Talon rakentaminen + vauva? Kokemuksia.
Miten onnistuu talon rakentaminen ja vauva-vuosi samaan aikaan? Tällainen tilanne edessä. Kokemuksia?
Kommentit (25)
meni hyvin, no mies ei tietty paljoa vauvaa hoitanut kun oli aina raksalla mutta itse ehdin kaiket päivät juosta valitsemassa ja hankkimassa etenkin sisämateriaaleja vauvan kanssa, helppoa ja kätevää kun oli aikaa toisin kuin olisi ollut töissä ollessa.
mielenterveys oli koetuksella, mutta onneksi oli hyvä terapeutti... kun siitä selvisin, niin selviän mistä vain.
2*taapero ja rakentaminen.. kokoajn ei.ei ei ja nekun kerkee..kaikki asioinnit ni odottaminen...eli vauva kuitenkin on vaunussa , istuimessa jossa voi sille laulella kun maalaat esim..
sai vauvan taloproktin aluss, vauva hirmu paljon vaan äitin kanssa ja sen kyllä huomasi. isä meni siis töistä rakentaa ja kun tuli kotiin vauva nukkui jo.
mut riippuu kai ihmisistäkin.
Talo valmistui muuttokuntoon nopeasti. Rakentaminen alkoi, kun vauva oli n.3kk, tuolloin myös isommat lapset 5v. ja 3v. Olin tosi stressaantunut raha-asioita ja isosta lainasta. Miehen aikaa ei vielä paljon mennyt tuolloin projektiin. Sitten muutettiin, kun vauva 6kk. Nyt sitten asuttu kohta 4 vuotta tässä ja mies on tehnyt itse ulkovuorauksen, maalaukset, terassit, lämpimän ulkokuistin jne...neljäs lapsi syntyi reilut vuosi sitten. silloin meneillään yläkerran teko ja nyt viimein autotallia tehdään. Viimeiset 1,5 vuotta mies on suht ahkeraan tehnyt loppuun tätä projektia, alussa hitaammin. Nyt ollaan tosi kyllästyneitä rakentamiseen ja halutaan tämä valmiiksi ennen kesää. Hyvä puoli tässä kaikessa oli, että päästiin muuttamaan nopeasti, eikä tullut vuokrakuluja. Rakentamiseen on ollut aina helppo ryhtyä, kun työmaa on tässä vieressä. Mies on ollut ikään kuin silti kotona, vaikka onkin rakentanut. Huonona puolena keskeneräisyys, mutta toisaalta asumista se ei ole haitannut, koska alakerta oli täysin valmis muuttaessamme. Samoin hyvä puoli ollut pitkässä projektissa se, että lainaa ollaan otettu lisää vain kerran eli vuosien aikana rakentamiseen on laitettu käteistä rahaa aika paljon. Mutta en voi kieltää, etteikö tämäkin olisi ollut rankkaa. Ihan kypsä olen siihen, että tämä projekti vihdoin loppuu! Alusta asti itse rakentamaan vauva/taaperoperheessä minusta ei olisi ollut, sen tiesin jo alun pitäenkin.