Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko perunamuusiin siis raakana se kanamuna?

Vierailija
15.01.2009 |

eikö se oo vaarallista? siis syödä raakaa munaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ikinä laita kananmunaa missään muodossa perunamuusiin.

Vierailija
2/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ohje sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee perunan lisäksi voita, maitoa ja suolaa, ei oo vaarallista

Vierailija
4/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että perunamuusiin laitettaisiin kananmunaa.

Mutta jos laitettaisiin niin en koskaan laittaisi raakaa.

Vierailija
5/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa maitoa voita ja munaa. Vai näinkö unta? Ja moni oli samaa mieltä. Oli varmaan sitä provo ja mä jo meinasin koittaa tuota.

ap

Vierailija
6/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko se sitten perunasoselaatikkoa ja siihen olen joskus sekoittanut raa`an kananmunan joukkoon.

Vierailija
7/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut kyseistä ohjetta vielä, mutta tuttavani sanovat että perunamuussista tulee maukasta.. Eikun reippaasti kokeilemaan.. Kyllähän jauhelihapihveihinkin tulee raaka muna, ja raaka muna on terveellistä.. :D

Vierailija
8/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakana laitetaan. teen muusin sähkövatkaimella, ensin kypsät perunat hienommaksi, sitten vatkaten kananmuna joukkoon, ja voi ja maito, suolaa maun mukaan. näin olen oppinut äidiltäni muusin tekemään (ja hän omalta äidiltään), eli ei ole mikään omituisuus klaittaa kanamunaa muusiin! tulee ihanan pehmeää ja samettista muusia!

Vierailija
9/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muna on raaka siinä vaiheessa, kun se lisätään siihen jauhelihataikinaan, mutta sen jälkeenhän se paistetaan pannulla. Laitetaanhan makaronilaattikoonkin raakoja kananmunia, jotka sit uunissa kypsyy..

Muussiin en kyllä laittaisi kananmunaa.=) Ja muussissa se jäis tietysti raa'aksi.

En ole itse kokeillut kyseistä ohjetta vielä, mutta tuttavani sanovat että perunamuussista tulee maukasta.. Eikun reippaasti kokeilemaan.. Kyllähän jauhelihapihveihinkin tulee raaka muna, ja raaka muna on terveellistä.. :D

Vierailija
10/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses mikä salmonellavaara! Ja kyllä - se on vaara vaikka Suomessa asutaankin.

Vierailija
11/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kypsy siinä mihinkään eli salmonellavaara on valtaisa. Suomessakin esiintyy salmonellaa sen verran paljon että ihan minimaalinen riski se ei ole.

Vierailija
12/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitte asiasta selvää, kts. esim. elitntarvikeviraston sivut.

Vierailija
13/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttää ajatuskin raa'asta kananmunasta perunamuusissa. Salmonellaa tai ei niin järkyttävä ajatuskin!

Vierailija
14/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limaista raakaa kananmunaa perunamuusissa?

Vaikka olisi kuinka sekoitettuna muusin sekaan niin tulisi oksu jos söisin tuollaista limamuusia.

Ihan sama saako siitä salmonellaa vai ei mutta tämä on kyllä ajatuksena tosi kauhea.

Vierailija
15/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se taitaa kypsyä siellä seassa jos sen sinne heti alkuun laittaa kun perunat on vielä ihan tulisia.. Eikös joku about 40 astetta ole jo riittävä että mun alkaa kypsymään? En sitli taitais kokeilla =)

Vierailija
16/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se taitaa kypsyä siellä seassa jos sen sinne heti alkuun laittaa kun perunat on vielä ihan tulisia.. Eikös joku about 40 astetta ole jo riittävä että mun alkaa kypsymään? En sitli taitais kokeilla =)

Yök!

Vierailija
17/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi jotkut laittaa jotain raakaa munaa muussiin? Ihan kauheeta! Mä en koskaan suostuis syömään sellasta limakasaa.

Vierailija
18/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on pian 50 vuotta.

Tiedän herttuattaren perunan johon käytetään keltuaisia mutta niiden lisäämisen jälkeen pidetään uunissa ja siellä se ehtii kypsyä.

Raakoja kananmunia kyllä käytetään ruoan valmistuksessa se ei ole uusi juttu ja käytän itsekin miten muuten onnistuisi majoneesi jossa on raakaa keltuaista, pikeeri jolla kasataan piparitalo siihen käytetään raakaa valkuaista.

Tartarpihvit niiden kanssa tarjotaan raakaa keltuaista.

Vierailija
19/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siihen keltuainen vaan vaiko myös valkuainen? Keltuaisen vielä jotenkuten ymmärtäisin mutta jos on valkuainenkin mukana niin huhhuh!

Vierailija
20/30 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän ei ole suomalainen :)

Tulee kuulemma paljon parempi muussi. Itseäni se raaka muna vähän arveluttaa.