Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut työpaikkahaastattelussa paikkaan, jota et halunnut?

Vierailija
24.02.2010 |

Miten menettelit? Sanoitko suoraan, ettei ole sinun toivepaikkasi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen työelämässä ja vaihdan paikkaa kyllästymisen tai paremman palkan takia.

Älä missään tapauksessa sano suoraan ettet halua paikkaa, sössi mielummin muuten se haastattelu = vaikuta innottomalta/poissaolevalta tms, jotta sinua ei palkattaisi siihen paikkaan.

Vierailija
2/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tajusin siinä haastattelussa istuessani, että ei taida olla ihan mun juttu tää... Varmaan sit näkyi kilsan päähän, että olin ihan karvat pystyssä, enkä saanut paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet edes haastatteluun paikkaan johon et halua??

Vierailija
4/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan jota ei halua???? Eikös sitä jo paikkaa hakiessaan ole jo päättänyt että tuonne mä haluan?

Vierailija
5/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisellä lamalla hain kaikkia töitä, mihin rahkeet riitti. Taatusti monessa en olisi viihtynyt, mutta tärkeintä oli työpaikan saanti.

Kävi hyvä tuuri, sain työpaikan, jossa viihdyin monta, monta vuotta.

Vierailija
6/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma työpaikka ei oel enää varma, eli en minnekään hakisi jos ei olisi pelko persuksissa.

Vierailija
7/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhtä paikkaa nostattaakseni arvoani ja palkkaani työnantajan silmissä ja ylläripylläri, pääsinkin haastatteluun. Ajattelin että no, käympä siellä sitten ja vastailen tyyliin "yks hailee". En saanu paikkaa mut ei sillä ollu väliäkään koska paikasta jota hain, oli soitettu mun silloselle työnantajalle, joka taas kiireesti tarjos mulle parempaa palkkaa ja työtehtävien päivittämistä, jotta pysyisin firmassa.

Vierailija
8/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jopa harhaanjohtavia, että vasta haastattelusssa (tai pahimmassa tapauksessa vasta kun työ on jo alkanut) selviää, mitä työ todellisuudessa on. Että se työpaikkailmoituksen haastava asiakaskontakteja sisältävä ja kielitaitoa vaativa työ voikin olla enimmäkseen tylsää asiakashallintajärjestelmän päivittämistä, jossa tarvitaan korkeintaan auttavaa englannin kielen taitoa.

Vierailija
9/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jäämässä "tyhjän päälle" ei hakemani paikka ei todellakaan ollut unelmaduuni, mutta joku paikka oli kuitenkin saatava. En halunnut jäädä työttömäksi. Paikka vaikutti kuitenkin kohtuulliselta ja minulla oli siihen vaadittua kokemusta & koulutus. Esitin kiinnostunutta ilmeisesti hyvin, koska 153 hakijan joukosta valitsivat minut! Tosin en tuossa työssä sitten viihtynyt kuin 6 kk, koska käytännössä aavistukseni osuivat oikeaan (paikka ei ollut minulle hyvä, se oli suorastaan kidutusta). Hain sitten koko ajan parempaa työtä ja sainkin sen.

Jos sanot haastattelussa suoraan, että paikka ei ole toivepaikkasi - miksi edes haet sitä? Hakijoita on varmasti motivoituneempiakin kuin sinä! Tuskin tulet valituksi, jos olet täysin rehellinen. Ja eihän sitä tiedä, vaikka paikka olisikin parempi kuin odotit etukäteen?

Vierailija
10/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan työvoimatoimisto on sinut osoittanut. Vai eikös ne enää osoitakkaan mitään paikkoja työttömille.

Vierailija
11/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan, johon en ollut ihan varma haluanko, mutta halusin töitä. En saanut paikkaa, mutta myöhemmin työnantaja soitti ja tarjosi vielä mieluisempaa paikkaa. Olin siitäkin vähän epävarma, mutta nyt olen viihtynyt siellä monta vuotta.

Vierailija
12/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työpaikka ei tule olemaan todellakaan minua varten. Kyselin paljon haastattelussa ja vaikutti siltä, että minusta oltiin ihan kiinnostuneita. Jouduin sanomaan lopuksi, että "tämä ei vaikuta sellaiselta työpaikalta, joka soveltuisi minun uranäkymiini, koska olen hakeutumassa XXX tyylisen työn pariin". Minua ymmärrettiin ihan täysin, kun perustelin vielä. Että näin. Mun mielestä on parempi sanoa suoraan kuin rasittaa valintaa tekevää työnantajaa, jos vaikka sitten se kaikkein kiinnostunein saisikin sen paikan.

Olen ollut kaksi kertaa työttömänä. Molempina kertoina määräaikaisen työsuhteen jälkeen ja kuukauden verran (eli 2 kk yhteensä). Ikää on jo 37 vuotta, joten työhistoriaakin piisaa.

Vierailija
13/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sanomaan lopuksi, että "tämä ei vaikuta sellaiselta työpaikalta, joka soveltuisi minun uranäkymiini, koska olen hakeutumassa XXX tyylisen työn pariin". Minua ymmärrettiin ihan täysin, kun perustelin vielä. Että näin. Mun mielestä on parempi sanoa suoraan kuin rasittaa valintaa tekevää työnantajaa, jos vaikka sitten se kaikkein kiinnostunein saisikin sen paikan.

jos on vaihtamassa työpaikkaa tmv.

Jos työtön työnhakija päästää suustaan tuommoisia haastattelussa niin ilmoittavat herkästi työkkäriin sillä seurauksella että karenssia heilahtaa.

Saattavat ilmoittaa myös jos kokevat että hakija tahallaan sössiin haastattelun.

Vierailija
14/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain paikkoja vuokrafirman kautta. Olin heille tarkkaan määritellyt millaisista tehtävistä olisin kiinnostunut. Sitten sain kutsun erääseen firmaan ja aika nopeasti kävi ilmi että tämä oli jotain ihan muuta. Sinänsä hauska tilanne, sillä nauroimme haastattelijan kanssa molemmat. Tosin sitä rekryfirmaa en tule koskaan käyttämään, tein johtopäätöksen että heillä oli speksien ymmärtämisessä jotain vikaa. Työllistyin pian ja olen jo 5 vuotta samassa firmassa ollut. Nyt pitäisi taas uusia tuulia etsiä. :)

Vierailija
15/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin joku tahallaan sössii. Voihan sitä olla muutenkin luonteeltaan omituinen tai yksinkertainen.

Vierailija
16/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan työvoimatoimisto on sinut osoittanut. Vai eikös ne enää osoitakkaan mitään paikkoja työttömille.

Sain juuri pari päivää sitten tuollaisen osoituksen, täytyisi laittaa hakemusta yhteen paikkaan (no, toivottavasti saan sen sössittyä jo hakemusvaiheessa....).

Ennenkuin kukaan älähtää, en saa minkäänlaisia tukia tms. mistään, työkkärissä olen ilmoittautuneena jotta on mahdollisuus hakea vuorotteluvapaiden sijaisuuksia.

Vierailija
17/17 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi hain, kun kummallakaan, miehellä tai mulla, ei ollut varmuutta töiden jatkosta. Mies sai useamman vuoden jatkon, ja minä haastattelukutsun. Työpaikka oli toisella paikkakunnalla, mut kävin siellä, koska haastatteluun kuului psykologin haastattelu. Aattelin, että ois hyvä käydä harjoittelemassa semmoista, jos omalla paikkakunnalla joskus ois paikka auki johon oikeasti haluisin ja ois myös joku psykologi. Tietäis ees vähän mitä se, eikä ois niin paineessa. Onhan se noloa käyttää toisten aikaa turhaan, mutta tääkin lafka, mihin hain, toimii usealla paikkakunnalla. Kerran aiemmin sain yhen pätkän silleen, että hain toista työtä, mutta työnantaja tarjosi pitkän ajan päästä mulle paremmin sopivaa paikkaa. Eli nytkin tuo haastattelija tietää musta oleelliset jutut, ja voi ehkä tarjota myöhemmin jotain hommaa täällä missä me asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme