain lisatyon tuojina jo valmiiksi tyolaaseen arkeen, niin ehka vierailuja voisi koettaa paremmalla asenteella joskus tulevaisuudessa.

"kyllä minä jotakin heidän oletan tekevän

onhan se nyt muuten ihan nurinkurista, että minä, suurperheen äiti, hoidan oman perheeni ja sitten siinä lisäksi vielä jonkun toisen perheen. Ei nyt mitään siivouksia, mutta voi sentään sotkunsa korjata, astiat laittaa tiskikoneeseen ja kattaa pyydettäessä vaikka pöydän."

Vierailija
13/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu vieraista, jos on ystäviä niin ovat kuin kotonaan, ottavat keittiön kaapista tarvikkeita ja kattavat pöytää jne.

Jos väki "asuu" meillä, pitempään kuin yhden yön, niin oletan että osallistuvat hommiin.

Vierailija
14/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäkö ei ole mitään korjattavaa?! Sinäkö olet ehtoisa emäntä viikon verran 4h yöunilla, ja raadat täyttä päivää yksinäsi passaten 4 hengen perhettä. Pestä heidän pyykit, laittaa 4krt päivässä ruuan pöytään, tiskata yksin astiat, pedata pedit, ravata ympäri kaupunkia esittelemässä nähtävyyksiä ja pelata korttia kolmeen. 3kk sitten synnyttäneenä!!!

Nimim. Kokemusta on siitä, miten niellään mieletön vitutus

Vierailija
15/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkomailta asti tulevat ja harvoin nähdään en oleta osallistuvan mihinkään mutta esim. meidän perhe vierailee usein veljeni perheen luona ja toisin päin ja silloin usein jaetaan tehtäviä jotta homma sujuu mukavasti (ruoka, lasten hoito, joku ennalta sovittu remppa projekti jne.)

Vierailija
16/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee joku ystava yhdeksi-kahdeksi yoksi, en oleta etta vieraat alkaa kotihommiin... onneksi tosin ystavani yleensa auttelevat siina seurustelun lomassa....

MUTTA jos tulee vieraita pidemmaksi aikaa (asun ulkomailla ja joskus kylalijoita Suomesta piisaa), oletan (enka pelkastaan oleta vaan mtos pyydan) etta kaikki osallistuvat ja auttavat.

Pidan myos suotavana etta pitempaan meilla majailevat osallistuvat ruokakustannuksiin.

On kivaa etta tulee vieraita ja mielellani meilla majoitan, mutta en pyorira mitaan turisti-majatalopalvelua 24/7 tyoni lomassa.

Vierailija
17/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka tykkaa siita etta keittioon tullaan sohlaamaan kun laitan ruokaa. Selita siina samalla sitten mista mitakin loytyy eika ole edes kielierosta kysymys.

Meille saa tulla ihan vieraaksi. Pyykinpesukin on ihan helppoa miksi siita vaikertaa? Heitat vaatteet koneeseen ja sielta rumpuun.

Vierailija
18/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entäs se vieraiden asenne

siinäkö ei ole mitään korjattavaa?! Sinäkö olet ehtoisa emäntä viikon verran 4h yöunilla, ja raadat täyttä päivää yksinäsi passaten 4 hengen perhettä. Pestä heidän pyykit, laittaa 4krt päivässä ruuan pöytään, tiskata yksin astiat, pedata pedit, ravata ympäri kaupunkia esittelemässä nähtävyyksiä ja pelata korttia kolmeen. 3kk sitten synnyttäneenä!!!

Nimim. Kokemusta on siitä, miten niellään mieletön vitutus"

Vierailija
19/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran toivoisin että vierailla olisi omat lakanat ja pyyhkeet, mutta nekin järjestyy tarvittaessa.

Vierailija
20/29 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetko oman perheesi astiat? En ihan oikeasti pysty nakemaan miten yhden perheen vierailu toisi tuohon tyomaaraan kamalasti lisaa. On pesukoneet, tiskikoneet ja muut vermeet helpottamassa hommaa. En mina ainakaan vieraiden sankyja sentaan mene petaamaan, vaikka ehtoisa emanta olenkin. Jarkea ja suhteellisuudentajua saa sentaan kayttaa palvelemisessakin. Mutta sulle voisi neuvoksi antaa ainoastaan sen, vieraita kannattaa tosiaan kutsua vain silloin kun ajatus siita tuntuu kivalta ja kun oma jaksaminen on vahan paremmin hanskassa kuin sinulla kuvaamassasi tilanteessa.