Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jauhoja vehnäjauhojen tilalle?

Vierailija
24.02.2010 |

Jos haluaisi välttää vehnäjauhoa, joka ei ravitsemuksellisesti tosiaan ole kummoista. Leipomiseen varmaan kuitenkin parasta (harvoin kun tekee, niin ei kai niin haitallistakaan), mutta välillä jauhoja tarvitaan ihan tavan ruuanlaitossakin. Lettuihin olen käyttänyt ohrajauhoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä laitan yleensä spelttiä ja vehnää sekaisin.

Vierailija
2/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä jotain ravitsemuksellisuutta. Ruokaa syödään myös siksi, että nälkä lähtee ja maha saa täytettä. Toinen turha ininä on marjojen/kasvisten vitamiinipitoisuus keittämisen jälkeen. Vitamiineja saa purkista. Kuitenkin vedetään samaan aikaan makeisia ja sipsejä ja syödään lisäaineita kourakaupalla ja se ei haittaa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi kiva saada toisilta vinkkejä. Me ei syödä sipsejä juuri koskaan ja karkkipäivä on kerran viikossa. Vitamiinilisää syödään, mutta se ei kaiketi ole este sille, etteikö samalla voisi miettiä miten syö.

ap

Vierailija
4/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitä on hankala ns korvata kokonaan.

Mihin ruokaan vehnäjauhoja käytät, sillä mä olen kokki ja mä en käytä vehnäjauhoja mihinkään ruuan valmistamisessa. Suurustamiseen maizenaa, toimii hyvin ja sulle oleellista, määrä on hyvin pieni.

Vierailija
5/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pitsa- ja piiraspohjat teen ruisjauhosta, täytekakkupohjan mantelijauhosta, sämpylöihin laitan usein kaurahiutaleita, neljän viljan kuidukas lesettä, porkkanaraastetta ja ruisjauhoa. Vehnäjauhoakin saa nykyään täysjyvänä jos sitä haluaa käyttää.

Vierailija
6/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä ei ole ainakaan natriumglutamaattia. Ovat siis tervellisiä!

Vierailija
7/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vehnäjauhoja. Muut kakut, piiraat, keksit, muffinsit - kaikki voi leipoa sihtiruisjauhosta. Lettutaikinan ja pizzapohjan teen sihtiruisjauhosta...

Vierailija
8/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aika hyvä asia? Jos syöt ruokaa vaan siksi, että nälkä lähtee, niin sittenhän on sama syödä vaikka vain pelkkää puuroa. Tottakai täytyy miettiä, että ruoka on terveellistä ja monipuolista. Ja vitamiinit purkissa eivät korvaa sitä terveellistä ruokavaliota.

Ja nuo herkutteluthan ei sitten toisinaan haittaa mitään, jos ruoka on pääsääntöisesti monipuolista ja terveellistä! (eikä silloin kyllä monesti tee herkkuja mielikään, kun ruoasta saa kaiken tarvitsemansa!)

miettiä jotain ravitsemuksellisuutta. Ruokaa syödään myös siksi, että nälkä lähtee ja maha saa täytettä. Toinen turha ininä on marjojen/kasvisten vitamiinipitoisuus keittämisen jälkeen. Vitamiineja saa purkista. Kuitenkin vedetään samaan aikaan makeisia ja sipsejä ja syödään lisäaineita kourakaupalla ja se ei haittaa yhtään mitään.