Vauvaa yrittävät - alkoholin käyttönne?
Missä vaiheessa yleensä vähennätte alkoholin käyttöä? Siinä vaiheessa kun menkkojen pitäisi alkaa tai ovat myöhässä vai jo aiemmin? Millä viikoilla alkoholi alkoikaan vaikuttaa sikiöön?
Meillä on tulossa aika kosteita juhlia tässä kevään mittaan samalla kuin yritämme vauvaa. Mietin vaan kuinka paljon uskaltaa ovulaation jälkeen juoda?
Aikaisemmin oon ihan huoletta juonut tuonne 5-6 viikoille ennenkuin raskaustesti on näyttänyt plussaa, mutta nyt tuntuu jotenkin epäilyttävältä. Uskaltaako?
Onko teillä todellista tietoa asiasta?
Kommentit (6)
Saa juoda vaikka koittaa raskautua.
Plussatessa raskautta takana n. 2 viikkoa eli viikko kiinnitettynä. Käyttää ravinnokseen ruskuaispussiaan.
lopetin plussatessa, kun menkat 5vko myöhässä.
alkoholinvaikutuksen alaisina
olen vähentänyt alkoholinkäyttöä, kun raskaus on varmistunut
Jos menkat ollut myöhässä ja juhlintaa tiedossa olen varmuuden vuoksi tehnyt testin.
Vaikkakaan en ole ihan absolutisti tuossa asiassa. Jos tekee mieli, niin otan kuukautisten jälkeen ennen ovulaatiota. Mutta yleensähän siinä käy niin, että kun alkoholin käyttöä vähentää, niin ei sitä enää tee niin mielikään.
Juhlat ei ole ikinä vaikuttaneet mun alkoholinkäyttöön. Minä juon silloin, kun tekee mieli, en juhlien mukaan.