Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos palaan takaisin töihin, meillä syödään ainoastaan Saarioisten äitien tekemää ruokaa.

Vierailija
26.02.2010 |

En nimittäin aio käyttää työpäivä jälkeen minuuttiakaan hellan edessä. Saarioisten ruoka mikroon ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Lapset syövät kotiruokaa päiväkodissa ja minä voin käydä asukastuvalla syömässä jos kotiruokaa haluan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa sit mikroon..

Makaronilaatikon, pastan, kanakastikkeen jne tekeminen illalla vie aikaa noin puoli tuntia. Mikä pakko sitä töiden jälkeen on tehdä ?

t. uraäiti

Vierailija
2/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen kollegani kotona syödään eineksiä mutta vain jos äidit on töissä 18 tai pidempään. Kyllä mä olen aina tehnyt ruuat itse, joko samana tai edelisenä päivänä ja yleensä 2 pv ruuan joten hellan ääressä ei tarvitse jatkuvasti olla. Toisaalta nyt on ihana tilanne kun mies on välillä kotona ja tekee mielellään ruokaa. Ihanaa päästä valmiiseen pöytään suoraan töistä:)

Mutta jokainen tyylillään, mä vain haluan antaa perheelleni parasta ja se on itsetehtyä kotiruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa; siis laatua ja makua ja yhdessä syöminen on tärkeä hetki, josta pysrin pitämään kiinni, sillä mistäpä lapset muuten oppivat hyvät pöytätavat, oppivat keskustelemaan ja maistelemaan erilaisia ruokia ja ymmärtävät terveellisen ruuan merkityksen.

Ja itse olen johtajatason äiti, joka tekee suht pitkää päivää ja jatko-opintoja siinä sivussa. Mutta suunnittelen viikonloppuna seuraavan viikon ruuat huolellisesti, ei siihen ruuanlaittoon mene juuri puolta tuntia enempää. Jos tiedän että iltamenoja tai työreissuja on, niin laitan edellisenä tai sitä edellisenä päivänä isomman määrän ruoka, jotta mies ja lapset voivat sitä sitten lämmittää. Ei todellakaan ole suurensuuri vaiva!

Vierailija
4/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos esim. ap:n paras on valmisruoka, ei kaikki ole ruuanlaittajia. Ja muutenkin; ihan terve asennehan tuo on. Sitä varten ne einekset siellä on, että niitä saa käyttää. Jos ruuanlaittoon ei ole aikaa tai se ei vaivattomasti suju vartissa-puolessa tunnissa, niin minäkin antaisin täyden huomioni ja aikani perheelleni. Jos haluaa kehittyä ruuanlaitossa niin voipi liittyä vaikka Marttoihin....

Mutta jokainen tyylillään, mä vain haluan antaa perheelleni parasta ja se on itsetehtyä kotiruokaa

[/quote]

Vierailija
5/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät kumminkaan syö enää toista lämmintä ruokaa. Ja ukkoa ei meidän perheessä ole, eli sille en tee ruokaa.

Ostan aina edellisenä vkloppuna kassillisen mikroaterioita.

Enkä aio tehdä ruokaa viikonloppunakaan. ap

Vierailija
6/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonani.

Vierailija
7/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap ihan samalta kuin minun 4-vuotiaani, joka uhkailee että jos en saa tehdä sitä ja sitä niin niistän räät päälleni. Sanon vaan että ihan sama, itseshän siinä likaat, ei minua haittaa.

Eli ihan sama jos syötte Saarioisten ruokaa, ei haittaa minun elämääni mitenkään.

Vierailija
8/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenna meillä syödään saariosten lihamureketta ja apetit pakastemuussia. ja vauva syö just tetrasta kaurapuuroa.

Vierailija
9/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmainen vaikka olen töissäkin.

Vierailija
10/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä pitää vähän katsoa on suolapitoisuudet.

Meillä ei ikinä syödä perunaa muutenkuin Oolannin valmismuussina. Se on tehty pelkästä perunasta.

KUKAAN ei ole koskaan edes huomannut,ettei se ole "oikeaa" perunaa.

Vierailija
11/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan ruuanlaittoon, pöydän kattamiseen jne. ikätason mukaan. Näin heistä ei kasva kädettömiä aikuisia, jotka eivät hallitse taloudenpitoa ja ruuanlaittoa lainkaan.

Ja Martat on todella suositeltava paikka hankkia osaamista jos sitä ei ennestään ole.

Vierailija
12/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät kumminkaan syö enää toista lämmintä ruokaa. Ja ukkoa ei meidän perheessä ole, eli sille en tee ruokaa.

Ostan aina edellisenä vkloppuna kassillisen mikroaterioita.

Enkä aio tehdä ruokaa viikonloppunakaan. ap

Niin eipä kait ne voi olla liian kylläisiä kotiruoallekaan.

Mutta en moiti, tee kuten tykkäät. Ei ole vakava "rike" tuommoinen. :) ITte tykkään laittaa ruokaa, eikä siinä mene kauaa. Se on melkein omaa aikaa, kun mies hoitaa lapsia ja minä kokkaan.

Vierailija
13/13 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mielissä einekset = paha ja itse tehty = hyvä. Itse en lähtisi kuitenkaan näin mustavalkoiseen ajatteluun vaan katsoisin, että mitä ne tuotteet sisältää. Eineksistä löytyy täysin kelpoja ruokia, joissa raaka-aineet on kohdallaan ja eivät ole täynnä e-kirjaimia. Ja jos taas tuota mitä kotiruokaa ketjua katsoo, niin ei se minusta ollut yhtään sen parempi marinoituine broilereineen ja lihaliemikuutioineen!

Itse uskon vakaasti siihen, että meidän ei ole mikään tarve syödä 8 kg lisäaineita vuodessa. Lapset saanevat niitä jo ihan riittävästi päiväkodissa ja koulussa, joten kotona yritän lautaselle saattaa kunnollista ruokaa. Niin ja mainittakoon tähän, että monet kunnon ruuat ei vie edes hirveästi aikaa, jos tekee tuplasatsit ja pakastaa vaikka välillä puolet. Silloin esim. puolen tunnin ruuanlaitolla saa kahdelle kerralle ruuat ja minusta se ei ole liikaa panostettuna omaan ja lasten terveyteen. Mutta kuten sanoin, niin eineksiäkin löytyy kunnollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi