Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu ilmoituksesta asiaa

Vierailija
23.02.2010 |

Täällä on ollut monena päivänä/iltana keskustelua lastensuojeluilmoituksista. Mua jäi mietityttämään sellainen asia kuin, että pysyykö se salassa se ilmoittaja. Jossain ketjussa kun oli sellainen juttu, että joissakin tapauksissa ilmoittaja voi paljastua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,jos on kyse yksityishenkilöstä esim naapuri tai sukulainen. Viranomaisena ilmoitus täytyy aina tehdä omalla nimellä

Vierailija
2/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen saa halutessaan tietää jos tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitusta puhelinkioskista nimettämänä niin kyllä sen saa halutessaan tietää. Jos esim. perhe kenestä ilmoitus on tehty, haluaa haastaa teidät oikeuteen perättömästä ilmoituksesta niin teitä takuulla kuullaan ja silloin oikeuden pöytäkirjoista kyllä näkee kuka on kysymyksessä.

Onhan tuolla perheelläkin silti oikeudet jos kokevat tulleensa väärin kohdelluksi ilmoituksen takia tai loukatuksi.

Itsestäni on tehty aiheeton ilmoitus ja sain nimet heti tietooni sillä se oli minun oikeus.Tarkista asia esim. asiaan perehtyneeltä lakimieheltä niin kuulet sen taholta jota uskot varmasti.

Vierailija
4/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä tehtiin aikanaan lastensuojeluilmoitus perättömänä.asiaa vietiin eteenpäin ja tämä kuka paljastui ilmoittajaksi sai syytteen ja joutui maksamaan meille kivat korvaukset.

perättömästä ilmiannosta saa isot rapsut ja joutuu myös valtiolle korvaamaan turhasta aiheutuneita kuluja ja jokainen voi päätellä onko valtiolle maksettavat korvaukset pienestä päästä.

yhteensä perätön ilmiantaja joutui maksamaan kuluja 12500e

meille tuosta kuului noin puolet.

Täällä on ollut monena päivänä/iltana keskustelua lastensuojeluilmoituksista. Mua jäi mietityttämään sellainen asia kuin, että pysyykö se salassa se ilmoittaja. Jossain ketjussa kun oli sellainen juttu, että joissakin tapauksissa ilmoittaja voi paljastua?

Vierailija
5/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin maksamaan valtiolle korvauksia? Kun kuitenkin sosiaalityöntekijöille selviää se, että ilmoitus on aiheeton.

Vierailija
6/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tapahtuu rikos yksilöä kohtaan, oikeuden ennakkopäätökset määrittelevät yleisen toimintalinjan, jota noudatetaan varsin kattavasti.

Suomessa taas tapahtuu rikos yksilöä kohtaan, oikeuden ennakkopäätökset eivät sinänsä merkitse juuri mitään, jokainen joutuu erikseen vielä viemään oman asiansa kallista oikeustietä saadakseen rikollisille rangaistukset.

Vierailija
7/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se minkä takia tämä kyseinen henkilö teki ilmoitukset johtui siintä että itsellään oli pahoja ongelmia perheen sisällä ja hän oli kateellinen meille.voitte vaan kuvitella miten sosiaalihuolto sen jälkeen vahti tätä ilmiantajan perhettä.onneksi tapaus saatiin selvitettyä.ja mun luonne onkin sellanen etten anna periksi missään asiassa.nykyisin tällä joka teki perättömän ilmoituksen lapset otettiin huostaan kun äitillä todettiin skitsofrenia ja isällä oli alkoholi ongelma.näitä kateellisiahan aina piisaa.mut mun mielestä nuo perättömät jutut kertonee yleensä perheestä itsestään ja erittäin pahasta katkeruudesta.

meistä tehtiin aikanaan lastensuojeluilmoitus perättömänä.asiaa vietiin eteenpäin ja tämä kuka paljastui ilmoittajaksi sai syytteen ja joutui maksamaan meille kivat korvaukset.

perättömästä ilmiannosta saa isot rapsut ja joutuu myös valtiolle korvaamaan turhasta aiheutuneita kuluja ja jokainen voi päätellä onko valtiolle maksettavat korvaukset pienestä päästä.

yhteensä perätön ilmiantaja joutui maksamaan kuluja 12500e

meille tuosta kuului noin puolet.

Vierailija
8/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttäjä nostaa todennäköisesti kuitenkin syytteen ja sillon asia menee aina oikeuteen.

silloinkin maksamaan valtiolle korvauksia? Kun kuitenkin sosiaalityöntekijöille selviää se, että ilmoitus on aiheeton.

Vierailija
9/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siintä perättömästä ilmiannosta koitui turhaan työtä.

Vierailija
10/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ei vie oikeuteen perättömästä ilmoituksesta niin joutuuko ilmoittaja silloinkin maksamaan valtiolle korvauksia? Kun kuitenkin sosiaalityöntekijöille selviää se, että ilmoitus on aiheeton."

Ei. Mutta sossu/kunta voi vaatia ihmiselle sakot tai viedä itse tarvittaessa jutun eteenpäin, ja vaatia korvaamaan kulut. Jos aiheuttaa turhia kuluja virkamiehille, on vastuussa niistä ja velvollinen korvaamaan ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme