Minkälainen paikka Tuomarila on? Koulut?
Isompaa asuntoa katselemassa ja sopivasti olisi Tuomarilaan tulossa uudiskohteita, jotka nyt ei ole ihan älyttömissä hinnoissa... Mutta enpä ole kuullut Tuomarilasta paljoakaan hyvää sanottavaa, itselläni taas alueesta ei ole mitään kokemusta. Mitä mieltä siis olette: Onko rauhaton alue, minkälaiset koulut?
Yhteydet olis ainakin meille sopivat. Vaikea päättää, että kumpi olisi parempi: uusi rivari/paritalo Tuomarilasta vai vähän vanhempi rivari esim. Olarin suunnalta.. :-)
Kommentit (29)
jos vaikka tärppäis ;-) Aina vaan ollaan asuttu uusissa kerrostaloissa niin vanhemmat rivarit näyttää yleensä siltä, että ne olis remontin tarpeessa.. Ja se taas maksaisi maltaita, kun itse ei osata tehdä mitään. No kaikkea ei voi saada :-)
-Ap
ovat monet tosi epäviihtyisiä:
- ahdas pohjapiirustus, huoneissa ei mahdu leikkimään, normaalitkin huonekalut tukkivat koko huoneen
- huono äänieristys, naapurin aivastus kuuluu
- liian pienet ja avoimet pihat (et voi tehdä siellä mitään rauhassa)
- kalliit vastikkeet
Jos onnistutte löytämään vanhemman yksitasoisen rivarin, ottakaa selvää, mitä siihen pitäisi tehdä ja laskeskelkaa kustannuksia. Kuka tahansa oppii maalaamaan seiniä, ja pienellä kasvojenkohotuksella voitte saada viihtyisän, avaran kodin alueelta, jossa on jo vakiintunut asukaskunta ja valmiit, isot pihat.
Nimim. kerran uuden ostanut eikä koskaan enää
Siis kertaapa vielä ihan perusasiat teidän perheestä. Budjetti 300-350. Duuni sulla Leppävaarassa, ei autoa käytössä. Montako lasta teillä? Paljonko haluatte neliöitä? Onko se piha välttämätön?
Itse olen kyllä sillä sijainti, sijainti ja sijainti mantralla toimiva, joten itse nipistän ehdottomasti neliöistä ennemmin kuin sijainnista ja itse tykkään asua kerrostalossakin, varsinkin kun tiedän, että se on vain muutama vuosi, kun lapset pysyy jossain rivarin pihassa, jossa mahtuu juuri grillaamaan, mut ei lapset juoksemaan. Joku kerrostalon iso piha on aivan eri luokkaa leikkipaikka sellaiselle 5-10-vuotiaalle. Nyt asumme niin hyvällä sijainnilla, ettei edes oikein pihaa ole, mutta pienempi ei voi pihassa yksin ollakaan ja isompi taas juoksentelee oikein sujuvasti liikenteen seassakin. Pidemmässä juoksussa meilläkin kyllä tavoite varmaan muuttaa vaikka jonnekin hyvälle sijannille ja isoihin pihoihin, että tuo kuopuskin saa sitten juoksunsa juosta sitten 5-10-vuotiaana.
Itsekin haluaisin muuttaa yksitasoiseen rivariin, koska 100 neliön kämppä on vielä niin pieni, että toimii mun mielestä paremmin yhdessä tasossa. Ja pihat yleensä rivareissa näyttää pieniltä karsinoilta :-( Mutta positiivisesti ajateltuna on sekin parempi kun pelkkä parveke kuten nyt ;-) Ja edes vähän omaa rauhaa olisi rivarissa.
Pienet huoneet on ongelma, mutta isompaan kun ei ole varaa ja huoneita kuitenkin pitäis nyt se 3-4 olla niin aika pieniksi ne menee.. :-( Nykyisessäkin asunnossa on kyllä niin pienet huoneet, et meidän vanhempien makkariin just ja just sänky mahtuu ja lapsella on nyt niin pieni makkari, ettei sinne saa sopimaan järkevästi samaan aikaan koulupöytää sekä isoa sänkyä.. (aloittamassa koulun syksyllä, joten siksikin pitää muuttaa) Leikki-ikäisellä meni vielä hyvin, mutta kyllä tää ahtaus ahdistaa. Nyt meillä siis 75 neliötä, joten kai se 25 neliötä lisää edes vähän auttaisi...
-Ap
Siis kertaapa vielä ihan perusasiat teidän perheestä. Budjetti 300-350. Duuni sulla Leppävaarassa, ei autoa käytössä. Montako lasta teillä? Paljonko haluatte neliöitä? Onko se piha välttämätön?
Itse olen kyllä sillä sijainti, sijainti ja sijainti mantralla toimiva, joten itse nipistän ehdottomasti neliöistä ennemmin kuin sijainnista ja itse tykkään asua kerrostalossakin, varsinkin kun tiedän, että se on vain muutama vuosi, kun lapset pysyy jossain rivarin pihassa, jossa mahtuu juuri grillaamaan, mut ei lapset juoksemaan. Joku kerrostalon iso piha on aivan eri luokkaa leikkipaikka sellaiselle 5-10-vuotiaalle. Nyt asumme niin hyvällä sijainnilla, ettei edes oikein pihaa ole, mutta pienempi ei voi pihassa yksin ollakaan ja isompi taas juoksentelee oikein sujuvasti liikenteen seassakin. Pidemmässä juoksussa meilläkin kyllä tavoite varmaan muuttaa vaikka jonnekin hyvälle sijannille ja isoihin pihoihin, että tuo kuopuskin saa sitten juoksunsa juosta sitten 5-10-vuotiaana.
Eli budjetti tosiaan 300-350, nykyisestä asunnosta saadaan reilu 300 eikä haluttais ottaa lisälainaa paljoakaan. Lapsia on nyt yksi, joka aloittaa kohta koulun ja toinen tulossa :-) Neliöitä pitäis olla 90-110, enemmänkin toki kelpais. Nyt neliöitä on 75 ja tänne ei mahdu tosiaan enää, kun makkarit on niin pieniä. Auto käytössä miehellä (työpaikka vähän kauempana) ja itse tosiaan kuljen julkisilla. Ja siis rivari/paritalo olis kyllä se unelma, koska nyt ollaan saatu tarpeeksemme kerrostaloelämästä..
-Ap
on tosiaan ihanan rauhaisaa, luonnonläheistä aluetta. Alueen suurin meluhaitta lienee meidän lapset :) Koulua ja päiväkotia voin suositella.
Yläasteelle en Keski-Espoon kouluun (Kirstin koulu kai nykyään) esikoistani aio "päästää", mutta aluella on myös muita kouluja joihin voi hakea, ja yläasteelainen voi käydä koulua jo vähän pidemmälläkin - vaikka stadissa asti, kuten itse tein, kun satuin kasvamaan "huonomaineisen" yläasteen vaikutuspiirissä.
Nyt on kolmas vuosi tullut asuttua Tuomarilan Kulovalkeassa. Eli siis uudella puolella. Ja täällä on ollut todella rauhallista.
Pientaloaluetta, keskuspuiston ulkoilumahdollisuudet vieressä. Suosittelen todella.
niin sinne on hyvät yhteydet,viherlaaksosta,laaksolahdesta,lippajärveltä ja järvenperästä. On rauhallista aluetta,mahtavat ulkoilumahdollisuudet,päiväkodit ja koulut lähellä.
t.lippajärveläinen kahden järven välistä :)