Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarvitaan yli 10 000€ pahan-päivän-vara säästöjä?

Vierailija
27.02.2010 |

Tuossa yhdessä ketjussa about kaikilla oli sen verran rahaa säästössä, mitä tarkoitusta varten?

Ymmärrän että 2-3kk tulojen verran säästöjä on kaunis tavoite, mutta siitä enemmän, eikö ne jo kannattaisi sijoittaa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä taantuma alkoi, onneksi en itse ollut vielä ehtinyt osakkeisiin laittaa. Olen varman päälle ihminen. Olen hoitovapaalla vailla tietoa tulevasta työpaikasta, joten tilin saldo luo turvallisuutta minulle.

voi olla, että saldo kyllä kohta hieman tippuu, kun uutta autoa pitäisi hankkia.

Vierailija
2/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yhdessä ketjussa about kaikilla oli sen verran rahaa säästössä, mitä tarkoitusta varten?

Ymmärrän että 2-3kk tulojen verran säästöjä on kaunis tavoite, mutta siitä enemmän, eikö ne jo kannattaisi sijoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo silloin poistettu. Täysin turha vero. Siitä rahasta ja omaisuudesta on jo verot moneen kertaan maksettu.

Vierailija
4/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pitäisi tuon 3 kk säännön mukaan olla 18 000 euroa säästössä, näinhän on suositus

ei meillä kyllä ole, ei sen puoleen, huimat 6 500, hehe, meillä ei raha pysy käsissä

Vierailija
5/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo silloin poistettu. Täysin turha vero. Siitä rahasta ja omaisuudesta on jo verot moneen kertaan maksettu.

vaan suhteellisuuden tajuun, otetaan niiltä, joilla on enemmän, ne jotka saavat perintöä maksavat veroja ja ne jotka eivät saa perintöä eivät myöskään mitään veroja maksele

Vierailija
6/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 0e. Ei ole onneksi kovin pahaa päivää tullut. Läheltä piti oli, mutta siinä auttoi sosku kun ei ollut mitään säästöjä.

Vierailija
7/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kului äitiyslomalla

Vierailija
8/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan suhteellisuuden tajuun, otetaan niiltä, joilla on enemmän, ne jotka saavat perintöä maksavat veroja ja ne jotka eivät saa perintöä eivät myöskään mitään veroja maksele

Jos esim leskellä on leskenoikeus asua perintönä jaettavassa asunnossa niin kyllä silti ne jopa monen kymppitonnin veron lankeavat maksuun vaikka perinnönjakoa ei vielä voida suorittaakaan eikä asuntoa myydä niin kauan kuin leski elää asunnossaan. Eli joskus joutuu maksamaan monen kymppitonnin perintöverot saamatta senttiäkään ja odottelemaan 20 vuotta perinnönjakoa ennenkuin perinnön voi realisoida rahaksi tai muuten tuottavaksi. Mielestäni perintövero kuuluisi tulla maksettavaksi vasta perinnönjaon yhteydessä.

Vierailija
9/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos minulla olisi sen hinta säästössä.

Vierailija
10/47 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin veikkaan, että 3kk tulot keskivertoisessa suomalaisperheessä on juurikin tuon 10 t.

Jaa, että mihin tuo on hyvä?

1) perintöveroihin

2) taloyhtiön isompiin remontteihin

3) mikäli muuttaa vuokralle, niin vuokravakuuksiin ja muuttoon

4) jos sairastuu ja ei pysty käymään töissä

5) hoitovapaan ajaksi

6) jos lapsi tai vaikka vanhempi sairastuu ja haluaa häntä käyttää vaikka syöpähoidoissa sen puoli vuotta

7) jää työttömäksi eikä ole työttömyysturvaa tai tippuu pois ansiosidonnaiselta

8) auto on välttämätön ja tietää, että vanhalla ajellaan viimeisiä metrejä

Sijoittaminen kyllä minusta oikein hyvä idea.

Vierailija
11/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk tulot niin tuo summa ON 3 kuukauden palkka - siis nettona.

Vierailija
12/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiremppan ja perintöveron lisäksi hyviin selityksiin vielä vakavan ja pitkäaikaisen sairastumisen, oman tai lapsen.

Vierailija
13/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut jo vuoden työttömänä ja itse hoitoalalla. Silti joka kuukausi jää rahaa säästöön! Meillä on kaksi lasta ja kaksi autoa ja omakotitalossa asutaan. Nyt ollaan lähössä ulkomaille keväällä. Rahaa pitää olla säästössä pahan päivän varalta, ettei tarvitse sitten nälkää nähdä ja lainat saadaan maksettua.

Vierailija
14/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten päälle sijoituksia?

Luulin että asiani olivat kohtalaisella totalla kun sijoituksissa on nyt noin 5000€ mutta ei kai se sitten riitä mihinkään :( Millä motivoitte itsenne säästämään jatkuvasti ja aina enemmän? Itse olen huomannut ettei penninvenytys enää kertakaikkiaan innosta kun siitä opiskeluaikojen jälkeen pääsi eroon.

Vierailija
15/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästössä, ja tuohan se turvallisuuden tunnetta. Vaikka järkevämpi ois vissiin maksaa enempi lainaa pois...

Vierailija
16/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan vain kaikki tavarat ja muut järkevästi. Ollaan kilpailutettu sähköyhtiöt, vakuutusyhtiöt jne. Eli ei makseta mistään turhasta. Eletään oikein mukavasti, vaikka virallisesti eletään köyhyysrajalla. t.15

Vierailija
17/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on vastannut fiksusti; hyvä Melba! Kyllä minäkin haluaisin erityiseti tuon lapsen hoidon turvata, että pääsee yksityisen kautta tutkimuksiin ja hoitoon eikä tarvitse lasta kiduttaa hoitojonossa.

Ja tietysti ei tarvitse makuuttaa niitä kaikkia rahojaan käyttötilillä! Suurimman osan voi sijoittaa niin, että on mahdollista lyhyellä aikavälillä saada rahat käyttöön jos tulee akuutti tarve. Meillä on rahaa käyttötileillä ja lisäksi sijoitettu erilleen osa, tämä nyt oli meidän kohdalla mahdollista ja tuo tiettyä taloudellista turvallisuutta varsinkin kun olen äitiyslomalla ja tuloni eivät ole päätä huimaavat.

Vierailija
18/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisiin lapsen syöpähoitoihin?

Vierailija
19/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko sen lisäksi vielä perimässä suuria summia?

Vierailija
20/47 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on niin pienet menot ja kohtuulliset tulot ettemme saa kaikkea kulutettua. Periaatteessa pyrimme pitamaan aina sen verran rahaa helposti saatavilla, etta voimme molemmat jaada vuodeksi tyottomiksi / sairaslomalle / lasta hoitamaan, mutta tietenkin pienta hajontaa syntyy tilanteen mukaan. Esimerkiksi nyt pienennamme taloudellista puskuria, jotta saamme ostettua talon. Jatamme silti hatavaraa n. 30 000 euroa erilliselle tilille tiukkojen tilanteiden varalle.