Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen ketju! G: HELPPOJEN VAUVOJEN äitejä paikalla?!

Vierailija
25.02.2010 |

Kerro kokemuksiasi helpon vauvan kanssa! Monesko lapsi? Syntymäpaino? Minkä ikäisenä nukkui yönsä? Tuliko koliikkia? Kerro päivärytmistä?!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sitten unelmatapaus, heräsi alusta lähtien kerran yössä (klo 21-05), tuonkin syömisen lopetti n. 4kk iässä, muutenkin rauhallinen ja tyytyväinen tarkkailija. On aina nukahtanut itse unille ja ollut kaikin puolin selkeä tapaus.

Syntyi h 39+6 ja 4315.

Vierailija
2/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 4 on olleet ja ovat helppoja, nuorin nyt 9kk. Syntymäpainot 3600-4200g. Kaikki tyytyväisiä, ensimmäinen nukkui parhaiten(nyt 7-v) mutta muutkin hyvin. Voisin tehdä viidennen vaikka heti:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi 4,5-kiloisena (ei sokerivauva vaan muuten vain roteva), mutta en usko että painolla oli mitään tekemistä asian kanssa.

En muista milloin alkoi nukkua katkeamattomia öitä, koska yöt olivat koko ajan niin helppoja että hädin tuskin muistin milloin olin "joutunut" vähän tissiä vilauttamaan kesken yön. Nukuin erittäin hyvin koko vauva-ajan, ja olin todellakin sitä mieltä että äitiysloma on LOMAA isolla L:llä.

Päivärytmi oli hyvin samankaltainen kuin meillä aikuisilla yökyöpeleillä. Vauva valvoi pitkälle iltaan, ja sen kanssa sitten nukuin pitkälle aamupäivään.

Vauva ei itkenyt juuri koskaan. Toki jotain vänkyili jos oli nälkä, mutta se loppui heti kun sai ruokaa.

Noh, toinen lapsi olikin sitten jotain ihan muuta. Ei mitään tuonsuuntaistakaan.

Vierailija
4/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 4,5kg syntyissään, kakkonen 4,1 kg. Kumpikin nukkui jo sairaalassa 5-6 tuntia putkeen yöllä ja kotona yöt meni 22-8 yhdellä syötöllä, joka sekin nopea ja vauva nukahti rinnalle suoraan. Päiväunia nukkuivat hyvin, jopa 4 tuntiakin kerrallaan. Hereillä ollessa toki sylivauvoja, mutta hyväntuulisia ja hymyileviä. Ei allergioita, ei mahavaivoja yhtään yms. Nyt isompina edelleen helppoja lapsia ja jopa korvatulehdukset on jääneet väliin varhaisesta päiväkotiin menosta huolimatta.

Olen onnekas. Sen verran olen kavereita seurannut ja katsonut, millaista elämä on, kun vauva huutaa yöt läpeensä.

Vierailija
5/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ensimmäinen lapsi

-syntyessään 3710g

-1kk lähtien nukkunut 2 päikkärit(30min-4h/päikkärit)

-menee nukkumaan 23-00 eli 1-2h aikasemmin kuin minä :)

-herää 10-11.30 eli juuri silloin kun minäkin haluan nousta ;D

Vierailija
6/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin suhteellista. Mulla on kolme lasta, kaikki joissakin asioissa helppoja, toisissa taas haasteellisempia, mutta yhtä rakkaita kaikki tyynni. Helppoa mun mielestä se, että ovat olleet suht terveitä ja touhukkaita. Unet ei mitenkään järin rauhaisia kellään, mutta ei se minusta vaikeaa ole, kun tietää että joskus helpottaa ja äitikin saa nukkua, viimeistään haudassa :)

Vierailija
7/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäpaino 3800 g. Alusta asti söi hyvin, nukkui hyvin, itki ehkä kerran viikossa, oli aurinkoinen ja helposti tyynnyteltävä. Nyt vajaa kaksivuotias; syö hyvin mut nukkuu huonosti, itkee kymmenen kertaa päivässä ja kiukuttelee lopun aikaa. Iiso kehityskriisi meneillään. Silti suloinen, ihana, rakas ja helppokin. Mä yritän ajatella, että niin kauan kuin mun syli ja halit riittää tuolle pienelle ihmiselle lohdutukseksi, meillä on kaikki tosi hyvin ja helposti. Vielä tulee sekin aika että murheet on niin isoja ettei äiti voi niitä korjata.

Vierailija
8/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 allergista ja astmaattista ERITTÄIN huonosti nukkuvaa lasta. Eka lapsi oli päivisin tosi helppo mutta tällä toisella oli koliikkia jo synnärillä. Ja koliikilla tarkoitan ympärivuorokautista itkua ja huutoa. Raskasta on siis ollut ja univelkaa melkoisesti.

Katkera en ole yhtään teille joilla on helpot lapset, ihana kuulla ettei kaikilla ole samanlaista. On tämä ollut niin hirveää aikaa ollut ettei tätä toivo pahimmalle vihamiehellekään. Silloin on tuntunut pahalta jos joku on tullut sanomaan että; "Meillä tehdään näin ja siksi meillä on lapset niin helppoja olleet. Tehkääpä tekin samallalailla." Uskokaa pois kun sanon että kaikki keinot on kokeiltu...

Vierailija
9/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta idiootit äidit säälittävät.

Luulen, että vauvat on olleet helppoja siksi, että itsekkin olen ollut aina rauhallinen ja varma otteistani.

Vierailija
10/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli helppo, ei pahoinvointia tai muita vaivoja missään vaiheessa. Myös synnytys oli helppo, nopea ja kohtalaisen kivuton, vauva painoi 3200g. Itki ensimmäisen kerran vajaan 2kk ikäisenä, hymyilemisen ja jokeltelun taas aloitti jo kuukauden vanhana. Ei koliikkia tai allergioita ja sairaana (nuhakuumetta) on ollut yhteensä kolme päivää elämänsä aikana. Nukkunut aina 12-13 tuntia yössä omassa sängyssä, jonne menee ilman mitään nukuttamisrituaaleja. Syö kaiken mitä eteen laitetaan hyvällä ruokahalulla. Ei ole koskaan vierastanut ketään, eikä myöskään roikkunut äidin tai isin perässä. Muutenkin aktiivinen, iloinen ja omatoiminen. Jos esimerkiksi kompastuu ja iskee pänsä, niin sanoo vain „O-ou“ ja jatkaa leikkejään. Nyt vajaa puolitoistavuotiaana viihtyy tuntikausia lelujensa parissa, syö kaiken itse, kävelee myös lähes joka paikkaan. Hampaatkin vain ilmestyneet suuhun ilman mitään kitinöitä. Kasvaa ihannekäyrillä.

Vauva-aika on siis ollut älyttömän helppoa, eikä meillä ole missään vaiheessa ollut tarvetta vieraiden avulle.

Päivärytmi: Herätys klo. 6-7, aamupala, leikkiä/ulkoilua, välipalan jälkeen unille n.11 aikaan, Herätys klo 13-14, päivällinen, ulkoilua yms, kevyt iltaruoka, leikkiä, puuro klo 18.00 ja unille 18.30-19.00.

Vierailija
11/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ensimmäinen, syntyi rv 40+1. Syntymäpaino oli 3800g. Nyt ikää 1v.

Ihan pienestä asti heräsi keskimäärin kaksi kertaa yössä syömään. Usein vain kerran, joskus harvoin kolme. 7-8 kk:n ikäisenä jäi yösyöminen pois, ja alkoi nukkua koko yön. Tuttia saattaa joskus itkeskellä, mutta jatkaa uniaan heti kun saa tutin suuhun. Päiväunia on tosi pienestä asti nukkunut 2x2h, ja nukkuu vieläkin. Ei tarvitse nukutusta. Riittää kun vie omaan sänkyyn ja peittelee.

Ei ole ollut koliikkia, eikä mitään allergioita. Kaikki ruuat on kelvannut mitä on tarjottu. Ei myöskään ole flunssaa isompia sairastanut. Kasvu on tasaista, omalla käyrällään pysyy.

Hyväntuulinen, tykkää touhuilla myös yksin. Viihtyy hyvin omien lelujensa kanssa tai sitten katselee kun äiti tai iskä touhuaa keittiössä. Ei myöskään pahemmin ole vierastanut. Alkuun saattaa vähän ujostella, mutta rentoutuu kun pääsee touhuamaan. Juttelee, ei turhia kiukuttele.

Yksi syy, miksen halua toista lasta, on se, että tämän kanssa olen päässyt niin helpolla. Toinen olisi varmaan ihan toisesta ääripäästä :D

Vierailija
12/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi ja toista en uskalla tehdä, kun eka on kerran noin helppo.. :) Yksi yö ollaan valvottu ja lapsi kohta 1v. Aina siis nukkunut yöt! syntymäpaino oli 4010g ja synnytys oli suht vaikea, mut muuten on ollu helppoa. Ei ollu koliikkia. Päivärytmi: Herätään PÄIVÄLLÄ 10-11 :) (äiti on aina ollut aamu-uninen) ekat päikkärit n. klo. 14-15, toiset päikkärit 18-19 ja klo. 22-23 yöunille. Mun mielestä aika sopivat ajat.. Meidän/mun päivärytmiin sopivat.

