Mitä voin ottaa mukaan tähtiporttimatkalle?
Olen ekaa kertaa menossa tähtiportin läpi. Mitä tavaroita voin viedä mukanani ja mitä en? Kuvittelisin, että kovin pitkät esineet voi olla ongelma, ainakin jos reikä sulkeutuu kesken siirron. Tavallinen matkalaukku kai menee heittämällä? Entä onko jotain kiellettyjä/vaarallisia aineita, mitä ei saa ottaa mukaan? Haittaako metallilevy kehossa mitään? Tuleeko matkasta huono olo ja miten sen voi estää?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kantaa sukset pystyssä
Suksia en tarvitse siellä, mihin olen menossa. Kitarakotelo on ehkä pisin esine, mitä voin joutua kuskaamaan. Ajattelin vain ylipäänsä. Jollain seiväshyppääjillä ehkä voi olla jännittävää, ei taida mahtua pystyssä tai poikittain läpikään.
Kannattaa ottaa reppuun puhtaita vaatteita ja jotain syötävää. Jonkunlaista asetta suosittelen, koska ei ole tietoa minkälaista porukkaa siellä määränpäässä asustaa. Voi tulla vähän huippaava olo ensikertalaiselle matkasta joten ota matkapahoinvointilääkettä lähtiessä.
Se tuli vielä mieleen, että miten se koko reikä edes toimii? Voiko ne pitkät esineet vääntyä jotenkin rikki, jos aika-avaruus kovasti rutistuu tai kääntyy?
Kovin raskaita alkuaineita ei kannata ottaa mukaan. Pahimmillaan madonreikä kulkee jonkin tähden läpi ja aine saattaa joutua tähteen matkatessasi aiheuttaen vakavan vaaran.
Kyllähän sinne on lähetetty niitä luotaimia ja kaiken maailman kärryjä ja mittauslaitteistoa. Eli etköhän voi viedä ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kantaa sukset pystyssä
Ne ovat kätevät, jos päätyy aavikolle...
Mihin aikaan tai paikkaan ajattelit mennä?
Riippuu varmaan paljon siitä, mitä kannattaa ottaa mukaan ja miten pukeutua.
Jos siis haluat sulautua joukkoon ja olla herättämättä huomiota...
Minä ottaisin naksuja, snorkkelin, räpylät ja lempi lampaani.