Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte lastenvaatefriikkeihin te, jotka ette sellaisia ole?

Vierailija
26.02.2010 |

Siihen, että joku käytää lastenvaatteisiin kuukausittain jopa satoja euroja rahaa? Puhuu lastenvaatteista usein? Tietää lastenvaatteiden merkit ja kiinnittää huomiota myös sinun lapsesi vaatteisiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos taloutensa antaa siihen mahdollisuuden.

Siitä mä en tykkää, jos tukia väärinkäyttämällä, kuutamokeikoilla tms. pidetään tuollaista yllä.

Suoraan sanoen oksettaa sellaiset tyypit, ja niitäkin näkee.

Vierailija
2/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös huvittuneesti ja ehkä vähän säälien....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellainen friikki tekee, kun lapset kasvavat isoiksi ja valitsevat itse vaatteensa?

Vierailija
4/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VARSINKIN jos siis puheessa vilahtaa usein vaatteiden merkit.

Silloin tulee mieleen sellainen "juppailu" ja tietynlainen leveily.

Vierailija
5/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä muutenkaan ja tässä tapauksessa vielä vähemmän. Vaatteet ovat käyttöä varten, jos haluaa ostaa hyvälaatuista, nättiä tai kallista se on itsekunkin oma asia, mutta tuo aiheen esille tuominen valokuvaamalla, "merkkitietoisuudella" ja siitä jauhamalla osoittaa mielestäni järjen köyhyyttä.

Samoion se, että sitä vaatetta on siellä komerossa niin paljon, ettei lapsi ehdi käyttää niitä yhtä kertaa enempää.

Vierailija
6/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheen esille tuominen valokuvaamalla, "merkkitietoisuudella" ja siitä jauhamalla osoittaa mielestäni järjen köyhyyttä.

Samoin se, että sitä vaatetta on siellä komerossa niin paljon, ettei lapsi ehdi käyttää niitä yhtä kertaa enempää.

Vierailija
7/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistaan kovasti välittävistä koulutetuista uraäideistä, joten minun on kertakaikkisen vaikea ymmärtää, miten kenelläkään riittää aikaa tuollaiseen. Oma aika jakaantuu niin tarkalleen työn ja lasten ja kodinhoidon kesken, ettei tuollaiselle vain mitenkään olisi aikaa. Omat harrastukset voi aktivoida sitten jsokus, kun lapset on isompia. Itsekin kyllä katson lapsille juhliin päälle jotain kivaa, ja jotain näkörajaa pidän arkivaatteissakin, mutta en vaan pysyty asiaan budjetoimaan kovin paljoa aikaa.

Ja kyllä ehkä olen vähän sitä mieltä, että näiden lastenvaatefriikkienkin kannattaisi ehkä mieluummin olla alstensa kanssa/opiskella/tehdä töitä, kuin lajitella satoja vaatteita sävysävyyn kaappeihin kotona...

Vierailija
8/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IRL kenenkään kanssa asiasta juttelee? Itse en tunne yhtäkään.

Vierailija
9/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

satasia autoon ja tuntee kaikki automerkit... tai kayttaa rahaa latkamatseissa kaymiseen ja tuntee pelaajat... tai kayttaa rahaa jumppasalilla kaymiseen ja tietaa mika on reisiprassi....

Harrastuksensa kullakin, toi nyt on aika harmiton. Ei oo kellekaan haittaa.

Mika siina on niin kamalaa? Seko kun se on yleensa naisten harrastus?

Vierailija
10/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokultaista, en oikein ymmärrä. Niin kaukana minun maailmastani.

Vierailija
11/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että onpa ulkoa ohjautuva tyyppi.

Vierailija
12/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vatteisiin menee niin paljon energiaa?

Vierailija
13/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tälläisia tuttuja ole, enkä taitaisi löytää mitään yhteistä tällaisen henkilön kanssa. Tuo on niin kaukana mun maailmastani.

Kyllä meidän lapset on hyvin puettuja, mutta ne mä mitään merkkejä katso. Me ostetaan mitä tarvitaan ja tietenkin hyvännäköisiä pyritään ostamaan.

Aina ei vaan mene maut yhteen lasten kanssa, joten löytyy imeliä vaaleanpunaisia kimaltelevia hörselöitä - ja vastaavasti örkkikuivioituja hirvityksiä :D

Lapsethan ne niitä vaatteita pitää, joten pitäähän niiden olla lasten mieleen.

Tuotakin mä vähän ihmettelen.... Siis, että millaisia näiden äitien lapset ovat, kun ainakin meidän muksuilla on se omakin tahto. Kyllä tytöillä on yleensä tuo hörselökausi - ja pojat tahtovat niitä hirviöitä, autoja tai muita kuvapaitoja.

Vierailija
14/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää olla hienostelu/kauppavaatteiden asusteet tarkkaan mietitty tai jos vastasyntyneellä on Reimatec/Tickettoheaven/ mikä nyt lieneekään tällä hetkellä se kallein haalari, niin hiukan kyllä ärsyttää sellaisen ihmisen arvomaailma. Antaisi sitten edes saman summan kehitysapuun/Punaiselle Ristille/ Suomen vähävaraisille. Kasvaakohan friikkien lapsista friikkejä vai täysin vastakohtia?

Mutta tiedän että on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.

Vierailija
15/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "friikki" on äitini joka ostaa lapsilleni ihania vaatteita. Tosin kyllä halvalla, mutta hyvällä maulla :)

Vierailija
16/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten ärsyttää se perhe, jossa rahat on aina tiukilla, mutta silti lapsilla pitää olla aina uutta ja kallista päällä. Ei ymmärrä ei.

Vierailija
17/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron myös yhdelle friikille, mistä hänen ostamistaan vaatteista ERITYISESTI pidän. Hän laittaa ne sitten minun lastani varten sivuun, kun ne menevät heiltä pieniksi. Ostan todella laadukkaita ja vähänkäytettyjä vaatteita häneltä edullisesti.

Vierailija
18/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee mieleen, että ei ole kovin ekologista ja että sellainen ihminen olisi tylsää keskusteluseuraa.

Vierailija
19/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan mahdoton lastenvaatefriikki. Ostin kymmeniä saman koon kalliitta ulkoiluasuja, sisävaatteista puhumattakaan. Lapsella oli elleä paljon ja kaikkia muitakin merkkejä. Olin todella tarkka oman lapsen pukeutumisesta ja kauhistelin todella paljon monien muiden lasten vaatteita.

Vaan niin tuli tyttö ikään jolloin äidin oli taivuttava tahdon alla. Kun se ellen mekko ei kertakaikkiaan tytölle käynyt, päälle kelpasi vain joku lindexin bamsepaita. Luovutin suosiolla ja nykyään en ole enää kiinnostunut merkeistä. Tyttö saa itse valita lindexistä, kirpparilta tai muista normiliikkeistä mieleisensä. Mitään verkkaripukuja meillä ei ole koskaan käytetty eikä käytetä vieläkään.

Katselen edelleen sivusilmällä mitä muiden lapsilla on mutta asia ei kiinnosta enää samalla tavalla. Ihmettelen joskus kyllä rääsyjä tai selvästi epäsiististi puettuja lapsia mutta ei se enää saa samanlaisia viboja aikaiseksi kun ennen.

Nykyään ostan joka kaudelle kaksi takkia ja yhdet tai kahdet housut, olen muutenkin vähentänyt vaatteiden ostoa tytölle yhteen kymmenesosaan entisestä. On ihanaa kun kaapeissa on tilaa ja kaikki vaatteet saavat käyttökertoja.

Näin kyseisestä sairaudesta parantuneena tiedän sen vain olleen sen ajan juttu, se oli tärkeää silloin, nyt on muut asiat.

Vierailija
20/21 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasten kautta eläminen, mitään järkevää keskustelua ei voi käydä muusta aiheesta koska yleissivistys on sillä tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi