Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä arvoisena pidät jauhopussien jämiä ja käytettyjä hedelmäpusseja ?

Vierailija
27.02.2010 |

Olemme muuttaneet kotiimme kesällä, taloyhtiö on reilu 10 v vanha ja valtaosa asukkaista ovat asuneet koko ajan.

Olenkin tutustunut ihan kivasti naapurustoon, joihinkin ehkä liikaakin. Olen kotiäitinä, rahasta ei ole pula mutta ei sitä liikaakaan ole. Olen tarkka, teen itse ruokaa, omistan leipäkoneen, meillä on taatusti ruokaostokset hyvin alakanttiin keskiarvollisesti. Ostan valmisruokaa, lähinnä vain pizzoja n joka 2 kk.

Tyhjennän biot joka päivä, kun päivällinen on syöty ja monta kertaa olen törmännyt yhteen toiseen asukkiin samalla matkalla.

Hän kehui kun meiltä tulee leivän tuoksu rappusille ja kerroin tekeväni leipää koneella. Kysyi mitä käytän ja kerroin käytän kaikkea mitä löytyy. Virheostoksia, esim tattarijauhot ovat sinne menneet jne.No, liian monta on käynyt niin että tämä naapuri on soittanut ovikelloa ja on tuonut käytettyjä hedelmäpusseja. Käytän niitä nykyään roskispusseina, kun isoja pusseja en osta ja noita on meillä yllinkyllin. Lisäksi hän on tuonut meillä kuivakaappinsa jämät. Vanhentuneita mausteita, jos niitä vois käyttää leivissä ja jauhoja, joissa on ollut mm matoja tai muuten vaan ovat olleet tosi outoja.

Olen kauniisti hänelle kertonut etten näitä lahjoituksia enää tee, varsinkin kun meillä lähes kaikki kierrätetään, ei roskapussejakaan kulu.

Nyt sitten hän pyysi vastapalvelusta. Koska lapsi hiihtolomalla ensi viikon ja minä olen lasten kanssa kotona, kuten tavallistikin, poika voisi tulla meille aina kun herää ja voisin seurata hänen peräänsä, tarjota ruokaa jne.

Tiedän että täällä seurakunta pitää leiriä ja muitakin vaihtoehtoja taatusti on. Olin jo suostua pariksi päiväksi, poika on huomattavasti omia lapsiani vanhempi, joten tuskin hän täällä viihtyisi, kun naapuri otti tämän olen velkaa kortin. Hän kun on meidän roskapussit ja leivät kustantanut jo pitemmän aikaa.

Silloin kieltäydyin kunniasta, sanoin en ole ikinä pyytänyt mitään ja jos olisin tiennyt olen velkaa, en olisi ottanut vastaan jotain mikä on hänelle tarpeetonta. Lisäksi mieheni on osan viikosta lomalla, mikäli työt sallii, joten en voi sitoutua etukäteen.

Olen kieltämättä vähän nyt shokissa naapurin käyttäytymisestä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ihan suoraan sanot että ne lahjoitukset ovat olleet paitsi pyytämättä saatuja, myös suurelta osin käyttökelvottomia ja ettet juuri roskapussejakaan tarvitse, mutta että voisit ko. lapsen ottaa teille vaikka yhdeksi päiväksi hiihtolomalla, jollei löydy mitään leiriä tms. pojan kannalta mielekkäämpää vaihtoehtoa, mutta että toivoisit sittenm yös vastapalvelukseksi lastenhoitoa. Jos poika on teillä herättyään koko päivän, niin katsoisiko naapurisi sinun lapsiasi tai vaikka paria vanhinta lasta kun käytä kaupungilla hoitamassa asioita parin tunnin ajan ja lauantaina ja että toivot että naapuri tarjoaa myös lounaan lapsillesi?

Jos tämä käy, niin puhutaan jo vastavuoroisuudesta, mutta jollei, niin sitten voit sanoa että niinpä, itse hän ei halua hoitaa kahta tuntia lapsiasi sitä vastaan että poika saa olla teillä kokonaisen päivän, mutta sinun pitäisi hoitaa useita päiviä poikaa hedelmäpusseja ja pilaantuneita jämiä vastaan.

Vierailija
2/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päi suomea tää tapahtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOitasitkos mun kolmea tenavaa viikon, jos toisin sulle meidän kierrätykseen kelpaavat pahvipakkaukset, nehän on hyviä takan sytykkeitä :)

No joo, sanot vaan napakasti, että en ota ketään hoitoon, kunta/srk järjestää erilaisia keirejä. Tai sitten sanot, että voin hoitaa MLL:n tuntitaksoilla. Mitäs niiden palkka on, 15 eur/h ?

Vierailija
4/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin tyrmistynyt.

Älä ota häneltä enää mitään.

Vierailija
5/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja novelleja ja sitten antaa muiden arvioitaviksi niitä. Mutta nyt pitää mennä, ovikello soi ja naapuri tuo varmaan meille viikottaisen sanomalehtiannoksensa, haluaa auttaa meitä saunansytytyksessä. Joskus on tuonut vanhoja pajunkissoja ja metsästä keräämiään karahkoja, ovat nyt tuolla takkahuoneessa ja hyvä että sinne edes kunnolla itse mahtuu...

Vierailija
6/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi otat vastaan pilaantuneita elintarvikkeita. Olisin kyllä ilmoittanut jo ekan kerran jälkeen, kun olisin nähnyt jauhoissa MATOJA, että turha tarjota enää, pilaantuneet ruuat voi viedä roskikseen vaan ei meille! Sama koskee vanhentuneita mausteita.

Vierailija
7/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin 2/3 luettuani, että naapurisi on sota-ajan orpo. Äitini on, ja säästää kaiken, hamtratenkin, poimii talteen nyörinpätkät ja käytetyt kirjekuoret jne, koska on pula-ajan kokenut.

Vaan eihän tästä ollutkaan kyse, kun kerran naapurillasi on lapsi. Kamalaa, jos olet ystävällisyyttäsi, ettet toista loukkaisi, ottanut vastaan itsellesi tarpeetonta, lähes jätettä ja toinen alkaakin vedota kiitollisuudentunteeseen! Naapurisovun vaarantumisenkin uhalla on paras vaan kieltäytyä tiukasti, toki ystävällisesti, mikäli se vielä on mahdollista, koska tuo kiitollisuudenvelkakortti vedettäisin kuitenkin esiin taas tulevaisuudessa - etkä myöskään pääsisi noista lahjoitustuotteista jatkossakaan eroon... voithan vaikka todeta, että kierrätyksen kannattajana otit noita vastaan, vaikka tekikin tiukkaa keksiä niille käyttöä, jatkossa on parempi puolin ja toisin olla avustamasta toisiaan.

Vierailija
8/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölynpölyä sanon minä.

Vierailija
9/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sillä ole homma kuitattu. Olisit sanonut, että nuo jauho+maustejutut ovat olleet käyttökelvottomia.

Aika kohtuuton vaatimus kyllä..huhhuh

Vierailija
10/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuon sulle vaikka koko paketin hedelmäpusseja jos otat lapset sinne vaikkapa pariks päivää... ;)

Vierailija
11/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastapalvelua jota hän pyytää on kohtuuton. Älä ota enään mitään vastaan häneltä.