Taisin tänään nähdä kaksi av:laista Jennika-Josefiinoineen syömässä Chicos:ssa...
Ei voi muuta sanoa kun että sain taas hävetä niin, ettei tarvi ainakaan kuukauteen hävetä yhtään näiden säälittävien av(??)-mammojen takia!
Ymmärrän kyllä ettei pienet lapset osaa syödä sotkematta mutta miten ihmiset kehtaa lähteä ravintolasta ja jättää pöydän sellaiseen kuntoon??!Joka puolella paperia, leivänmurusia, haarukat ja veitset lattialla pöydän alla, monta maitolasia pöydällä josta yksi kaatunut niin että maitoa on joka puolella, leikkipaikan lelut jätetty keskelle lattiaa miten sattuu...Mistä näitä idiootteja oikein tulee??Käy sääliksi ravintolan henkilökuntaa, jotka joutuu kaiken paskan siivoamaan...
Kommentit (42)
ravintolan nimellä tai tasolla ei tässä nyt varmaan ollut mikään suuri merkitys vaan ap:n kuvailemien henkilöiden käytöksellä minkä sinä omassa tekstissäsi kuvailit hyväksyttäväksi kun se tapahtui chikossa.
Normaali hyvätapainen aikuinen ymmärtää että tuo ei ole hyväksyttävää käytöstä minkään tason ravintolassa!
vai etkö osaa lukea? Ap kirjoitti että ihan normaalia on että lapsi sotkee mutta se ei ole normaalia että ne lapset sotkee kun oltais sikalassa. Ja ap tosiaan antoi ymmärtää että paikka jäi niin kamalaan kuntoon ettei sitä voinut olla huomaamatta. Itse olen onneksi kasvattanut lapseni niin että roskia ja ruokavälineitä ei heitellä minkään tasoisessa ravintolassa LATTIALLE, jos näin vahingossa käy ne nostetaan! Myöskään leluja ei jätetä ympäri ravintolaa jos niitä tarvii leikkipaikasta hakea. Ei tosiaan pitäis olla ravintolan tasosta kiinni millälailla käyttäydytään. Käytöstavat ovat kaikkialla samat. Rupean tosiaan ymmärtämään että sinä et tätä käsitä kun et näytä käsittävän edes alkeellisia käytöstapoja. Olet vastaus ap:n kysymykseen "mistä näitä idiootteja löytyy"
Ei ainakaan kyseisestä ravintolasta. Mutta se meidän ero onkin. Mä en mene tollaisiin paikkoihin ja itke sen jälkeen kun oli leluja (niitä on varmaan hirveesti) ympärillä ja maitolaseja pöydillä. Joku raja valittamisellakin.
Tajuatko dorka että missään paikassa ei kuulu käyttyä ap:n kuvailemalla tavalla.
jätti vastaamatta tajus varmaan itsekkin kuinka tyhmä on:DD hahahahhahhaaaa
jätti vastaamatta tajus varmaan itsekkin kuinka tyhmä on:DD hahahahhahhaaaa
Ja miten ne sitten käyttäytyi. Lapsi kaatoi maidon, murusteli, leikkipaikan leluilla leikki, servettejä oli käyttäneet ja maitoa juoneet. Veitsi oli lattialla pöydän alla. Ihan oikeesti, vaihda paikkaa jos ärsyttää paikat missä käy paljon lapsiperheitä.
Miten joku voi olla eri mieltä ap:n kanssa tai alkaa saivarrella, että ongelma olikin siinä ravintolan tasossa. Vaikka menee lasten kanssa syömään, ei omaa paikkaa voi jättää minkänäköiseksi tahansa. Kyse on taas kerran käytöstavoista.
Tosin ei niissä mitään leluja ole. Seinään pultattu taulu jota voi käydä rämpyttelässä ja se tv-peli tai mikä lie on?
Itsekin mietin tätä kun oltiin porukalla ravintolassa (ei ap:n mainitsemassa), mukana omat lapseni (pienempi 1,5v) ja siskoni 1,5-vuotiaan lapsensa kanssa.
Sisko antoi lapsensa sotkea aivan kuin kotonaankin (meillä ei kotonakaan kestetä sellaista sikailua). Jos syöminen on tosi sotkuista, niin sitten autetaan. Kun oltiin lähdössä, niin sisko lapsensa kanssa lähti jo pukemaan kun itse nousin pöydästä. Nostin oman lapseni tiputtamat pari leivänpalaa ja servetin lattialta, ja sitten katsoin toista puolta pöydästä. Siellä oli lattialla monenlaista ruokaa isoina paloina, ravintolan ruokalappu, lusikka ym. Sisko siis jätti paikan sellaiseksi... luulisin että ei vaan ehtinyt keskittyä asiaan, koska lapsi on sen verran vilkasliikkeinen.
Lapsen vilkkaus on siis tehnyt siskostani "hieman" hajamielisen muissa asioissa. Mutta siis ihan tohtoriksi väitellyt ihminen on, eikä varmasti ehdi roikkua av:lla (niin kuin minä nyt hoitovapaalla, maisteri tosin minäkin, jos se nyt ketään kiinnostaa)...
Ei niitä leluja ole siellä niin paljon että vois jotain oikeesti häiritä. Enkä millään jaksa uskoa että ne vanhemmat kävi ne lelut siellä levittämässä. Antakaa lasten olla lapsia. Ilmeisen hyvin ovat viihtyneet, metelistä ap ei maininnut mitään. Jos en olis ulisseet siellä, niin sitten ap naputtais siitä. Nyt on syy maitolasit, servetit ja leivämurut sekä lattialle tippuneet veitsi ja haarukka. Relaa vähän!
ei otettu osaa/siis vastattu. Ilmeisesti puolet tän ketjun vastaajista on ap itse ja puolet provosoituneita aikuisia ketä ap kyykytti 6-0 =)
ei otettu osaa/siis vastattu. Ilmeisesti puolet tän ketjun vastaajista on ap itse ja puolet provosoituneita aikuisia ketä ap kyykytti 6-0 =)
että ei täällä ihan tervettä ja aikuismaista porukkaa pyöri. Tai sitten ollaan niin mielettömän tylsistyneitä, että jaksetaan omaksi ajankuluksi näpytellä päättömiä provoviestejä.
Hankkikaa elämä. Ja sitä ennen, kauniita unia.
että ei täällä ihan tervettä ja aikuismaista porukkaa pyöri. Tai sitten ollaan niin mielettömän tylsistyneitä, että jaksetaan omaksi ajankuluksi näpytellä päättömiä provoviestejä. Hankkikaa elämä. Ja sitä ennen, kauniita unia.
Jokin vuosi sitten työskentelin tarjoilijana ruokaravintolassa. Eräs äiti suuttui minulle verisesti siitä, kun menin hänelle kohteliaasti huomauttamaan, että voisiko hän mennä ja vaihtaa vaipan sille tarkoitetussa tilassa.
Rouva oli nostanut taaperonsa seisomaan pöydälle, oli ottamassa housuja alas ja vieressä oli uusi, puhdas vaippa odottamassa. Vaikka sain häneltä haukut, viereisten pöytien ruokailevat (!!!) asiakkaat kiittivät omatoimista toimintaani myöhemmin :)
enkä kiroillut, että kellä niitä käytöstapoja on ja kellä ei :)
mutta niinkuin huomaat moni muukin on ihmetellyt miksi puolestelet ap:n kuvailemaa käytöstä.
Ja kyllä minä en ainakaan pidä hyvänä käytöksenä että ruokailuvälineet ja servetit ja ruokaa löytyy ruokailun jälkeen lattiata. En siedä tälläistä käytöstä missään en kotona, en vieraissa en hesellä.. vaikka pikaruokapaikoissa on siivoojat vahinkoja varten mutta joku raja sotkemisellakin pitää olla.
Aikuisten oikeasti kukaan tuskin on muuta mieltä kuin sitä että siivoton perhe ap:n esimerkissä.
että rinnastan tämän käytöksen siihen että heitetään roskia maahan kaupungin työntekijälle kun se saa siitä palkkansa että kerää ne.. Ja itse kävellään leuhkana ohi että koskaan en tuollaista työtä tekisi..
Siis että tolkuton sotkeminen on ihan ok?
Kyllä lasten kanssa ruokaillessa sattuu ja tapahtuu, maitolasikin voi kaatua ja servettejä kuluu. Ei silti tarvitse jättää sitä pöytää aivan sikamaisenn kuntoon, vaikka nyt olis sitte siellä Chicosissa tai Rossossa tai missä tahansa vähemmän fiinissä perheravintolassa.
Tää on taas näitä av:n outouksia :) Jos ap olisi esittänyt tän aloituksen jotenkin näin:
Olin kaverini ja meidän lasten kanssa syömässä Chicosissa ja kyllähän lasten kanssa aina tulee sotkua ja meidän neiti sitten vähän innostui leikkipaikassa ja kantoi ne lelut siihen pöydän viereen. Kaverini taapero kaatoi maidon ja heitti ruokailuvälineitä lattialle sillä aikaa kun hänen äitinsä kävi vessassa ja minä vahdin meidän neitejä siellä leikkipaikassa kun ne niin kivasti siellä leikkivät. Taisi se jossain vaiheessa pomppia siinä sohvallakin. Kun oltiin ähdössä pois, siihen tuli joku tarjoilija-mummo selittämään ettei leluja saa tuoda pois leikkipaikasta eikä oo kiva että kengät jalassa seisotaan tuoleilla....
Jo olis av:n puukko lentänyt, etä kyllä lapset pitää opettaa käyttäytymään ravintolassa ja meidänkin 1½-vuotias jo istuu ja mutustelee naposteluporkkanoita ja antaa aikuisten keskustella sivistyneesti ja aina siivotaan leikkipaikat lähtiessämme.
Monen vuoden palstakokemuksella se nimittäin olisi mennyt just näin!
Kahden lapsen kanssa paljonkin ulkona syöneenä, en ole ikinä kohdannut ongelmia. Kiitos kärsivällisyydestä henkilökunnalle ja kanssaihmisille. Ei se ravontolaruokailu helppoa ollut kenellekään kun oli kaks parinuotiasta (ja jopa alle) mukana, mutta nyt kohta koululaisten kanssa sujuu jo häiriköimättä ;)