pitäisikö jäädä saikulle vai mennä töihin?
Olen nyt vkolla 28 raskaana ja vielä ensi viikko määrättiin saikkua supistusten vuoksi. Supistuksia tulee lähinnä työviikon loppupuoliskolla ke-pe sekä autolla työmatkoja ajaessa. Ne ovat melko napakoita ja autossa kipeitäkin. Ei tosin synnytyssupistuksiin verrattavia. Ja levolla saan ne pois. Sisätutkimuksen mukaan ei ole mitään hälyttävää vaikutusta ollut.
Kotona lepäillessä supistuksia ei juurikaan ole ja siksi tulee vähän huono omatunto kun ei ole töissä. Autolla ajo on nyttenkin inhottavaa. Työmatkat mulla on noin 40 min + 15 min kävely.
Töitä olisi jäljellä vielä ensi viikon jälkeen viitisen viikkoa.
Itse työ on kevyttä tosin jotku asennot provosoivat supistuksia.
Kommentit (6)
Jos supistelut eivät ole avanneet paikkoja en näkisi kyllä mitään estettä töihinmenolle.
Entäpä jos ap:lla on jotain muita riskitekijöitä, jotka yhdessä supistusten kanssa johtavatkin ennenaikaiseen synnytykseen?
perusteella kysymyksessä ei ole pelkät harjoitussupparit. Sen verran napakkoja ovat. Samanaikaisesti alaselässä menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta.
Tosin mitään muutoksia eivät ole aiheuttaneet. Lääkärineuvolasta passitettiin lepäämään kaksi viikkoa kun selkeästi liittyvät rasitukseen ja kriittiset viikot meneillään. Oli helppoa jäädä kotiin kun joku muu teki päätöksen. Jatko pitääkin itse päättää. Luultavasti supistukset jää autoilua lukuunottamatta lähes kokonaan pois tällä levolla. Nyt on vaikea vetää raja sille, että onko turvallista mennä töihin vai ei.
Mitään muita laukaisevia riskejä ei pitäisi olla.
Sitten kun menee takaisin töihin niin kynnys lähteä takaisin kotiin kasvaa. Tätä tarkastusta ennen tuli kolmisen viikkoa sinniteltyä töissä ja etenkin työmatkoilla. Onneksi kaikki hyvin.
Onko työmatkojen mahdottomuus este töihin menoon, jos töissä pärjää kohtuullisesti?
ap
tulevatko supparit töissä tai työmatkalla, jos niitä kerran tulee. Eikä mielestäni "kohtuullisesti" pärjääminen töissä myöskään.
Eli jäät edelleen saikulle.
tuossa tilanteessa jäisin saikulle. Jos noin herkästi ja paljon tulee suppareita, olisi syytäkin jäädä, eikä potea huonoa omaatuntoa.