Mitä ruokaa teillä ei syödä?
Eli mikä on inhokkiruokasi? Minulla se on kalasoppa, maidossa liotettua kalaa, kuvottavaa.
Tai mitä ruokaa et vain osaa laittaa tai saa onnistumaan?
Kommentit (15)
koskaan veriruokia, mitään muita ehdottomuuksia ei ole.
Eikä kesäkeittoa.
Riisin syönti lopetettiin viime syksynä. Mies ja lapsi eivät tykkää ja minä pidän riisin syöntiä epäekologisena. Ulkomaisia kaloja, lihoja tai maitoa ei myöskään syödä.
Eikä koskaan itse laiteta mitään sisäelimistä.
koskaan veriruokia, mitään muita ehdottomuuksia ei ole.
eineksiä
maksalaatikkoa (minkäänlaista, ei eines eikä itsetehtyä)
makkaraa
veriruokia
Muuten taidetaan syödä melkein mitä vain
Meillä ei syödä punaista lihaa ollenkaan, muuten ollaan aika kaikki ruokaisia.
Mä en onnistu leipomisessa, en pätkääkään. Vaikka mulla on aina ohje, jokin menee yleensä vikaan tai ne jää joko raa'aksi tai sit menevät ihan mustaksi. Mut on vissiin kirottu tai jotain :/
eikä lähialueilla.
Miten riisin syönti on epäekologista?
ja kalaa, koska mies inhoaa sitä. itselleni ja lapselle kyllä välillä teen kalaruokaa, mutta miehelle sitten jotain muuta.
tofuja ynnä muuta näennäisekologista ruokaa, huonoja hiilareita harvoin, koska mies karppaa.
tosin syödään vieraisilla mitä tarjotaan.Itse ei tahdota lihaa ostaa, monestakaan syystä.
Mutta inhokkeja on miehellä: monet kalaruoat ja siskonmakkarakeitto ainakin. Siskonmakkarakeittoa en ole sattuneesta syystä yrittänyt miehelle syöttää, mutta kalaa pakotan aina välillä syömään. :) Itse inhoan kananmunakastiketta. Mutta tein sitä viimeviikolla kokeillakseni inhoanko yhä. En ihan niin paljon.
Lasagnesta en saa koskaan kovin hyvää.
eikä lähialueilla.
Miten riisin syönti on epäekologista?
MIten ihmiset ei tiedä mitään? Riisin viljelyyn (siellä tosi kaukana meistä) kuluu ihan älyttömästi vettä. Siksi siis epäekologista.
myöskään lintujen lihaa ei syödä. Kalaa syödään, koska kala voi edes periaatteessa elää luonnossa ja päästä karkuun kalastajia. :) Mutta harvoin kyllä sitäkään.
Inhokkeja ei ole, mutta ostamatta jäävät eineet tai ainakin kaikkein prosessoiduimmat niistä. En kerta kaikkiaan pysty ostamaan valmista juustoraastetta, -kuutioita tai -siivuja, valmista porkkanaraastetta ym. Nykyään ostan kyllä rukolaa pussissa, koska sitä ei ole muuten tarjolla meidän marketissa. Talvisaikaan pidättäydyn vihanneksista, joita ei ole saatavana lähituotantona, en osta talvellakaan espanjalaista tomaattia. Pakastevihanneksia en osta, paitsi pinaattia joskus. Lihaa ostan, mahdollisuuksien mukaan luomua, kolmen euron kokonaisesta kanasta tulee niin huono omatunto, etten osta.
Mutta kotona teen vaan niitä, mistä pidän, ja samoin yritän valikoida siihen malliin, että lapsetkin söisivät.
Jos pitää joku inhokkiruoka valita, niin ehkä erilaiset kiusaukset.