Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten töissäsi suhtaudutaan lasten sairasteluun?

Vierailija
26.02.2010 |

Pomo vaan tossa just sanoi, että "kun sulla on ollut niin paljon noita poissaoloja". En oikein tiedä, miten se pitäisi tulkita? Okei, tässä kuussa lapset on sairastaneet paljon ja sit heti perään minä eli poissaoloja on lomineen tullut helmikuun aikana yli 3 viikkoa. Sillä itsellään on lapsia liuta, mutta on hyvin harvoin poissa lasten takia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työntekijäni (äiti) oli aina se joka jäi lasten kanssa kotiin. Mutta nyt kun myös isä vastavuoroisesti jää sairaan lapsen kanssa kotiin, niin okei. Minusta oli todella epäreilua, että kulut/haitta kohdistui aina minun pieneen yritykseen, eikä ollenkaan isän paaaljon suurempaan työnantajaan. Ihan lainkin mukaan se ei todellakaan saisi olla aina äiti, joka töistä jää pois, JOS lapsella kaksi huoltajaa.

Vierailija
2/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 lasta,on ollut oksennustautia,kuumetta,olen myös sairastunut itse kyseisiin tauteihin,sitten mulla tuli ihan totaalinen niskajumi,pää ei kääntynyt mihinkään ja jumalaton särky. No minkäs teetmei ole hyvää haltijaa taikomaan sairauksia pois eikä kotihengetärtä hoitamaan lapsia kun ne sairastuvat,toki miehen kanssa vuorotellaan,mutta poissaoloja tulee väkisinkin.

Ymmärrän,ettei asia ole työnantajan ongelma,mutta miten tällaisessa asiassa sitten edetään,potkut?! vai miten

Eikä varaa palkata hoitajaa? Esim. kaupan tes:ssa on kolme päivää varattu lapsen hoidon järjestämiseksi.. Eli minua työnantajana ärsytti suunnattomasti, kun tiesin, että työntekijäni kotona oli lomalla kaksi isompaa lasta, 14- ja 15-vuotiaat, jotka kyllä kelpasi äidin ja isän ryyppyjuhlien ajaksi lasten vahdiksi, muttei sitten kun 5-v sairasti flunssaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotetaan paranemista ja muistutetaan että omien lasten hyvinvointi on se tärkein asia.

Vierailija
4/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohdannut samaa. Esimiehelläni monta lasta, mutta hän on kuulema lennättänyt Rovaniemelle vesirokkoisia lapsiaan isovanhempien hoidettavaksi.

Vierailija
5/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohdannut samaa. Esimiehelläni monta lasta, mutta hän on kuulema lennättänyt Rovaniemelle vesirokkoisia lapsiaan isovanhempien hoidettavaksi.

Päivähoidossa tarttuvat kaikki infektiotaudit, flunssat, mahataudit, korvatulehdukset sun muut. Jos lasten kotihoitoa tuettaisiin rahallisesti enemmän, turhia sairaskierteitä voitaisiin välttää. Kotihoidontukea on nostettava ja kuntalisiä maksettava. Jotta mahdollisimman moni lapsi saisi olla kotihoidossa.

Hoidattaako joku tosiaan sairaitakin lapsia isovanhemmilla? Maalaisjärki sanoo, että oma äiti tai isä on sairaan lapsen ensisijainen hoitaja. Kannattaisi ajatella joskus lastakin. Sairas lapsi tarvitsee vanhemman hoitoa ja huolenpitoa. Sairaan lapsen hoitaminen on pääosin äidin hommaa. Ei pidä mummoja sotkea lasten sairasteluihin ollenkaan.

Vierailija
6/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeastaan mulle on aivan sama miten työnantaja suhtautuu, koska minulla on lakisääteinen oikeus olla hoitamassa lastani, jos sairaus pitkittyy jään sitten palkattomalle,mutta toipilaana lastani en hoitoon vie. Onneksi työnantajani on myös sitä mieltä että lapset ensin työ sitten.

Vierailija
7/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työntekijöiden lasten sairastelu ei ole työnantajan ongelma eikä siitä pidä sellaista tehdä. Tes-perusteiset lasten sairasvapaat saa toki pitää, mutta muunlaista joustoa ei ole eikä sitä tule. Luultavasti sun pomo tarkottaa, että sä alat olla työnantajalle melkoinen riippakivi - ja nyt on muuten sit turha höpöttää oikeudesta olla pois, työnantaja katsoo asiaa ihan toisesta näkökulmasta

Vierailija
8/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tietää että yh:na olen aika tiukoilla muutenkin ja että vanhempani joka tapauksessa hoitavat lasta suurimmaksi osaksi kun on sairaana, enkä itse joudu olemaan pois. Sen, minkä olen pois lapsen sairastelun takia olen ihan pakosta, eikä pomo ole siitä mitään sanonut. Toiset työntekijät sen sijaan (nuorempia, lapsettomia) sipisevät ja supisevat selän takana, ja haukkuvat ja mustamaalaavat.

Vierailija
9/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA tietää ETTÄ yh: na olen aika tiukoilla muutenkin ja ETTÄ vanhempani Joka tapauksessa hoitavat lasta suurimmaksi osaksi kun on sairaana, enkä Itse Jõudu olemaan pois. SEN, Minkä olen KP lapsen sairastelun takia olen ihan pakosta, Eikä Pomo Ole Siitä mitään sanonut. Toiset työntekijät SEN sijaan (nuorempia, lapsettomia) sipisevät ja supisevat Selän takana, ja haukkuvat ja mustamaalaavat.

Vierailija
10/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuo on ihan hyvä asenne. Onhan se jo monta kertaa nähty, että kaikenlaiset poissaolot kasautuvat aina samoille ihmisille. Poikkeuksia on, mutta noin yleisesti, monen vuoden kokemuksella sanoisin näin.

työntekijöiden lasten sairastelu ei ole työnantajan ongelma eikä siitä pidä sellaista tehdä.

Vierailija
11/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 lasta,on ollut oksennustautia,kuumetta,olen myös sairastunut itse kyseisiin tauteihin,sitten mulla tuli ihan totaalinen niskajumi,pää ei kääntynyt mihinkään ja jumalaton särky. No minkäs teetmei ole hyvää haltijaa taikomaan sairauksia pois eikä kotihengetärtä hoitamaan lapsia kun ne sairastuvat,toki miehen kanssa vuorotellaan,mutta poissaoloja tulee väkisinkin.

Ymmärrän,ettei asia ole työnantajan ongelma,mutta miten tällaisessa asiassa sitten edetään,potkut?! vai miten

Vierailija
12/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta eivät ne silti ole työnantajan ongelma. Teet työt sitten jotenkin muuten.

Vierailija
13/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää, jos lapset sairastaa. Hoidan kuitenkin hommat. Tosin nyt nuorinkin jo 10v mutta jos tarpeen, saa jäädä hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä