Millä kostutat täytekakun? Entä mitä väliin?
Anna parhaat vinkit mulle kun aina onnistun tekemään ihan ihmeen makuisia kakkuja, eivät ole hyviä.
Millä nesteellä kostutat ja mitä täytettä laitat väliin? En halua laittaa sitä perus banaania..
Kommentit (16)
ja muussaan haarukalla banaanit ja mansikat soseeksi ja väliin. Kermat päälle.
en pidä liian makeasta, näin ei tule liian makeaa.
väliin laitan ohuelti hedelmäsosetta (vauvojen sellaista) ja paksusti hedelmärahkaa (rahkaa + kermavaahtoa + milloin mitäkin hedelmiä). Hyvää tulee :)
Anna parhaat vinkit mulle kun aina onnistun tekemään ihan ihmeen makuisia kakkuja, eivät ole hyviä.
Millä nesteellä kostutat ja mitä täytettä laitat väliin? En halua laittaa sitä perus banaania..
tai maidolla (vaniljasokeria mukaan), joskus myös limulla.
Väliin rahkaa-kermaa-marjoja tai jotain moussea. Googlaamalla saat vaikka mitä ohjeita.
Omasta mielestäni moni kakku maistuu pahalta, koska sitä ei ole kostutettu tarpeeksi. Eli reilu kosteus ja täyttäminen edellisenä päivänä niin kakusta tulee ihanan mehevä. Makuasioita näkäkin tietysti :)
ja väliin tulee omista mansikoista tehtyä hilloa ja kermavaahtoa.
Kaikki aina kehuu ja kyselee, että miten saan kakusta niin hyvää.
Eli maitoa johon pariteelusikallista vanilja sokeria. Ja viimeisimmän kakun täytin pätkismoussella. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/70420/P%C3%A4tkismousse
yleensä spritella tai jollakin muulla värittömällä.
vaan mehulla ja sit bonan päärynä-mango sosetta väliin sekä kermavaahtoa, nam kyllä tulee hyvväää : ))
olen käyttänyt tuota maito-vanilliinisokeria kostutukseen välillä, toisinaan laitan ihan mehua, joko tiivisteestä laimennettua tai jotain muuta, viimeksi kostutin omenatäysmehulla. Tuosta viimeksi tehdystä tulikin hedelmäkakku, eli väliin ananasta ja persikkaa soseutettuna sekä paksusti kermavaahtoa (rahkakin olisi sopinut hyvin). Päälle hedelmäviipaleita: persikkaa, kiiviä, ananasta, viinirypäleitä. Reunoille pursotin kermavaahtoa.
Oli muuten tosi hyvää kakkua!
Siis ihan sitruunatäysmehua, vedellä laimennettuna. Väliin esim. vadelmista keitettyä sosetta ja rahka-kermavaahtoa. Päälle laitan usein rahka-kermaa.
on muuten hyvä, kun laitat maukkaat täytteet.
maidolla, jossa vaniljasokeria. Hedelmäkakut vedellä laimennetulla sitruunamehulla.