Nimim. Onnellinen äiti :)

Vierailija
13/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi 39+3, painoa 3310g. Nukkunut ja syönyt aina hyvin. Alkuun söi n.3-4h välein, yöllä jopa 6-9h syöttövälejä. Täydet yöt alkoi nukkumaan 3kk iässä (12h). Alkuun päikkäreitä nukkui kolmet n.1,5-2h mittaiset, sitten kahdet 6kk iästä eteenpäin n 2-3h mittaiset ja 1v iästä eteenpäin nukkuu yhdet 2-3h päikkärit. Öitä ei juuri olla valvottu. Muutama flunssa/masutauti ja kerran korvatulehdus.

Helpolla olen päässyt =)

Vierailija
14/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoi 3500 g, nukkui yhdellä yösyötöllä alusta asti, illalla nukahti 21, söi kolmen aikaan ja seuraavaksi 7-8 aikaan. Sai äitikin kunnon yöunet :) Päiväunia nukkui 12-15. Hyvällä tuulella oli useimmiten. Pari ekaa kuukautta oli iltakitinää mutta se päättyi kuin seinään siinä 3 kk tienoilla. Joo, helppoa oli silloin ...

Vierailija
15/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoi 3500g , kaikki lapsemme ovat olleet suunnileen samankokoisia.

Tyttö oli ihan syntymästään asti todella helppo vauva, ensimmäinen ja ainoa, joka nukkui omassa sängyssään koko ajan. Söi ja nukkui ja tosiaan kun nukahti tissille ja nostin hänet sänkyynsä, snne jäi ja 3-4 tunnin päästä heräsi ja vaipotukset syötöt ja taas nukahti. Isompana alkoi tietenkin olla enemmän hereillä, mutta helppous säilyi. tyttö nyt 13v ja murrosikä paukahtikin sitten kerralla ja nyt meillä on huutava ja kiukutteleva "teinihirmu", voimme vain muistella kaihoisasti helppoa vauva-aikaa :D

Vierailija
16/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3kk. Eka lapsi, syntymäpaino 3300g. Nukkuu yöllä 4,4-1 tunnin pätkiä, aika säännöllisesti herää 2 4 5.30 ja ehkä 8. Ei itke kuin harvoin. Silloin kova nälkä, väsy tai sylintarve. Tai kipristys. Öisin ei itke ikinä. Päivärytmi... syö klo 8, 9, 10 ja siitä vaihdellen 30min- 2 tunnin välein. Syö vain vähän aikaa kerrallaan. Päiväunet useimmiten aika lyhyitä, niissä ei vielä kunnon rytmiä. Illalla pitemmät päiväunet. Ihana vauva.

Vierailija
17/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ns. helppo vauva :)

Ensimmäinen lapsi, nukkui 3kk:n ikäisenä jo noin kymmenen tunnin yöunet.

Ei koliikkia, ainoat valvotut yöt oli kun join kupin kahvia, (eka kerta synnärillä, toka kerta kun oltiin oltu viikko kotona), mutta kun tajusin yhteyden niin jätin kahvinjuonnin pois ja ei ole valvonut öitä sen jälkeen. En juonut kahvia raskausaikanakaan. Hampaat aiheuttaneet hieman kitinää nyt muutamana yönä...

Aamulla ylös yheksän aikaan, parissa tunnissa vaipanvaihdot, syönnit ja leikkimistä, ja sit tunnin päikkärit. Sen jälkeen taas pari tuntia puuhaillaan ja tunnin päikkäreille, yleensä lähdetään vaunuileen. Iltapäivällä nukkuu enää puolen tunnin tirsat ja puoli yhdeksältä aletaan puuron syöntiin, ja uni tulee n. 23.

Odotin vauva-ajasta paaaaljon rankempaa mut ollaan onneksi säästytty koliikilta, sairastamisilta yms. *koputtaa puuta* :)

Vierailija
18/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kyllä niin helppo, että onneksi en ensimmäisen kanssa edes osannut ajatella, että tällaisiakin on olemassa ;)

Vastasyntyneenä söi ja nukkui. Välillä piti toki vaippaa vaihtaa :)

Nukkunut pari kuukautisesta asti yöt läpeensä, ilman mitään heräilyjä, ääntelyjä tms. Yöunet yleensä esim. 20.30-07.30. Herää hyväntuulisena, hymyilee aina vielä unenpöpperössäkin. Kova jutustelemaan, mutta viihtyy myös hyvin itsekseenkin.

Syö kaikkea hyvällä ruokahalulla. Ei ole sairastellut.

Iloinen, sosiaalinen, eikä turhia valita. Jos nälkä pääsee oikein kovaksi, niin pistää kyllä kunnon metelin päälle, mutta noin muuten semmonen perustyytyväinen.

Vierailija
19/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vauva pienenä, mutta myöhemmin hänellä todettiinkin autismin eräs muoto. Ei vauvana itkeskellyt, ei osannut huutamalla vaatia ruokaa, eikä piitannut jos oli kakat vaipoissa ja nukkui paljon. Nyt murrosiässä onkin sitten todella haastava ja vaikea.

Vierailija
20/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisille katkeroittava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi