Teimme tarjouksen asunnosta
15te alakanttiin, laitoimme tarjouksen loppuvaksi tänään.
Onko normaalikäytäntö että välittäjä ei ilmoita mitään vaikka tarjousta tehdessämme lupasi palata asiaan?
Kommentit (21)
itse olettaisin että välittäjä ilmoittaa ettei tarjousta ole hyväksytty. vaivautuu sen verran soittelemaan. joskushan voi tulla myyjältä vastatarjous.
Olettaisin välittäjän ilmoittavan asiasta viimeistään huomenna. Jos esim. myyjä miettinyt tarjousta loppuun saakka?
mutta jos teidän ajankohta on päättynyt huonoon aikaan, hän ei ehkä ole töissä enää tai ei ole saanut myyjää kiinni.
Luulen kyllä, että ei teidän tarjousta selvästi ole hyväksytty. Jos olisi, olisi välittäjä soittanut teille mahd pian.
sunnuntaina ja mies lähetti vielä tiedot ja omat tietonsa tekstiviestillä välittäjälle.
Jos laitoitte vain tämän pävämäärän, niin se tarkoitta, että tarjouksenne on voimassa klo 24 asti.
Tällöin voitte odottaa vastausta vasta huomenna.
tuntuu ihan kummalliselta ettei mitään vastausta tullut.
Tää on siis ensimmäinen kerta kun hierotaan asuntokauppoja.
Olitte laittaneet pättymisajankohdaksi tämän päivän.
Tarjouksenne tuskin on mennyt läpi. Vaikka myyjä hyväksyisikin tarjouksenne ei enää sido teitä huomenna.
Ammattitaitoinen välittäjä olisi ilmoittanut jos ei esim. ole saanut myyjää kiinni tms. Tai että tarjousta ole hyväksytty.
No kauanko teillä on tarjous voimassa?
Mä tekisin kyllä ihan kunnon kirjallisen tarjouksen. Yleensä myyjällä on muitakin neuvottelukohtia kuin hinta. Ja jos on useampi tarjous, niin kirjallisessa on helpompi menetellä.
ihan suullinen sopimus ja tekstiviesti tiedoista.
Ei myyjässä mitää vikaa ole, mutta tuo kummastutti ettei välittäjä ole ilmoittanut mitää. Ja me kun odotettiin vähintään vasta tarjousta kun kuuta nousevaa.. höh..
ja yksikään niistä ei ole hyväksynyt suullista tarjousta tai mitään tekstiviestiä tarjoukseksi. Yleensä eivät hyväksy edes itse tehtyä kirjallista tarjousta, vaan vaativat sen niiden lomakkeelle tehdyn version, jossa kaikenlaiset "olen tietoinen siitä ja tästä"-vakuutukset asuntokauppalain mukaan ovat mukana.
Oletko siis edes ihan varma, että tarjouksenne on otettu vastaan?
Myyjänä en hyväksyisi kuin allekirjoitetun kirjallisen tarjouksen eli kannattaa kyllä huomenna varmistaa, onko koko tarjousta edes otettu vakavasti.
Mitä välittäjä vastasi tekstiviestiin?
ja kyllä oltais tehty kirjallisenakin mutta välittäjä sanoi että suullinen on ihan ok.
Mä käsitin ettei voi tehdä kuin yhden tarjouksen kerrallaan ja sitä ei voi perua? Ooonko väärässä?
ap
Kannattas alottajan panostaa tarjouksen tekoa. Kirjallisesti ja selvästi pvä ja kellonaika koska päättyy.
Ainakin pk-seudulla asuntokauppa on aivan ylikuumentunutta, pyydetään yhä kovempia hintoja keskellä lamaa. Lukekaa Hesaria.
Myyjänä en hyväksyisi kuin allekirjoitetun kirjallisen tarjouksen eli kannattaa kyllä huomenna varmistaa, onko koko tarjousta edes otettu vakavasti.
Mitä välittäjä vastasi tekstiviestiin?
tuskin se välittäjä nyt enää yöllä soittaa.
Vastasi viestiin että palataan asiaan alkuviikosta.
oliko tuo 15 te:n pudotus sitten niin kova ettei siihen kannata ees vasta?
Hän soitti aina 9-10 aikaan illalla kun olimme koko päivän odottaneet malttamattomina tarjouksen (suullisen) hyväksymistä. Tyyppi aloitti aina puhelunsa "täällä N.N. iltaa, soitinko huonoon aikaan?" Siinä vaiheessa ihan sam oliko aika huono vai ei, mutta ihme ajat soitella. Ja en usko, että myyjäosapuoli oli ilmoitellut vain aina niin myöhään hyväksymisestä/hylkäämisestä. Me teimme suullisen tarjouksen, jonka myyjä hyväksyi suullisesti. Vasta sitten teimme kirjallisen tarjouksen. Mutta siitä on jo aikaa, eikä ko. firma varmaan ole enää edes pystyssä, niin moni asia meni jo meilläkin pieleen.
teidän tarjous on ollut niin alhainen, että välittäjä ei ole ottanut sitä tosissaan ollenkaan. On "hyväksynyt" sen teiltä suullisena, koska ei ole koskaan aikonutkaan esittää sitä eteenpäin. Tietää saavansa kohteen myytyä parempaan hintaan. Ettekö te kuunnelleet hintavihjeitä?
Kannattas alottajan panostaa tarjouksen tekoa. Kirjallisesti ja selvästi pvä ja kellonaika koska päättyy.
ja uskoin siis välittäjään kun sanoi että tämä riittää.
Lue sopparistanne mitä siinä lukee. Myyjäkin voi miettiä omalla tahollaan läpi yön.
Yleensä ilmoittavat vasta vähän ennen tarj. päättymistä.