hoitajaa tai lääkäriä paikalla?
mistä voi johtua alaselkäkivut (olleet pari viikkoa,vihlovaa kipua,mutta sen kanssa tulee toimeen),kylkipistokset(välillä),verta virtsassa,ei silminnähden,mutta sitixissä +++
Kommentit (9)
stx näyttää? Onko nitriittejä, leukosyyttejä? Pitäisikö viedä näyte labraan tutkittavaksi viljelyyn, ettei olisi virtsatieinfektio? Onko menkat alkamassa? Onko valkovuotoa, gyn.oireita? t.th
menkkoja ei ole kun on kierukka ja tosiaan nämä kivut ovat olleet pari kolme viikkoa,gynelle olen kyllä ensi viikolla menossa
Stixeillä ei tee yhtään mitään, ihan alkuvaiheen perusseulana ne menevät, mutta niiden perusteella ei tehdä mitään diagnostiikkaa. Miltä näyttävät virtsan solut, onko niitä punasoluja siellä oikeasti? Entä muut solut? Bakteeriviljely?
Ja tosiaan, ei stixeistä päätellä mitään muuta kuin se, onko tarvetta oikeisiin tutkimuksiin (U-solut nyt ekana), ja tässä tapauksessa siis on kun stixeissä poikkeavaa.
Stixeillä ei tee yhtään mitään, ihan alkuvaiheen perusseulana ne menevät, mutta niiden perusteella ei tehdä mitään diagnostiikkaa. Miltä näyttävät virtsan solut, onko niitä punasoluja siellä oikeasti? Entä muut solut? Bakteeriviljely?
Mutta kyllä te lääkärit tykkäätte sen silti aina ensin perusseulana silti pyytää ;). t. th
sitten olen viisaampi,hormonikierukka on ollut 3v ja ei ole koskaan ennen vaivannut tai itseasiassa mulla ei koskaan ollut mitään gynekologista onglemaa,virtsiittiä tai muutakaan probleemaa. Munuaisia veikkaisin itse koska tuolla alaselässä on jotain häikkää,kylkikipu vaan ihmetyttää..
ap
On myös herkkä esim verelle. Jos pelkkä veri positiivinen, voi olla ns väärä positiivinen limakalvoilta. Oikealle positiiviselle paljon erilaisia syitä, joita en tähän listaa. Virtsatietulehdus ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, jos ei oireita eikä stixaten muuta. Virtsatiekivi? Sp-tautikin voi olla..
välttämättä ei aina ole kirvelyä virtsassa, vaikka siis olisi vti
voi olla jopa täysin oireeton tai just alavatsa tai alaselkäkipuilua
jättäisin sinuna virtsanäytteen
en ole lääkäri, hoitaja kyllä ja omaakin kokemusta vaivasta on