Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohoh olipas kallis hammaslääkärikäynti !

Vierailija
23.02.2010 |

paikattiin 3 reikää ja otettiin röngtenkuva ja maksettavaa jäi mulle 279e ! Tuo siis jäi mulle Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa ja heti piti maksaa eikä ollut mitään hinnastoa tms seinällä, eikö pitäisi olla ? Sain hinaston, kun pyysin ja ei siitä saanut kyllä mitään selvää !

Olen vuosia käynyt samassa paikassa ja tuooli vielä viime vuonna ihan kohtuuhintainen: esim hammastarkastus oli vuosi sitten ( kela korvauksen jälkeen ) 35e ja tänä vuonna maksettavaa jäikin 51e ! Vuosi sitten heillä ei ollut mitään kassaneitiä ja maksukin hoitui laskulla. Joku ihmeen 8e toimistomaksukin tullut heille. Mihinköhän tästä valittaisi ?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
2/51 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ollut paljon eli ihan kohtuullinen siihen mitä tehtiin ja varmaan myös puudutettiin, sekin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olisi laskutettu 1000 euroa, niin tuskin siitä voi valittaa että tehdystä työstä pitää maksaa. :D Voihan sitä aina pyytää kustannusarviota etukäteen niin kampaajalla kuin hammaslääkärissäkin, jos kustannukset pelottaa tai arveluttaa. Mutta kassan kohdalla on kyllä enää turha valittaa, kun tukka on värjätty ja hampaat korjattu.

Ja en ole kyllä nähnyt sellaista lääkäriä, jolla olisi hinnasto seinällä, lol.

Ehkä ne tuntevat tapasi, eivätkä enää anna laskulle vaan haluavat heti maksun?

Vierailija
4/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin yhden hampaan paikkauksesta ja puudutteesta yht. 90e kelakorvauksen jälkeen. ihan normihinta yksityisellä!

Vierailija
5/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt etukäteen mitä maksaa. Tuohan on ihan kohtuullinen. Jos ei ole varaa maksaa niin mene kunnalliseen!

Vierailija
6/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastus on yleensä 50 e luokkaa yksityisellä.

Maksat siitä, että pääset hoitoon kun haluat ilman pitkiä jonoja jne.

Yksityiset palvelut ovat kalliimpia, mutta asinatuntevia ja nopeita. Saat hampaat kuntoon hetkessä kun julkisella odotat seuraavaa aikaa ainakin pk-seudulla puolikin vuotta.

Kai siitä laskusta näkyy hintaerittely.

Mulla ainakin on näkynyt. Röntgenkuvat maksaa erikseen, samoin puudutteet, paikka-aineet jne. Jollainhan se yksityinen hammaslääkäri maksaa ne käyttämänsä aineet! Ja ottaa palkan itselleen ja avustajalle.

Meinaatko, että tosiaan 35e tunnin hommasta kustantaisi kaikki välineet, tuntipalkat kahdelle jne.

Julkisellahan maksat murto-osan, koska kustannukset maksetaan veroista.

Ja tosiaan kysy etukäteen. Tuskin menet muuallekaan kysymättä hintaa. Tai jos menee niin on turha valittaa.

Vierailija
7/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki maksoi yhteensä 145€

Vierailija
8/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun kunnallisella ei saa hampaitaan edes hoidettua kun aikoja ei saa kuin 1-2 aikaa vuodessa.

Vierailija
9/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnassa ;)

279 € kelakorvausten jälkeen kuulostaa kalliilta. Ei kai tuosta voi minnekään valittaa. Vaihda lääkäriä ja mene sellaiselle joka hoitaa itse laskutuksen.

Vierailija
10/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen hammaslääkärin palveluista ihan normaali taksa. Mun äidillä tulossa muutaman tonnin hammasremontti, se jo maksaa paljon.

Vierailija
11/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo... Köyhät menkööt terveyskeskukseen sitten tekareita hakemaan.

Vierailija
12/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni tarkastuksesta ei saa kelalta korvausta joka vuosi. itse olin ensimmäistä kertaa kunnallisessa hammashoidossa 15 vuoteen kun odotin kolmatta lasta ja ajattelin kokeilla (ja säästää rahaa). olin todella positiivisesti yllättynyt hoidon tasosta. tuntui siltä, että lääkäriä kiinnosti hampaiden ja suunhoito eikä kiilunut vain eurot silmissä. en mene enää ikinä yksityiselle kuin pakosta. onneksi ei ole ollut paikkailtavaakaan enää moneen vuoteen.

Vierailija
13/51 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnaston pitää olla esillä, siitä voit ko paikkaan valittaa. Tuo hintataso on ihan normaalia muuallakin ja yleensä toimistomaksukin nykyisin peritään, joissakin lääkärikeskuksissa 10 euroa ja ylikin pahimmissa. Naurettavahan tuo toimistomaksu on jos sitä oikeasti alkaa ajattelemaan, mitä todella tehdään tuohon hintaan ja kauanko siinä menee aikaa, laskuttajaa naurattaa...

Vierailija
14/51 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy miksi hinnat yksityissektorilla nousee tulevat kunnallisesta hammashoidosta jossa jonoja monen kuukauden edestä ja tietenkin ammattitaito maksaa. Ne jotka eivät vielä täysin hallitse hammaslääkärin uraansa harjoittelevat kunnallisissa terveyskeskuksissa. Itseltäni korjataan kesän seikkailujen jälkeen (5 kertaa kylkimyyryä kaksipyöräisellä 70km/h) 6 poskihammas rauniota ja etuleegot ja parit katkenneet juuret nukutushoidossa, kustannusarvio karu 6000 ja rapiat siitä pois kelan korvaus niin maksettavaa jää vielä rontti 4tonnia. Se on pieni hinta kunnossa olevista leegoista, honkkeli vakuutuksella omavastuu olisi pienempi mutta vakuutusyhtön mukaan minulla on ikäisekseni liian paljon murtumia ja titaania korvikkeena kehossa.

Vierailija
15/51 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti, kun ekalla kerralla Kela korvasi mutta tokalla ei- ilmeisesti olisi parempi olla ilman hampaita? ;) Hampaat siis tsekattiin koska minulla oli epämääräistä kipua takahampaissa (kävi ilmi, että säteili ihan muualta). Kelalta tuli tyly lappu seuraavalla viikolla.

Vierailija
16/51 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikattiin 3 reikää ja otettiin röngtenkuva ja maksettavaa jäi mulle 279e ! Tuo siis jäi mulle Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa ja heti piti maksaa eikä ollut mitään hinnastoa tms seinällä, eikö pitäisi olla ? Sain hinaston, kun pyysin ja ei siitä saanut kyllä mitään selvää ! Olen vuosia käynyt samassa paikassa ja tuooli vielä viime vuonna ihan kohtuuhintainen: esim hammastarkastus oli vuosi sitten ( kela korvauksen jälkeen ) 35e ja tänä vuonna maksettavaa jäikin 51e ! Vuosi sitten heillä ei ollut mitään kassaneitiä ja maksukin hoitui laskulla. Joku ihmeen 8e toimistomaksukin tullut heille. Mihinköhän tästä valittaisi ?

ihan julkisella ja siihen kuului myös yksi käynti etukäteen eli tarkastus ja se kuvaus ja toisella paikattiin. Lasku 120 ecee, tosin jonotin kyllä vajaan vuoden:)

Vierailija
17/51 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmalla ja kuule ihan samat hoidot siellä tehdään, kuin yksityisilläkin. No tietysti rahalla saa ja hevosella pääsee eli siinähä heittelet niitä kultahampaita suuhus:) Ei voi muuta kuin nauraa:)

Sama, mene yksityiselle saat parempaa hoitoa ja parhaimmassa tapauksessa törmäät tk-lääkäriisi ja maksat tuplaten asioinnista.

Itse käytän yksityistä, kun on tosi tarve. Lapsen se yksi kerta hoitui tk.ssa saman päivän aikana eli ei valittamista mihinkään.

Jokainen valitkoon hoitopaikkansa tahtojensa mukaan:)

Vierailija
18/51 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmalla ja kuule ihan samat hoidot siellä tehdään, kuin yksityisilläkin. No tietysti rahalla saa ja hevosella pääsee eli siinähä heittelet niitä kultahampaita suuhus:) Ei voi muuta kuin nauraa:) Sama, mene yksityiselle saat parempaa hoitoa ja parhaimmassa tapauksessa törmäät tk-lääkäriisi ja maksat tuplaten asioinnista. Itse käytän yksityistä, kun on tosi tarve. Lapsen se yksi kerta hoitui tk.ssa saman päivän aikana eli ei valittamista mihinkään. Jokainen valitkoon hoitopaikkansa tahtojensa mukaan:)

Eli jos veroja maksan, käytän myös julkisia palveluja. Ja tähän mennessä ainakin ne palvelut, joita perheemme on tarvinnut julkisella ovat toimineet hyvin!

Vierailija
19/51 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aikaa meni vain14 min, sinun jälkeen huone putsataan ja kaikki instrumentit steriloidaan. Romppeet on yllättävän kalliita. Poralaite maksaa yli donan.

Hammaslääkärit tienaa hyvin, mutta pääasiassa huonommin kun pankkiirit tai "suuret johtajat". Kaikki on suhteellista.

Vierailija
20/51 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megaklinikka mainostaa itseään "edullisempaa kun kunnallisella" - ei pidä paikkaansa. Katsokaa Megaklinikan juurihoitohinnat. Ne on kaupungin kalliimmat. Mega on huijannut itselleen "edullisen maineen" koska sillä on muutama toimenpide edullisempaa kun muualla, mutta varo jos on juurihoidon tarve. Se maksaa tuplat kun muualla yksityisellä. Ja sillä erolla voit paikata 5 muuta hammasta. Tosi törkeää tietämättömien harhaanjohtamista.