Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leveälantisia pidetään hyvinä synnyttäjinä?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista.

Minulla selkeä tiimlasivartalo, synnytyksistä yhdessä olen ollut ylipainoinen, kahdessa en. Ei oo kertaakaan lantiota mitenkään mittailtu, vaikka ekan vauvan painoarvio oli yli 4,5kg. Hyvin on alatiesynnytykset onnistuneet. Ekassa synnytyksessa kätilö totesi, että "kun olet noin pitkäkin, puhallat vain lapsen ulos."

Anopilla oli liian kapea lantio synnytyksiin ja kaikki lapset leikattu ulos. Tutullani molemmat synnytykset päätyivät hätäsektioihin, kun ei vauvat mahtuneet ulos. Sairaanhoitajaksi opiskellessa kätilö opetti, että naiset, joilla on lyhyet nakkisormet ovat liian kapealanteisia synnyttämään. Anopillani ja tällä tuttavallani on juuri tällaiset sormet... Ruumiinrakenteeltaan ovat molemmat normaaleja. Eli sormia katsomaan, ei lanteita!

Vierailija
22/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkärit/gynet on kyllä heti kättelyssä todenneet, että "sulla ainakin on synnyttäjän lantio". Sen takia päättelin että leveä lantio olis hyvä asia synnytyksen kannalta...

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota...koska ovat?

Vierailija
24/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa tosiaan erottaa luonnollisesti leveälanteiset ja ylimääräisen massan vuoksi leveälanteiset naiset toisistaan. Kaksi eri asiaa.

Annan esimerkin: Olen itse aina ollut hoikka / normaalipainoinen, joskus jopa alipainoinen. Laihtumisen myötä kaikki osat ruumiissa ovat kutistuneet minimaalisiksi - paitsi lantio. Se on ihan sama, mikä oma paino on, lantio pysyy leveänä. Alipainoisenakin minulla saattaa olla leveämpi lantio kuin ihmisillä, joilla on ylipainoa.

Olen itse siis käsittänyt, että leveälanteisilla naisilla tarkoitetaan tällaisia naisia.

Vierailija
25/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveälanteisia on mukava laittaa takaa päin.

Vierailija
26/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi mahtuu tulemaan leveästä lantiosta paremmin kuin kapeasta. Joskus voi olla niin kapea ettei mahdu tulemaan.

Vierailija
27/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missi tyyppisten anareetikoiden viha oikeita naisia kohtaan vaan kiihtyy. barpeilla on kova puute miehistä saatikka kumppaneista

Vierailija
28/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla leveä lantio, ponnistusvaihe pari minsaa, ja plöp, täydellinen rypytön kaunis vauva ulos.

Toisella tutulla myös leveä, aasialaistyyppinen lantio. Lastenteko oli kuulemma leikkiä. Ainoo vaan että sai varoa, ettei vauvat tipahtele ulos kohdusta eteisen matolle.

Mulla kapea lantio. Synnytys kesti pari vuorokautta käynnistyksineen. Lapsen synnyttyä selvisi, että lääkärit olivat arvioineet lapsen koon väärin, pahasti alakanttiin, MUTTA NIIN VAAN PUSKIN SEN ALAKAUTTA MAAILMAAN. ILMAN NYKYLÄÄKETIEDETTÄ OLTAISIIN VARMAAN KUOLTU SYNNYTYKSEEN.

Vierailija
29/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla syntyneet omat lapseni. Kokenut kätilö siellä totesi, että ei tule ongelmaa synnytyksien kanssa minulla. Pienet kädet kertovat lantioluiden naisellisesta muodosta, mikä helpottaa alatiesynnytystä. Ulkoapäin lantiota katsomalla vaikea ennustaa. Hevostytöillä ratsastajan lihakset saattavat hankaloittaa synnytystä, ei anna paikat perikisi niin helposti, varsinkaan ensisynnyttäjällä.

Vierailija
30/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuluinen ja leveälanteinen ei välttämättä ole hyvä synnyttäjä. Todennäköisemmin hoikkaluinen ja normaalin kokoisen lantion omaava on. Hoikat luut mahtuvat myötäämään. Lyhyet ja leveähköt aiheuttavat ongelmia.

Vierailija
31/34 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se ole se sisämitta mikä ratkaisee. Itselläni on poikamaisen kapea lantio luustoltaan, mutta koska olen kooltani tosi roteva (myös normaalipainoisena), oli ne mitat sellaiset, että olen synnyttänyt kaksi lasta alakautta. Mutta se täytyy sanoa, että etenkin ensimmäinen synnytys oli piiiiitkä kokemus, joka vei aika hyvin uskoa itseeni synnyttäjänä. Läähätin sairaalassa kivuissa, mutta kätilön mukaan synnytys ei ollut edes alkanut ja voisin lähteä kotiin. Synnytin puolitoista vuorokautta ennen kuin synnytys virallisesti alkoi. Vauva laskeutui vasta aivan loppuvaiheessa.

Sivumennen sanoen näissä keskusteluissa on usein sellainen ikävä sävy että ihan kuin kapealanteinen nainen olisi oikein valinnut itselleen "muodikkaan" lantion, josta ei synnytyksessä ole mihinkään. Kas kun ei sitä kukaan valitsemaan pääse, kuten ei vaikka pituuttakaan tms. mitä aina vertaillaan ja mikä on milloinkin paras.

Vierailija
32/34 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan usein kapealanteiseksi, koska olen hoikka ja vähän luiseva, mutta leveät lanteet minulla on luitteni takia, ikinä en saisi kapoisia pillifarkkuja luitteni ja pyöreän takapuoleni yli.

No nyt on kyllä hyvä, siis että ihan katsomalla ihmiset eivät muka näe että onko lantio leveä vai kapea ja pylly pyöreä. Okei.

Vierailija
33/34 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus lääkärikirjasta kuvia erilaisista lantioista synnytyksen kannalta. Hoikalla pieniluisella naisella lantion luinen aukko on ohutta luuta, jolloin aukko jää isommaksi. Tukevalla raskasluisella naisella lantion aukon luinen reuna on paksu ja leveä, jolloin keskellä oleva aukko on pienempi.

Pieniluisen naisen lantio on kuin ohuella tussilla piirretty soikio ja raskasluisen naisen lantio on kuin oikein paksulla tussilla piirretty soikio. Lantion sisämitta ei siis voi aina päätellä ulkoisen olemuksen perusteella.

Vierailija
34/34 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isoluinen ja lantio on erittäin kapea. Hassua, olen muuten iso, mutta lantion sisämitta on todella pieni (ei edes kokoa aasialainen esiteini, lääkärin arvion mukaan.). Synnytyksessä lantionluut eivät joustaneet yhtään, sektioon piti turvautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän