Hyvä pannukakkuresepti?
Hoksasin tuossa kun makaronilaatikkoa tein että nyt kun on uuni lämmin niin tekaista myös pannarin. Oisko jollakin hyvä resepti nyt mielessä? :)
Kommentit (25)
että perusohjeeseen lisätään 1-2 munaa ja jauhoja vähennetään 0,5-1 dl. Vispaa hyvin ja kyllä tulee kuohkea :).
ja nestemäärästä puolet vehnäjauhoja. 4 munaa. Hiukan suolaa. Annan asettua ennen paistamissa. Paistan melkein 250 asteessa, kunnes näyttää hyvältä. Näin äitini teki 70-luvulla:-)
Riippuu tietysti pellin koosta, mun pelti ei ole mikään erityisen iso, joten tällä tapaa tulee sellainen n. 2 cm paksu. Lisää kamaa, jos haluaa paksumman:-)
Eli siis litra maitoa,
5dl vehnäjauhoja,
4 munaa
ja hiukan suolaa.
Lämpö n.225? Noin 30min?
6dl maitoa
2 munaa
1rkl sokeria
1tl suolaa
1/3tl vaniljasokeria
4dl vehnäjauhoja
3/4dl sulatettua voita
Sekoita maito, munat ja "mausteet" ja lisää sitten jauhot. Lopuksi sekaan sulatettu jäähtynyt voi. Paista 20min. 200 asteessa.
nimellä maailman paras pannukakku! On sitten taivaallista. Vanilijasokeria vaan reulusti ja voita!
Tuleeko ok ilman voita ja rasvattomaan maitoon?
Paistan siis kiertoilmalla 200 asteessa sen 20min. Ilman kiertoilmaa paistaisin samoilla asteilla 5-10min pidempään.
Oivariinia, flooraa, leivontamargariinia.
Voilla saa vähän tummemman ja paistuneemman näköisen.
Mun ohje:
Maito ja jauhot sekoitetaan
Maito 8 dl
vehnäjauhot 4 dl
Annetaan puoli tuntia turvota/lämmetä
lisätään 3 huoneenlämpöistä kananmunaa
ja vajaa 1 tl suolaa
sekoitetaan
(lisätään voita 2 rkl tai 2 rkl ruokaöljyä)
paistetaan 200 asteessa noin puoli tuntia.
(itse vatkaan aina ensin munat ja vähän sokeria ilman maitoa). Sitten ei ole "pannukakku". ;)
1 litra maitoa
5 kananmunaa
1 tl leivinjauhetta
vähän sokeria (suoraan pussista kaadettu, ehkä 1 rkl)
1 tl leivinjauhetta
ihan tosi vähän suolaa.
200 astetta n. tunti ja kohoaa tosi kivasti uunissa ja sit laskee, kun otettu pois mutta on todella hyvää.
Sit hiukan kermavaahtoa ja mansikkahilloa. :)
Siis vehnäjauhoja sen verran, että taikinasta tulee paksua ja vispilällä käsin vatkataan.
Hyi, semmonen paksu pannari on kamalaa. Sehän jää ihan raa'aksi sisältä. 6 dl maitoa on sopiva määrä pellilliseen, siihen 2 munaa, sopivasti jauhoja, sokeria, vaniljasokeria ja rasvaa. Jos haluaa kuohkean, voi laittaa vähän leivinjauhetta tai vissyä.
Googleta: maailman paras pannukakku. Meidän lapset on siihen ihanan hulluina! Rapea päältä, pehmeä sisältä!
Sanoin et kohoaa kivasti uunissa ja laskee sitten. On siis muutkin kuin minä sanoneet, että on hyvää.
Ei oo mikään sitkeä lätty mitä joskus muinoin koulussa oon syöny esimerkiksi. No kukin tekee tavallaan mut en ite laittais mitään rasvaa ja vaniljasokeria. Pannukakku pannukakkuna ja vaniljasokerit sitten johonkin muuhun leivonnaiseen.
t. 15/16
verran, että tulee paksua. En puhunu mitään pannukakun paksuudesta. 15
Katsotaas mitä tuosta tulee, juuri laitoin uuniin. Voi olla että menee vähän pilalle kun pelti on tosi kiero. Täytyy ostaa kyllä heti seuraavalla kauppareissulla uusi pelti.
haluaisin! Mun pannukakuista tulee aina sellaisia lättyjä. Haluaisin kunnon paksun pannukakun, pitääkö munia laittaa enemmän, vai mikä sen tekee?